przypalenie na blacie

1. Data: 2007-04-20 10:33:46

Temat: przypalenie na blacie
Od: Asikk <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam jasny (ale nie biały) blat i nieszczęśliwie postawiłam na nim bardzo
gorące naczynie żaroodporne naczynie. Niestety na blacie pozostała żółta
plama. Czy ktoś wie co można z tym zrobić, jak się pozbyć tego żółtego.
Próbowałam Cif-a , proszku Tytan do przypaleń, cytryny i nic. Czy ktoś
ma jakiś pomysł?
Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrwiam
Asikk

2. Data: 2007-04-21 11:08:05

Temat: Re: przypalenie na blacie
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plama. Czy ktoś wie co można z tym zrobić, jak się pozbyć tego żółtego.
> Próbowałam Cif-a , proszku Tytan do przypaleń, cytryny i nic. Czy ktoś

A z czego zrobiony jest ten blat?

Monika

3. Data: 2007-04-21 11:21:27

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asikk" napisał:

> plama. Czy ktoś wie co można z tym zrobić, jak się pozbyć tego
> żółtego. Próbowałam Cif-a , proszku Tytan do przypaleń, cytryny
> i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Może spróbuj odrobinę żelu do wc albo innego skoncentowanego
wybielacza (na jakimś małym kawałku próba, czy się nie odbarwi
najpierw)? Czyszczę tym plastikowe deski do krojenia i emaliowane
garnki. Wystarczy polać, odczekać chwilę, a potem spłukać obficie
zimną wodą.

A przy okazji, czy jest sposób na starą aluminiową patelnię, na której
trochę przesadzono z temperaturą smażenia naleśników? Dno nabrało
"pięknego" opalonego odcienia... Chloru w tym przypadku wolę nie
próbować ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2007-04-21 12:13:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asikk" <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> wrote in message

Bez ustalenia co to za tworzywo nic nie można zrobić, w zasadzie
jednokolorowe żywiczne można z grubsza naprawić poprzez wyfrezowanie
uszkodzonego kawałka i zalanie żywicą o dobranym próbnie kolorze. Następnie
zeszlifowanie warstwy i wypolerowanie, aby miejsce zrównało się gładzią z
resztą blatu. Jeżeli jest to tani blat połozony na wszystkich dolnych
szafkach najtańsza i najskuteczniejsza będzie wymiana całego blatu - okazja
do wymiany na inny kolor lub typ.

5. Data: 2007-04-21 20:41:41

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 11:33, Asikk <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> wrote:
> [...]
> plama. Czy ktoś wie co można z tym zrobić, jak się pozbyć tego żółtego.
> Próbowałam Cif-a , proszku Tytan do przypaleń, cytryny i nic. Czy ktoś

jezeli to najwyzszej jakosci laminat (a wszystko na to wskazujebo sie
odbarwil), to nic nie zrobisz - poza zmiana blatu.

mac

co można zrobić z selera naciowego?
pyszny żurek
patelnia Berghoff