"zdrowe" owoce i warzywa obnizajace cisnienie

1. Data: 2005-03-18 15:00:37

Temat: "zdrowe" owoce i warzywa obnizajace cisnienie
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozecie mi podpowiedziec ktore warzywa i owoce(oprocz czosnku) przy
dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie? A moze wegeterianie
maja takie cale potrawy?
Pozdrawiam
Pusia a czasmai Beata
(Strasbourg a czasami Bialystok)

1. Data: 2005-03-18 15:11:31

Temat: Re: "zdrowe" owoce i warzywa obnizajace cisnienie
Od: "M" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aronia???

pozdr., Magda

1. Data: 2005-03-18 15:13:28

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia napisał:

> [...]
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie? A moze wegeterianie

witam, wiem na pewno, że grejpfruty mają dobroczynne działanie, nie
tylko na ciśnienie, ale i na poziom cukru we krwi (tonizują). Z tym, że
trza je jeść z tą białą gorzkawą watą. A jak ktoś nie lubi to jest taki
preparat - citrosept się nazywa, który jest wyciągiem z którejś części
tego owocu (nie pamiętam której), a działa podobnie, jak żywy owoc.
Białe winogrona także dobrze działają na sercowe sprawy. Pomidory
pomagają uzupełnić elektrolity we krwi, co na ciśnienie też ma istotny
wpływ (tonizujący, czyli regulujący).

Pozdrawiam,

Korniejewowa

1. Data: 2005-03-18 19:22:55

Od: "Kalina" <kika90_nospam@ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy mozecie mi podpowiedziec ktore warzywa i owoce(oprocz czosnku) przy
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie?

ja czytałam o czereśniach, że regulują ciśnienie krwi, osoby z nadciśnieniem
powinny je jeść.

kalina

1. Data: 2005-03-18 21:15:46

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia napisał:

> ktore warzywa i owoce(oprocz czosnku) przy
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie?

Popytałam i dowiedziałam się jeszcze (oprócz tego co niżej już
napisałam), że poziomki oniżają ciśnienie, a medycyna ludowa zaleca
zbieranie liści pozomki majowej (najlepiej też w maju zbierać te liście)
wysuszenie ich i parzenie herbatek (oczywiście w maju ze świeżych liści
też parzyć się da i trzeba).

Pozdrawiam,

Korniejewowa

1. Data: 2005-03-18 23:04:08

Od: "Jan P. Ciecinski" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pusia" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy mozecie mi podpowiedziec ktore warzywa i owoce(oprocz czosnku) przy
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie? ...

Witam!
A które podwyzszaja?
Niestety panienki, koniak i kawa sa drogie i lekarz ich na recepte nie
przepisze.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

1. Data: 2005-03-19 16:25:37

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie? A moze wegeterianie

Sok z czerwonego buraka zmieszany pół na pół z miodem pszelim,.....to, tak za
Elżbietą Cybulską "Tajemnice niekonwencjonalnej medycyny". Jeśli nadcisnienie
spowodowane jest przeżyciami psychicznymi czy zdenerwowaniem, może wystarczyć
akupresura pod kontrolą lekarza. Nadciśnienie "samo z siebie" nie wystepuje,
jest wywołane przez poważne choroby organizmu.Pozdrawiam Areta

1. Data: 2005-03-19 16:34:10

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy mozecie mi podpowiedziec ktore warzywa i owoce(oprocz czosnku) przy
> dluzszym spozywaniu maja dzialanie obnizajace cisnienie? A moze

Najbardziej obniża głóg. Mieszanki, które sprzedają w aptekach na
obniżenie ciśnienia, są na bazie głogu. Trzeba w lecie nazbierać i nasuszyć,
chociaż koło Białegostoku jakoś nie widziałam głogu. W Strasbourgu na pewno
tym bardziej nie ma. Ale w aptece jest.

1. Data: 2005-03-20 11:41:43

Od: "Kalina" <kika90_nospam@ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nadciśnienie "samo z siebie" nie wystepuje,
> jest wywołane przez poważne choroby organizmu.Pozdrawiam Areta

Pamiętam ze szkoły, że uczono mnie inaczej i znalazłam w internecie coś
takiego:

Najważniejsze rodzaje nadciśnienia tętniczego
Nadciśnienie tętnicze rzadko jest następstwem choroby organicznej.

Najczęstszą formą nadciśnienia jest nadciśnienie tętnicze pierwotne,
zwane też samoistnym, a więc takie, którego przyczyna jak dotąd nie została
dokładnie poznana. Mniej więcej 95% osób z podwyższonym ciśnieniem krwi ma
nadciśnienie tętnicze pierwotne. Występuje ono szczególnie często przy
towarzyszącej nadwadze i gdy inni członkowie rodziny cierpią na to
schorzenie. Nadużywanie soli kuchennej w codziennej diecie, regularne
spożywanie alkoholu i przyjmowanie niektórych leków, np. pigułek
antykoncepcyjnych lub preparatów zawierających sterydy, może wpłynąć na
wystąpienie nadciśnienia.
Tylko u 5% pacjentów z nadciśnieniem tętniczym jest ono spowodowane
chorobą organiczną. Niektóre choroby nerek i nadnerczy mogą doprowadzić do
nadciśnienia. Wówczas mówimy o nadciśnieniu tętniczym wtórnym objawowym.

podaję link: http://www.nadcisnienie.med.pl/pacjenci/jak_radzic/1
.html

Kalina

1. Data: 2005-03-20 16:53:06

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Kalina
>
> Cha! To jeszcze lepiej ! Wystarczy, by nadciśnieniowcy zweryfikowali "swoje
życie", no powiedzmy ostanie 3 lata i wtedy okaże się, że nie muszą truć się
syntetycznymi specyfikami, które im lekarze zapisują i zapisywać chcą ...do
konca zycia ( a przemysł farmaceutyczny sie cieczy ! ):-(. Żeby nie było OT,
dodam, że zioła na obniżenie ciśnienia nalezy pić w mieszance, np. wg zestawu o.
Klimuszki, a nie pojedynczo.:-)
Pozdrawiam Areta ( z cisnieniem 120/70 )

nowe przepisy na stronie skrzacik
Szukam info o dietach
schab faszerowany sliwkami i morelami
pieczenie chleba - pytanko do praktykujących
Przepis na sałatkę z serem feta