ciemne kafelki i czystosc

1. Data: 2003-02-06 23:04:18

Temat: Re: ciemne kafelki i czystosc
Od: "yar65" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <h...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:b1tr9q$4cr$1@news2.ipartners.pl...

> Ciemne kafelki są kłopotliwe w utrzymaniu czystości,
> szczególnie w łazience nad wanną i umywalką.Woda!
> Mam ciemne, choć niejednobarwne, ale i tak nigdy wiecej.
> Zrezygnuj.

Potwierdzam.
Już kilka razy szedłem do łazienki z młotkiem :(
Kupuj jasne bez połysku.

1. Data: 2003-02-07 07:15:21

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też mam dość ciemne (coś pomiędzy niebieskim a granatem) i mam je w
> łazience na podłodze i w dolnej częsci ściany i wydaje mi się, że jest
> całkiem OK, ale musiałbym sobie potwerdzić u żony ;-))), ale nie słyszałem
> aby bardzo narzekała. Jutro mógłbym dać znać jaka jest opinia żony.
> Wiem jedno należy unikać odwrotnej sytuacji, szczególnie w kuchni - bardzo
> jasne kafelki, a szczególnie bardzo jasne fugi (np. białe) w kuchni !

A więc odpowiadam - nie ma najmniejszych problemów żadnych plam itp.. Ale,
one są bardziej niebieskie niż granatowe, czyli nie są aż tak bardzo ciemne
(jakoś mi się wydawały ciemniejsze ...)

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-07 07:18:12

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Kowalczyk" <o...@w...sobie.to> napisał w wiadomości

> Bzdura, mam biale kafle i biale fugi od 6 lat i nadal wszystko jest biale.

No cóż ... Znajoma niedawno położyła takowe - jasne kafelki + biała fuga ...
lepiej aby nikt nie słyszał jak klnie.
Zależy pewnie jeszcze od tego : czy są matowe, czy z połyskiem, jakie fugi
(firma i rodzaj) i czy się gotuje w tej kuchni ;-))))

1. Data: 2003-02-07 07:26:34

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz K >
> Użytkownik "Chmiell"

> Wlasnie myśle o czyms w rodzaju ciemnego brazu- czyli chyba mogloby byc?
A,
> wybralem Opoczno- w sklepie bardzo odradzaja (kiepska jakosc) -
> potwierdzacie?
>
> Janusz K

Aby Cie przekonać, zapraszam do moich łazienek;-)
Jedną mam właśnie w kolorze brązu cieniowanego
w korze drzew. błyszczące płytki. może to ładnie wygląda,
ale po każdym pokropieniu wodą należy wycierać do sucha,
inaczej zostają ślady.
Mężowi to nie przeszkadza, bo nigdy nie myje płytek:-).
Fugi należy pokryć specjalnym preparatem (jak lakier),
który zabezpieczy przed zabrudzeniem.
Wybierz płytki matowe (włoskie, hiszpańskie) w tym
samym kolorze również terakotę.
Jasne lecz nie jednobarwne ( raczej nie z Opoczna).
Zrobiłam pięć łazienek, wiem coś o tym.:-)

Hal

1. Data: 2003-02-07 07:38:13

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Odradzam zakup ciemnych płytek. Według mnie najlepsze do łazienki są jasne
matowe (takie bez błyszczącego szkliwa) Po założeniu matowych płytek dobrze
jest przetrzeć je płynem Delfin (Atlas)- trzeba to robić staranne, żeby nie
porobić widocznych zacieków. Powstanie ochronna warstewka, dzieki której takie
płytki nie będę się brudziły i woda nie pozostawi widocznych śladów. Polecam
taki rodzaj płytek. Dwa lata temu kupiłam matowe i nie zamieniłabym ich na
żadne szkliwione (nawet jasne). Ciemne szkliwione są do bani. Moja koleżanka ma
ciemne bordo w łazience i 2 razy w tygoniu po dokładnym ich umyciu wyciera
miękkim ręcznikiem, ja na szczęście nie wiem, co znaczy taka robota.

1. Data: 2003-02-07 08:47:06

Temat: Odp: ciemne kafelki i czystosc
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie popieram zakup jasnych matowych płytek. Mamy takie od roku,
zadnych ceregieli z czyszczeniem, przetrze sie wodą z properem i jest
czysciutko. Nie slyszalam o "delfinowaniu" samych plytek, ale fugi
zdecydowanie trzeba, wtedy fuga robi sie zupelnie odporna na wode i po
zmoczeniu nie zmienia koloru. Na scianach mamy plytki jasnobezowe (nie mylic
z jasnobzowymi :)), na podlodze taki sam bez zmiksowany z rudym, tez
oczywiscie matowe i fuga karmel. Bardzo dobrze polaczenie, estetycznie i
praktycznie rzecz biorac.

kazdemu zycze takich plytek :))
Dorota
ps. nie polecam natomisat srebrnych sprzetow agd......

Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

1. Data: 2003-02-07 08:58:00

Temat: Re: Odp: ciemne kafelki i czystosc
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1vrpj$ipv$1@news.onet.pl>, Dorota wrote:
> [...]
> zadnych ceregieli z czyszczeniem, przetrze sie wodą z properem i jest
> czysciutko. Nie slyszalam o "delfinowaniu" samych plytek, ale fugi

Problem z Delfinem jest taki, że nabłyszcza, więc smarując fugi trzeba
to robić b. ostrożnie, ze ściereczką w pogotowiu, żeby nie zasmarować
płytki, bo zostaną błyszczące maźnięcia.

Renata

1. Data: 2003-02-07 10:30:07

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie myśle o czyms w rodzaju ciemnego brazu- czyli chyba mogloby byc?
A,
> wybralem Opoczno- w sklepie bardzo odradzaja (kiepska jakosc) -
> potwierdzacie?

zle sie kleja do scian? ;-)))?? polozone opoczno i nie widze roznicy, a jak
nie widac
roznicy to......... itd

Pozdrawiam,
Chmiell

1. Data: 2003-02-08 19:49:15

Od: "ulapod" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Feb 2003 16:15:00 +0100, Janusz K wrote:

> Wlasnie myśle o czyms w rodzaju ciemnego brazu- czyli chyba mogloby byc? A,
> wybralem Opoczno- w sklepie bardzo odradzaja (kiepska jakosc) -
> potwierdzacie?

Miałam w poprxednim mieszkaniu opoczno na podłodze i nie polecam
odpryskują.
polecam natomiast Tubądzin jestem z nich bardzo zadowolona (fabryka w Polsce,
projektanci włoscy)

pozdrawiam

ula

1. Data: 2003-02-09 09:06:04

Od: "Dorota Kowalczyk" <o...@w...sobie.to> szukaj wiadomości tego autora

> Miałam w poprxednim mieszkaniu opoczno na podłodze i nie polecam
> odpryskują.
Odpryskuje kazda terakota - jak cos na nia upadnie, nie ma sily
> polecam natomiast Tubądzin jestem z nich bardzo zadowolona (fabryka w
Polsce,
> projektanci włoscy)
wszystkie fabryki, takze Opoczno i Paradyz, Cerkolor maja wloskich
projektantow

jaka jest róznica miedzy płytami ceramicznymi
piec węglowy
Zmywarka godna pozadania :)
Pytanie dot płyty gazowej Prometeusz Amici
Ekspes do kawy - problem