co to za pnacze-prosba o identyfikacje

1. Data: 2006-08-09 13:09:32

Temat: co to za pnacze-prosba o identyfikacje
Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wysiało mi się w tym roku takie pnącze. Czy ktoś wie co to jest? Czy to
roślina jednoroczna czy wieloletnia? W jaki sposób ją rozmnożyć? Rośnie
błyskawicznie, kwiaty mają intensywny, miodowy zapach. Owoce przypominają
kuliste, kolczaste ogórki. Oto zdjęcia roślinki:
http://img116.imageshack.us/img116/5853/1000690ib1.j
pg
i owoców:
http://img200.imageshack.us/img200/5401/1000691bk8.j
pg

2. Data: 2006-08-09 13:30:40

Temat: Re: co to za pnacze-prosba o identyfikacje
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ebcmqf$j6b$1@news.onet.pl magda
<y...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> to roślina jednoroczna czy wieloletnia? W jaki sposób ją rozmnożyć?
> Rośnie błyskawicznie, kwiaty mają intensywny, miodowy zapach. Owoce

Hejka. Toto badziewie to i ja rozpoznam. Kolczurka. :-)
Pozdrawiam identyfikacyjnie Ja...cki

3. Data: 2006-08-09 16:44:25

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <y...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> błyskawicznie, kwiaty mają intensywny, miodowy zapach. Owoce
przypominają
> kuliste, kolczaste ogórki. Oto zdjęcia roślinki:

Jak się tego przed wysiewem nasion nie pozbędziesz
to na wiosne będziesz zdziwiona ilością kiełkującej niby dyni.
Paskudny chwast. Tępię wiosną gdy tylko zobaczę
w pobliżu mojej działki.
;-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2006-08-10 17:03:36

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> błyskawicznie, kwiaty mają intensywny, miodowy zapach. Owoce przypominają
> kuliste, kolczaste ogórki. Oto zdjęcia roślinki:

A wiem, wiem !
To ogórecznik !
Zbieram nasiona i sieje co roku,
wspaniale szybko rosnace pnacze.
Kontroluj i siej gdzie tylko chcesz ;)
Fajny z tym pnaczem ubaw ! ;)

-cr-

5. Data: 2006-08-10 19:03:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  A wiem, wiem !
>  To ogórecznik !

Ogórecznik to całkiem coś innego.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-08-10 19:19:23

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ogórecznik to całkiem coś innego.
> Pozdrawiam.Mirzan

To w takim razie nie wiem co to jest to na zdjeciu.
Dla mnie to ogorcznik !

-cr-

7. Data: 2006-08-11 11:26:07

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
>

> To w takim razie nie wiem co to jest to na zdjeciu.
> Dla mnie to ogorcznik !

Ogórecznik nie jest pnączem. Tu mozesz sobie obejrzeć
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Borago_officinali
s.htm.

Pozdrawiam
Bea