co zrobić z 'kipiącym' miodem

11. Data: 2017-04-03 20:48:25

Temat: Re: co zrobić z 'kipiącym' miodem
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> To jest chyba najlepszy pomysł.
> Ile miodu tyle spirytusu i tyle samo soku z cytryn.
> I jest dobry napój przeciw przeziębieniom.

Można profilaktycznie, czy też koniecznie trzeba się
najprzód przeziębić?

Jarek

--
Usiadła zięba na dębie:
Na pewno dziś się przeziębię!

12. Data: 2017-04-04 09:07:35

Od: Jingiel <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.04.2017 o 20:03, Krycha pisze:

> To jest chyba najlepszy pomysł.
> Ile miodu tyle spirytusu i tyle samo soku z cytryn.
> I jest dobry napój przeciw przeziębieniom.
>
> Krycha.

Będzie miodówka 50%, nieźle musi wtedy kopać.

13. Data: 2017-04-04 09:15:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jingiel pisze:

> Będzie miodówka 50%, nieźle musi wtedy kopać.

32%, jeśli dobrze liczę (Mendelejew by porachował dokładniej).

Jarek

--
Bez wodki nie razbieriosz.

14. Data: 2017-04-04 15:27:41

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-04 o 09:07, Jingiel pisze:

> Będzie miodówka 50%, nieźle musi wtedy kopać.

Szczególnie ten sok z cytryn.

--
animka

15. Data: 2017-04-04 21:46:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 20:01 Krycha <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
od

> To może być przyczyna, że był za świeży.
> No i nalany zbyt do pełna.

> Nie jest obrzydliwy, ale jakiś dziwny w smaku.

Jeśli drożdżowy posmak, to jeszcze nic złego się nie dzieje.
Ale radzę przenieść do lodówki (3..5 st. C).
Tylko musisz uważać, żywe drożdże nie są zdrowe po spożyciu.

Jeśli posmak winny/alkoholowy, też raczej nic złego. Też do lodówki.

--
Trefniś

16. Data: 2017-04-04 22:36:56

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.04.2017 o 21:46, Trefniś pisze:

> [...]
> Tylko musisz uważać, żywe drożdże nie są zdrowe po spożyciu.
>
> Jeśli posmak winny/alkoholowy, też raczej nic złego. Też do lodówki.

Tak też zrobiłam.

Krycha.

17. Data: 2017-04-04 22:38:27

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.04.2017 o 09:07, Jingiel pisze:

> Będzie miodówka 50%, nieźle musi wtedy kopać.

Będzie to 1/3 z 95 %.
A więc da się pić.

Krycha.

18. Data: 2017-04-04 22:39:22

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można profilaktycznie, czy też koniecznie trzeba się
> najprzód przeziębić?
>
> Jarek

Oczywiście, przede wszystkim profilaktycznie :-)

Krycha.

19. Data: 2017-04-05 00:02:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-04 o 21:46, Trefniś pisze:

od

> Jeśli drożdżowy posmak, to jeszcze nic złego się nie dzieje.
> Ale radzę przenieść do lodówki (3..5 st. C).
> Tylko musisz uważać, żywe drożdże nie są zdrowe po spożyciu.

Muszę dodać, że jak z drożdżami to i lodowka nie pomoże żeby nie
kipialo, rosło.

20. Data: 2017-04-05 00:43:35

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 20:24:21 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> Dostałam pełen słoik miodu od znajomych.
> Zdaje się z ich pasieki.
> Wstawiłam do szafy na późniejszy czas.
> Po jakim czasie zauważyłam, że miód wycieka ze słoika, jakby wykipiał.
> Zrobił się jakby napompowany powietrzem.
> Czyżby sfermentował?
> Rozlałam na dwa słoiki. Smak ma jakiś inny niż jestem przyzwyczajona.
> Rozdziela się, jest część 'puchata', a na dole część żółta płynna.
>
> Co mu jest? Czy powinnam coś zrobić, aby przywrócić prawidłową
> konsystencję i smak?

Miód był zbyt wczesnie wybrany, tzn. zbyt młody czyli miał zbyt dużo wody. Tak się
dzieje, kiedy pszczelarz nie pozwoli pszczołom dostatecznie zagęścić=odparować miodu.
Najczęściej miód jest zbyt wcześnie odbierany z ula w celu sprzedaży - na jego
miejsce dawany jest pszczołom syrop cukrowy.

Magiczny tróikącik ze strzałkami i z cyferką w środku...
Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze
Kuchareczki są w kropeczki...
Zapiekanka z bakłażanów