co to jest blokada?

1. Data: 2007-10-19 17:01:05

Temat: co to jest blokada?
Od: "Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W kwietniu najpierw bolało mnie prawe ramie, a póżniej lewe. Tabletki,
zastrzyki nie skutkowały więc dostałam skierowanie na rehabilitację.
Doczekałam się jej na początku września kiedy już ból ustał . Po
rehabilitacji / wymachy rąk/juz od 5 tygodni boli mnie znów potwornie prawe
ramię. Ostatnio doszło jeszcze mrowienie w palcach, ale ból zmalał.
Doczekałam się wizyty u neurologa i ten zaproponował mi blokadę, na co
wyraziłam zgodę /ustnie/, a wówczas kazał mi napisać, ze wyrażam zgodę i
podpisać się. Spytałam wówczas, co to jest blokada, to kazał mi wyjść i
przyjść jak się zastanowię. Nie chciałam odwlekać, bo dość miałam cierpienia
i podpisałam. Ale dalej nie wiem, co o tym myśleć. Musi być ten zastrzyk
jakiś ryzykowny, kiedy kazał mi podpisać zgodę.
Bardzo proszę jeśli ktoś ma wiadomości na ten temat o podzielenie się nimi.
Pozdrawiam
Majka

2. Data: 2007-10-19 22:40:08

Temat: Re: co to jest blokada?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Oct 2007, Majkaa wrote:

> przyjść jak się zastanowię. Nie chciałam odwlekać, bo dość miałam cierpienia
> i podpisałam. Ale dalej nie wiem, co o tym myśleć. Musi być ten zastrzyk

hm, teraz wszycy mamy akredytacje i "iso" i nie długo na wszystko
będziesz podpisywać zgodę na piśmie

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-10-20 04:42:03

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i podpisałam. Ale dalej nie wiem, co o tym myśleć. Musi być ten zastrzyk
> jakiś ryzykowny, kiedy kazał mi podpisać zgodę.

Wszystko jest ryzykowne.
Jak pojechałam rodzic dziecko, to się mnie w szpitalu pytali, kogo mają
powiadomic w wypadku mojej śmierci. Miłe to nie było, ale się zdarza. I zgodę na
zabiegi, które sie okażą konieczne, jeśli lekarz tak zdecyduje, też musiałam
podpisac.

Tapta

4. Data: 2007-10-20 06:42:30

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i podpisałam. Ale dalej nie wiem, co o tym myśleć. Musi być ten zastrzyk
> jakiś ryzykowny, kiedy kazał mi podpisać zgodę.

Swoją drogą machanie rękami to dobre na rozluźnienie albo w stanach
reumatoidalnych, a i to nie zawsze i ostrożnie. Badał ktoś kręgosłup szyjny?
Bo dosyć często to tam jest ptoblem. A blokada? Bloka raz, że jest potrzebna
tylko wtedy, kiedy ból powoduje niemożliwość wykonania rehabilitacji albo
kiedy już absolutnie nic nie da się zrobić. Poza tym absolutnie szkodliwa,
bo proces toczy się dalej, tylko człowiek o tym nie wie, bo go 'nie boli'.

PoZdrawiam serdecznioe
Paweł

5. Data: 2007-10-20 06:57:14

Od: "Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bo proces toczy się dalej, tylko człowiek o tym nie wie, bo go 'nie boli'.

Właśnie rozchodziło mi się co to jest blokada, na czym polega zagrożenie.
Kręgosłup nie tylko szyjny prześwietlano i wiele razy neurolog badał i
zawsze mówił, że w porządku. Dopiero teraz, gdy z bólu nie mogłam już
wytrzymać, to jako leczenie zastosowano blokadę.
A to może być już od bardzo dawna, bo najechał na mój samochód z tyłu pijak,
no i wtęczas skierowana byłam przez PZU do neurologa, ale też nic nie
zauważył.

