co jadacie na sniadanie wielkanocne?

1. Data: 2005-03-19 09:58:49

Temat: Re: co jadacie na sniadanie wielkanocne?
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:423b4156$0$1419$f69f905@mamut2.aster.pl...
> z ogromnym zainteresowanie czytalam kiedys, jak bardzo sie roznia potrawy
na
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste
> rzeczy jadamy?

Hmmm, chyba klasycznie :)
Jajka ze śwęconki i nie tylko, na twardo ofkoz. Domowy majonez. Sałatka
jarzynowa, domowe pieczone mięsa (boczek np.), szynka peklowana i gotowana w
domu, kabanoski, różne sery śmierdzące, jakieś nóżki w galarecie, mnóstwo
dodatków typu grzybki marynowane, korniszonki, oliwki, na deser baba i
makowiec, u mojej mamy jeszcze babeczki z różnymi nadzieniami.

Podobno w wielu miejscach w kraju je się żurek z białą kiełbasą na śniadanie
:) W tym roku się dowiedziałam.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2005-03-19 10:08:34

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> ojojo ale macie spust i jeszcze obiad :0

Pewnie dlatego kilka wątków wcześniej narzekał na okołoświąteczna głupote
naszego narodu:).

pozdr
cherokee

1. Data: 2005-03-19 11:47:32

Od: "jacek" <j...@o...xx.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Żadnej gorzały (fuj, tak od rana?),
Do takiego obżarstwa wódka jest niezbędna, aby spalać te wszystkie tłuszcze.
Poza tym służy pogłębianiu więzi rodzinnych. Wódka zresztą sama w sobie jest
kultowa.

> ew. może być winko, na ogół czerwone, które pijamy z wodą.
To już chyba szczyty skąpstwa, pardon, oszczędności.
Wino z wodą?? To po to zapłacić 30-40 zeta za dobre wino, aby z niego potem
zrobić Sophie za 7 zet? No chyba, że to jest właśnie Sophia, to polecam
dodawanie coca-coli. A propos przypomniał mi się taki przepisik z czasów
studenckich. Do naczynia wrzucało się cząstki pomarańczy, mandarynek,
pokrojonego banana, zalewało się butelka Sophii i wlewało 0,5 l coca-coli.
Po pewnym czasie specyfik był gotowy.
Zamiast obiadu...
jacek

1. Data: 2005-03-19 11:50:22

Od: "jacek" <j...@o...xx.pl> szukaj wiadomości tego autora

> p.s swoja droga ciekawe ile zywnosci ludzie wyrzucają po świętach.
Moim zdaniem bardzo dużo. Już drugiego dnia nikt nie ma siły tyle jeść. A na
trzeci wykładane raz po raz mięsiwo robi się nieświeże i po dalszym
polegiwaniu w lodówce ląduje w śmieciach. Ewentualnie spasane są otłuszczone
kociska i psy.
jacek

1. Data: 2005-03-19 11:51:20

Od: "jacek" <j...@o...xx.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie dlatego kilka wątków wcześniej narzekał na okołoświąteczna głupote
> naszego narodu:).
Czyż nie mam racji. Te świąteczne wycieczki od stołu do stołu to polska
paranoja.
jacek

1. Data: 2005-03-19 12:14:44

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@o...xx.pl> napisał w wiadomości

> Czyż nie mam racji. Te świąteczne wycieczki od stołu do stołu to polska
> paranoja.

Masz rację, paranoja, ale w końcu każdy orze jak może
Pozdr. - A.

1. Data: 2005-03-19 15:40:36

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To już chyba szczyty skąpstwa, pardon, oszczędności.
> Wino z wodą?? To po to zapłacić 30-40 zeta za dobre wino, aby z niego
potem
> zrobić Sophie za 7 zet?

Ekhem, khem, wino stołowe rozcieńcza się wodą jak najbardziej. Nie
zauważyłam w poście batory wzmianki na temat ceny.
Pozdrawiam, Agata, co pije wino z wodą pasjami :D

1. Data: 2005-03-19 19:16:55

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeci wykładane raz po raz mięsiwo robi się nieświeże i po dalszym
> polegiwaniu w lodówce ląduje w śmieciach. Ewentualnie spasane są

Oj tam, dobra lodówka i tak dwa miesiące trzymana w niej wiejska kiełbasa.
Czernieje, ślicznie się obsusza i nabiera cudownego, kwaśnego posmaku.
Cudo.... dzie tam nieświeże po trzech dniach...

Pzdr
Paweł

1. Data: 2005-03-19 19:25:41

Od: "jacek" <j...@s...xp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oj tam, dobra lodówka i tak dwa miesiące trzymana w niej wiejska kiełbasa.
> Czernieje, ślicznie się obsusza i nabiera cudownego, kwaśnego posmaku.
> Cudo.... dzie tam nieświeże po trzech dniach...

rozmawiamy o wędlinach hurtowych, a nie o "delikatesach".
jacek

1. Data: 2005-03-20 10:04:32

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wino z wodą?? To po to zapłacić 30-40 zeta za dobre wino, aby z niego
potem
> zrobić Sophie za 7 zet?
Tak BTW to Cabernet Sophi jest całkiem niezły i oby dalej kosztował 7 pln.
Na Słowacji wina, które kosztują u nas ok 20 zł tam kosztują właśnie ~7-8
zł, więc cena to bardzo złudna sprawa. Buziaki Alt.

zakąski z drobiu
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad
"zdrowe" owoce i warzywa obnizajace cisnienie
nowe przepisy na stronie skrzacik