cofanie zapachów przez pralkę

1. Data: 2011-12-19 12:08:02

Temat: cofanie zapachów przez pralkę
Od: " Ada" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, proszę o pomoc. Łazienka 2x3 m2 w bloku i od ok. 1 miesiąca bardzo
cuchnie z pralki, tak jakby cofało smrodzik z kanalizacji... Sprawdzone: gdy
pralka zamknięta, to nie śmierdzi!
Czy pralka ma jakieś zamknięcie przed cofką, czy tylko to przy syfonie ma
zamykać? Za syfonem, przed ścianą jest zainstalowany specjalny syfon pralkowy (
z kulką w środku i sprężynką), który jest chyba do bani! Kiedyś mieliśmy
wpięcie pralki przed głównym syfonem umywalkowym (odcinek pionowy)i zdaje się,
że było to lepsze rozwiązanie. Co robić?

2. Data: 2011-12-20 08:09:39

Temat: Re: cofanie zapachów przez pralkę
Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> wpięcie pralki przed głównym syfonem umywalkowym (odcinek pionowy)i zdaje się,
> że było to lepsze rozwiązanie. Co robić?

A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
a'la kolanko?

3. Data: 2011-12-20 08:10:45

Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pablo eldiablo <j...@g...pl> napisał(a):

> A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
> a'la kolanko?

..zrobilAs ;-)

4. Data: 2011-12-20 08:46:51

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 09:09, pablo eldiablo pisze:

> A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
> a'la kolanko?

Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2011-12-20 17:08:01

Od: "Ada+Jarek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
> Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.
>
> Pozdrawiam,
> MW

Dzięki wszystkim w imieniu własnym i kobiety. Zrobiłem to zgodnie z instrukcją pralki
(kolor niebieski), czyli taki łuk do
góry. Ale teraz jak patrzę znowu do instrukcji i myślę, że to chyba to jakaś bzdura,
bo syfon wygląda przecież inaczej, więc
teraz zrobiłem taki pseudo syfon z tej rurki odprowadzającej... (kolor czerwony).
Szkic: http://img11.imageshack.us/img11/6916/pralka2.jpg

Czy tak ma wyglądać ta pętelka i jak duża powinna być, czy H= ok. 10 cm wystarczy?
Niewykluczone, że w bład wprowadzil mnie
sprzedawca tego "syfonu pralkowego", tzn. tego z kulką i sprężynką (szkic). To
ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

6. Data: 2011-12-20 17:36:00

Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
> na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.

Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki,
znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

--
Grzexs

7. Data: 2011-12-20 20:48:24

Od: " Jaro" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(....)
> Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.
>
> Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki,
> znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

Dzięki! Niestety test nie zdał egzaminu pomimo uzyskania syfonu z rurki o H=20
cm! Kurcze czy może być nadciśnienie w kanalizacji i wybijanie smrodu? :(

8. Data: 2011-12-20 21:13:11

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Być może Twoja pralka ma jakąś super-hiper pompę, co wydmuchuje cała wodę?
W marketach budowlanych jest kilka rodzajów syfonów pralkowych, do wyboru.
Ja używam tzw. podtynkowy i nie sprawia problemów żadnych.

-----

9. Data: 2011-12-20 21:13:12

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2011-12-20 21:20:38

Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada+Jarek <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
> na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

Oczywiscie kolanko z weza zrob jak na schemacie zaznaczone czerwonym, nie
niebieskim. Im petla bedzie wieksza, tym mniejsze prawdopodobienstwo cofki, bo
wyzszy bedzie slup wody ;-)

Ki diabeł DEAL LX?
diody 5050 do plafona
Nowy dywan strasznie "linieje"