6. Data: 2007-10-20 07:02:57

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pijak,
> no i wtęczas skierowana byłam przez PZU do neurologa, ale też nic nie

Blokada to podanie środka długotrwale znieczulającego w okolicę splotu
nerwów. Powoduje zniesienie bólu w okolicy zaopatrywanej przez te nerwy.
Zagrożenia: można podać nie za bardzo tam, gdzie trzeba, można naruszyć
splot i doprowadzić do trwałej utraty funkcji, można spowodować szybszy
postęp choroby przez to, o czym pisałem wcześniej, czyli spowodowanie, że
organizm przestanie się chronić w miejscu, które się właśnie zwyradnia (ból
ostatecznie ma ostrzegać i prowadzić do ochrony poprzez zmniejszenie
ruchomości). Ale z własnego doświadczenia... takie wędrujące bóle z
drętwieniami, czasem przechodzące w zamrożony bark to najczęściej kręgosłup
szyjny. On nie musi być kostnie zwyrodniały, n ie musi być im presji na
opony lub pochewki nerwów... wystarczy zmiana wzajemnych odniesień,
zniesienie naturalnych krzywizn i dysfunkcja niektórych więzadeł... na
zdjęciach do uchwycenia, ale jak się nie patrzy na kości...

Pzdr
Paweł

7. Data: 2007-10-20 10:01:10

Od: "Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zniesienie naturalnych krzywizn i dysfunkcja niektórych więzadeł... na
> zdjęciach do uchwycenia, ale jak się nie patrzy na kości...

Pięknie dziękuję. O to właśnie mi chodziło.
Pozdrawiam
Majka

8. Data: 2007-10-20 16:53:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, bazyli4 wrote:

> kiedy już absolutnie nic nie da się zrobić. Poza tym absolutnie szkodliwa,
> bo proces toczy się dalej, tylko człowiek o tym nie wie, bo go 'nie boli'.

nie prawda ...

P.

9. Data: 2007-10-21 07:55:35

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> [...]

Prawda prawda... jeszcze nie widziałem pacjenta, któremu blokada w wypadku
opisywanych schorzeń (jeśli to był dobry opis, nie miałem w rękach tych
barków, nie wiem) pomogła na cokolwiek, za to widziałem wielu, którym ulżyła
w cierpieniu i wydłużyła oraz skomplikowała proces rehabilitacji i to
mocno...

Pzdr
Paweł

10. Data: 2007-10-21 08:14:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Oct 2007, bazyli4 wrote:

> barków, nie wiem) pomogła na cokolwiek, za to widziałem wielu, którym ulżyła
> w cierpieniu i wydłużyła oraz skomplikowała proces rehabilitacji i to

a ja widziałem - poza tym znosi niepotrzebne i szkodliwe napięcie
mięśniowe. Zapobiega utrwaleniu się nieprawidłowego łuku odruchowego
tzn. reakcja na ból=przykurcz i umożliwia poprzez zniesienie bólu
dalsze leczenie w szczególności kinezyterapię i rehabilitację.
Oczywiście mówię bardziej o blokadzie w fibromialgii czy zwykłej
chorobie zwyrodnieniowej (które są najczęstsze) a nie np.
w bardzo zaawansowanym reumatoidalnym zapaleniu stawów gdzie
np. terapia anty-TNFalfa może być bardziej skuteczna w sensie
leczenia choroby niż blokada która tutaj faktycznie zadziała
jedynie objawowo. Ale osoba pytające na liście jak zrozumiałem
pytała o blokadę w chorobie, która była następstwem urazu
komunikacyjnego. Jeśli tak to - jeśli boli to trudno polecać
rehabilitację i najpierw chyba trzeba opanować ból a potem
próbować przywracać właściwą pracę mięśni itp.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

OSPA
Zęby mądrości
"Pijacki" katar
wymaz bakteriolog. -bakterie, sztuk 2 siedzą sobie we mnie
Re: Chory wezwal w nocy karetke do szpitala bo.........