cywilizację

1. Data: 2016-09-16 13:52:24

Temat: cywilizację
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy człowiek jest głodny: idzie do marketu, kupuje słoik, wraca, siada w
fotelu i czyta etykietę,
potem może zjada.

Dawniej człowiek głodny szedł do lasu , wahał żywność, czasem nadgryzł
i zjadał albo wyżucał do buszu.

Czy w cywilizacji na prawdę nie ma innej drogi niż pozbawienie się aż smaku
i powonienia?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.pev.pl/

2. Data: 2016-09-16 16:03:36

Temat: Re: cywilizację
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> [...]
> czasem nadgryzł i zjadał albo wyżucał do buszu.
>

> Czy w cywilizacji na prawdę nie ma innej drogi niż pozbawienie

Jest. Trzeba tylko dalej reformować ortografię, w wysiłkach
nie ustawać. Aż osiągniemy taki stan, że nikt nawet nie będzie
próbował czytać. Choćby etykiety na słoiku.

Jarek

--
Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

3. Data: 2016-09-16 16:25:23

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-16 16:03, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

Chyba że się zawahnie.

4. Data: 2016-09-16 18:51:16

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-16 o 13:52, Stokrotka pisze:
> [...]
> i zjadał albo wyżucał do buszu.
>

> Czy w cywilizacji na prawdę nie ma innej drogi niż pozbawienie się aż

W cywilizacji kapitalistycznej której doświadczamy na własnej skórze
liczą się przede wszystkim zyski. I jest droga aby od tego odejść - w
taki czy inny sposób wypowiedzieć posłuszeństwo kapitalistycznym pijawkom.

5. Data: 2016-09-16 21:46:26

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.09.2016 o 18:51, Trybun pisze:

> W cywilizacji kapitalistycznej której doświadczamy na własnej skórze
> liczą się przede wszystkim zyski. I jest droga aby od tego odejść - w
> taki czy inny sposób wypowiedzieć posłuszeństwo kapitalistycznym pijawkom.

Aż boję się zapytać: Jaka droga?

--
Wiesiaczek (dziś z Oświęcimia)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

6. Data: 2016-09-16 21:49:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> W cywilizacji kapitalistycznej której doświadczamy na własnej skórze
> liczą się przede wszystkim zyski. I jest droga aby od tego odejść - w
> taki czy inny sposób wypowiedzieć posłuszeństwo kapitalistycznym pijawkom.

Odejść od zysków? W sumie wydaje się to dość proste. Wymaga jednak silnej
woli. I nie każdego na to stać -- chyba tylko takich z mocno wypchanym
portfelem.

Jarek

--
Co tam widać w perspektywie
Kupa łachów i się rusza

7. Data: 2016-09-16 22:06:38

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-16 21:46, obywatel Wiesiaczek uprzejmie donosi:

Krzyżowa.

8. Data: 2016-09-16 22:34:37

Od: "CC" <c...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Witam ;)

Pozdrawiam Constans
Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> Gdy człowiek jest głodny: idzie do marketu, kupuje słoik, wraca, siada w
> fotelu i czyta etykietę,
> potem może zjada.
>
> Dawniej człowiek głodny szedł do lasu , wahał żywność, czasem nadgryzł
Co robił? WAHAŁ? Co to znaczy bo nie kojarzę. Może ważył ( nie mylić z
warzeniem)
> i zjadał albo wyżucał do buszu.
To trochę się nachodził. Bo od lasu do buszu to kawałek drogi (i to spory)

> Czy w cywilizacji na prawdę nie ma innej drogi niż pozbawienie się aż
> smaku i powonienia?
>
> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
"jezd niesrosómniały i dladeko kcą narzudzić swój nafyg"

9. Data: 2016-09-16 23:28:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Dnia 2016-09-16 21:46, obywatel Wiesiaczek uprzejmie donosi:

> Krzyżowa.

Na zrazy jest dobra, taka krzyżowa. A czy droga? Wołowina w ogóle u nas
tania nie jest.

--
Jarek

10. Data: 2016-09-16 23:41:46

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-16 23:28, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Na zrazy jest dobra, taka krzyżowa. A czy droga? Wołowina w ogóle u nas
> tania nie jest.

Sporo wołów (roboczych) ostatnio ze wschodu napływa. W ostateczności
może być to i północny wschód.

Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Cukinia
Bakłażan - letnia miłość na jesień
Jak żyć, co jeść?
Banalnie proste do zrobienia, tanie i pyszne !!