czas na małżeństwa grupowe

1. Data: 2013-03-26 19:21:07

Temat: czas na małżeństwa grupowe
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Boris Dittrich: legalizacja małżeństw grupowych to nieunikniony następny krok

24 mar, 11:05

Po legalizacji małżeństw homoseksualnych pora na legalizację małżeństw grupowych?
Zdaniem Borisa Dittricha, słynnego gejowskiego aktywisty z Holandii, to nieunikniony
następny krok.

Dittrich, były holenderski parlamentarzysta, obecnie pracuje dla organizacji Human
Rights Watch. W wywiadzie dla internetowego magazynu "Yagg" wyraził swoje zdanie na
temat następstw zmiany redefinicji małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny.

W jego opinii, kolejnym, "logicznym i nieuniknionym" krokiem po legalizacji
małżeństw homoseksualnych, będzie uznanie małżeństw grupowych, czyli zawieranych
między trojgiem lub większą liczbą osób.

Aktywista przyznaje jednak, że wprowadzenie tak daleko idącej zmiany może zająć
wiele lat. Jak podkreśla, równie długotrwała była walka o uznanie małżeństw
homoseksualnych.

Małżeństwa osób tej samej płci są w Holandii legalne od 1 kwietnia 2001 roku. Według
Statistic Netherlands (odpowiednik polskiego GUS-u), w ciągu dekady z możliwości
zawarcia takiego związku skorzystało prawie 15 tys. par.

2. Data: 2013-03-26 21:02:11

Temat: Re: czas na małżeństwa grupowe
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>roku. Według Statistic Netherlands (odpowiednik polskiego GUS-u), w ciągu
>dekady z możliwości zawarcia takiego związku skorzystało >rawie 15 tys.
Oczywista rzecz. Zappatero mówił, ze nie ma przeszkód, by uznać za rodzinę
np związek z małpką. I mówił to poważnie. Oczywiście- jak śpiewał
Kaczmarski- są ludy, co dojrzały do śmierci z rąk ludów niedojrzałych do
życia. Czyli- kraje, w których zgnilizna zajdzie zbyt daleko- zostaną
przekształcone w kalifaty, szejkanaty, etc. No i oczywiście poddane prawu
szariatu.IMO- nastąpi to jeszcze za naszego życia...no cóż- lepsze to, niż
widzieć wokół takie rzeczy.

--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

3. Data: 2013-03-26 22:27:53

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Mar, 22:02, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
> [...]
oups.com...

> Oczywista rzecz. Zappatero m wi , ze nie ma przeszk d, by uzna za rodzin
> np zwi zek z ma pk . I m wi to powa nie. Oczywi cie- jak piewa
> Kaczmarski- s ludy, co dojrza y do mierci z r k lud w niedojrza ych do
> ycia. Czyli- kraje, w kt rych zgnilizna zajdzie zbyt daleko- zostan
> przekszta cone w kalifaty, szejkanaty, etc. No i oczywi cie poddane prawu
> szariatu.IMO- nast pi to jeszcze za naszego ycia...no c - lepsze to, ni
> widzie wok takie rzeczy.
>
> --
> Demokracja to rz dy os w, prowadzonych przez hieny

Poligamia w Polsce? "To kwestia kilku lat. Już teraz istnieje
przynajmniej kilkanaście tysięcy trzyosobowych małżeństw"
Michał Gąsior * akt. 7 miesięcy temu

Fot. Shutterstock
- Prawne usankcjonowanie poligamicznych związków w Polsce ma sens. To
jest kwestia kilku lat, kiedy w Polsce poligamia zostanie
zalegalizowana. Kościół temu nie przeszkodzi - mówi w wywiadzie dla
naTemat seksuolog, prof. Zbigniew Lew-Starowicz.

W mieście Tupa w Brazylii zarejestrowano właśnie związek mężczyzny i
dwóch kobiet. Notariuszka, która dokonała rejestracji, przekonuje, że
trójkątowi należy się możliwość korzystania z "rodzinnych praw", bo
już od trzech lat wspólnie prowadzą gospodarstwo domowe, dzielą się
rachunkami i wydatkami.

