co można zrobić z selera naciowego?

1. Data: 2007-04-20 10:17:37

Temat: co można zrobić z selera naciowego?
Od: "DoroTA" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mąż jadł na kolacji służbowej przekąski wg jego opisu z selera naciowego i
serka ziołowego, był tym zachwycony.
Zakupiłam wiec seler naciowy żeby takie coś zrobić w domu, ale bezpłciowe
wyszło ;(
Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można
zrobić z selera naciowego?

pozdr
Dorota

2. Data: 2007-04-20 10:18:44

Temat: Re: co można zrobić z selera naciowego?
Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DoroTA" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyszło ;(
> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można

ja kiedyś pokroiłam i wrzuciałam na patelnię z olejem, dodałam czosnek, sól
i pieprz. Było dobre - taki dodatek do obiadu zamiast surówki czy sałaty.

3. Data: 2007-04-20 11:05:45

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszło ;(
> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można

Bierze sie wysoka szklanke dobrego soku pomidorowego...dodaje sie do niej
pare kostek lodu...kieliszek wódeczki...parek kropelek tabasco jak
jest...szczypte soli do smaku (choć niekoniecznie)..a na koniec wsadza sie
do tej szklanki dorodna łodyżkę selera naciowego krórym się miesza zawartośc
a po wypiciu zakąsza...;)))))))

Pozdrawiam

Marek

4. Data: 2007-04-20 12:33:15

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-04-2007 o 12:17:37 DoroTA <m...@w...pl> napisał(a):

> Witam
> M?? jad? na kolacji s?u?bowej przek?ski wg jego opisu z selera naciowego
> serka zio?owego,

Nać (selera) można traktować jak pietruszkę, ale o innym smaku.
Można zrobić twaróg z białego sera (tłustego), *drobno* posiekanej naci,
pieprzu ziołowego i odrobiny octu/cytryny jako konserwantu.
Tego selera dużo. "Tabasco" może być za ocet, kolorant i wyostrzacz.

Służy jako smarowidło do grzanek (zalecam), chleba z masłem,
albo po prostu do wyjadania jak leci.

Nie próbowałem takiej masy stopić - może coś ciekawego wyjdzie?

Bulwa selera - jeżeli została - to idealne połączenie z porem,
trzeba zmiksować tak +/- 2 selery:1por (wagowo) + gęsta śmietana.
Jest to sałatka do wszystkiego, trzeba sterować tylko zawartością
pora i stopniem zmiksowania, można dostać od białej pulpy
do zielonych kawałków.

Antek

5. Data: 2007-04-20 12:46:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"DoroTA" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
> wyszło ;(
> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można

Podstawowe danie to seler naciowy z wody - polany masłem z bułka tartą,
moze zastępowac w jakims stopniu fasolkę szparagową czy botwinę w daniach
mięsnych z ziemiakami, czy ryżem lub inną kaszą. Wariacje "na temat" zawsze
dopuszczalne - ale sporo osób nie chce nadmiernie tyć, a i smak selera jest
na tyle wyrazisty i przyjemny, że nie jest sensowne łamać go dodatkami. W
koncu posiłki urozmaicamy więc nie ma zagrozenia monotonią w użyciu selera
naciowego.
W sezonie - przy robieniu pikli można zblanszowane kawałki łodyg układać
w mieszance typu "assorti"...

6. Data: 2007-04-20 15:33:58

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

DoroTA <m...@w...pl> napisał(a):

> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można
> zrobić z selera naciowego?

Lubię seler naciowy z dipem z sera pleśniowego /z niebieską pleśnią/ z
majonezem. I sałatkę - jak sałatka Waldorf, tyle że z selerem naciowym
zamiast korzeniowego.

Ania

7. Data: 2007-04-20 18:08:40

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"DoroTA" <m...@w...pl> wrote in message
> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można
> zrobić z selera naciowego?

Sałatka: pokrojone w kostkę jabłko ze skórką, do tego pokrojony w plastry
seler (koniecznie obrany ze skórki i błonek), majonez. Pycha!

pozdr

cherokee

8. Data: 2007-04-20 18:21:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
>
> Sałatka: pokrojone w kostkę jabłko ze skórką, do tego pokrojony w plastry
> seler (koniecznie obrany ze skórki i błonek), majonez. Pycha!

Ale to z korzenia, a w temacie - zastosowanie naciowego.
Proponuję zmiksowanie łodyg - sok jest bardzo zdrowy, moczopędny i
odchudzający, ale trzeba - przy częstym stosowaniu - kontrolować zawartość
potasu...

9. Data: 2007-04-21 09:09:51

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> "cherokee" <n...@n...pl> wrote

> Ale to z korzenia, a w temacie - zastosowanie naciowego.

A tu się mylisz. Nie musi być korzeniowy. Jadłam sałatkę Waldorf /czyli to,
co podała cherokee plus orzechy włoskie/ z selera naciowego - i smakowała mi
bardziej, niż klasyczna /z korzeniowego/. Bardziej soczysta, chrupiąca i
delikatniejsza w smaku.

Ania

10. Data: 2007-04-21 09:23:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
mi
> bardziej, niż klasyczna /z korzeniowego/. Bardziej soczysta, chrupiąca i

Nie mylę się - w topic'u było zapytanie, a seler - uwielbiam, podobnie jak
inne warzywa podane jako jarzyna...

pyszny żurek
patelnia Berghoff
Kiełbaski pod gwiazdami