hortensje zimą

1. Data: 2006-11-07 22:27:31

Temat: hortensje zimą
Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Mam pierwszy raz hortensje.
czy powinnam okryć je na zimę? na razie jeszcze kwitną więc nie wiem, jeśli
okryć to kiedy i jak najprościej się to robi?

dziękuję z góry za rady i pozdrawiam
Dorota

2. Data: 2006-11-08 05:31:49

Temat: Re: hortensje zimą
Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota napisał(a):
> witam
> Mam pierwszy raz hortensje.

Jakie to hortensje?

Pozdrawiam, Artur.

3. Data: 2006-11-09 17:23:19

Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ryba" <a...@n...pl> wrote in message

> Jakie to hortensje?
>
> Pozdrawiam, Artur.

Hmm, jak je kupowałam to były pnące :) ( wg sprzedawcy) kwiatki są podobne
ale pnąca raczej nie jest, ma węższe listki i czerwonawe łodyżki,
pozdr
Dorota

4. Data: 2006-11-09 21:21:54

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, jak je kupowałam to były pnące :) ( wg sprzedawcy) kwiatki są podobne
> ale pnąca raczej nie jest, ma węższe listki i czerwonawe łodyżki,

Nie wymaga zabezpieczenia, rośnie powoli. Wspina się dopiero po kilku latach
uprawy. Roślina podobna do hortensji pnącej - przywarka japońska - kilka odmian,
przywarka całolistna(?)- bardzo rzadka. U tych roślinek kwiaty płonne są
zaostrzone. Na dolnym śląsku nie wymagają zabezpieczenia
pozdrawiam tomek

5. Data: 2006-11-11 06:52:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wymaga zabezpieczenia [...]

Jesli jeszcze kwitnie, to pnaca to nie jest.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2006-11-14 21:21:05

Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in message
> Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jesli jeszcze kwitnie, to pnaca to nie jest.

Już nie kwitnie i zżółkła momentalnie jakoś .
Znalazłam : jest to hydrangea paniculata 'Kyushu' - w opisie polskim
hortensja pnąca, acz wysokość jej do 175 cm, wiec już wogóle zwątpiłam. O
okrywaniu na zimę info nie mam :(

D.

7. Data: 2006-11-14 21:22:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Znalazłam : jest to hydrangea paniculata 'Kyushu' - w opisie polskim
> hortensja pnąca, acz wysokość jej do 175 cm, wiec już wogóle zwątpiłam. O

Ciekawy istotnie opis - to krzaczasta hortensja, po bardzo wielu latach może
dorosnąć do paru m, ale taki okaz miałam przyjemność oglądać raz:) A okrywać
nie musisz, hortensje bukietowe są mrozoodporne.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-11-14 22:20:03

Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> okrywać
> nie musisz, hortensje bukietowe są mrozoodporne.

Dziękuję ślicznie. Szkoda tylko, że przy wielkiej pergoli je posadziłam, bo
mi sprzedano jako pnące :(
Zastanawiające, czy rośliny objete są jakąś rękojmią? Facet miał mi sprzedać
pnące hortensje, bo wiedział, że to na pergolę (też u niego zamawiana).

pozdr
Dorota

9. Data: 2006-11-14 22:36:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sprzedać
> pnące hortensje, bo wiedział, że to na pergolę (też u niego zamawiana).

Oczywiście, że są. Masz zdjęcie kwiatów? albo nawet resztki kwiatu? one są
zupełnie inne od kwiatów hortensji pnącej. Powinien wymienić roślinę.
Najlepiej wykop ją wczesną wiosną, zadoniczkuj i idź reklamować z dowodem
pod pachą:) Zdarzyło mi się reklamować "trupy", więc czasami się udaje.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-11-15 08:48:37

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...] Zdarzyło mi się reklamować "trupy", więc czasami się udaje.

Może mała wizyta w solarium by coś pomogła?
;-)
pozdr. Jerzy

owoce aktinidii i pigwy
aktinidia
poszukuje drzewek wisni i porzeczki do szczepienia
sosenka
zapomniana lawenda