"Gazeta Wyborcza" w reakcji na informację z Brazylii przeprowadziła na
swojej stronie internetowej sondaż, w którym na pytanie "Czy legalny
trójkąt to coś złego?" aż 74 proc. odpowiedziało: "Nie, dorosłe osoby
mogą żyć jak chcą, jeśli nie szkodzą innym". 22 proc. głosujących
uznało legalny trójkąt za naganny.

Legalizację poligamii w Polsce poparli filozof Jan Hartman i etyk,
prof. Magdalena Środa. My o poligamię zapytaliśmy prof. Zbigniewa Lwa-
Starowicza.

Prawie trzy czwarte ankietowanych przez "Gazetę Wyborczą" nie widzi
nic złego w legalnym trójkącie. To dobre rozwiązanie?

Prof. Zbigniew Lew-Starowicz: Szczerze mówiąc na pewno lepsze niż to,
które jest często spotykane, czyli mężczyzna długotrwale ma żonę i
kochankę. Są nawet tacy, którzy z kochankami mają dzieci i prowadzą
dwie rodziny. Prawne usankcjonowanie tego stanu rzeczy ma sens. Jest
to uczciwszy układ niż ten, kiedy druga kobieta jest na dalszym
planie, czuje się gorsza, społecznie nieakceptowana. Ja przewidywałem,
że dojdzie do legalizacji poligamii.

Kiedy? Kilka, kilkanaście, 50 lat?

W krajach Unii Europejskiej szybko zmieniają się poglądy. Już teraz
istnieją różne typy związków: m.in. dwuosobowe "na kocią łapę", które
trwają latami i przynoszą dzieci. W Polsce legalizacja poligamii to
kwestia kilku lat.

Nie uwzględnia pan jednak tego, że wiele osób nie patrzy na taki
związek z punktu widzenia praktyki, ale uznaje go za naganny etycznie
i grzeszny...

To nie jest sprawa religii, to sprawa obyczaju, kultury i prawa.
Kościół co prawda będzie starał się nie dopuścić do wprowadzenia
takiego rozwiązania, ale przecież antykoncepcji także nie dopuszcza, a
ludzie ją stosują. Poza tym Kościół nie ma władzy, żeby rządził 40-
milionowym narodem w każdym detalu.

Prof. Środa mówi, że zna sporo małżeństw, które żyją w trójkątach
długimi latami. Jaka jest według pana skala tego zjawiska?

W skali kraju szacuję, że to jest kilkanaście tysięcy osób.

Związki partnerskie też w Polsce istnieją, ale mamy duże problemy,
żeby stworzyć taką instytucję w prawie. Nie za wcześnie na poligamię?

To jest coś innego. Bo związek poligamiczny to jest związek na linii
mężczyzna - kobieta. Oczywiście, trzeba byłoby pewnie zmian w prawie,
ale Brazylia sobie z tym poradziła. To nie jest takie trudne. Tam
tradycja poligamii sięga czasów powstania społeczeństwa
brazylijskiego. U nas też się uda.

4. Data: 2013-03-27 01:35:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Mar 2013 12:21:07 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> Boris Dittrich: legalizacja małżeństw grupowych to nieunikniony następny krok

Kuźwa, a następny (po tym) też już ma opracowany???
:-|
--
XL

5. Data: 2013-03-27 01:37:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Mar 2013 22:02:11 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> szariatu.IMO- nastąpi to jeszcze za naszego życia...no cóż- lepsze to, niż

Ano lepsze.
--
XL

6. Data: 2013-03-27 07:00:19

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
p.googlegroups.com...

> [...]
>ale Brazylia sobie z tym poradziła. To nie jest takie trudne. Tam
>tradycja poligamii sięga czasów powstania społeczeństwa
OK- glob, ja wiem że przytoczysz każdy idiotyzm, który jakiś celebryta(n)
walnie przed kamerami i potraktujesz jak słowo święte.
Jednak_ja_pisałem_że_to_jest_możliwe_i_może_się_stan
ie. Pisałem też, że
szybko w reakcji na to islam ogarnie ten zgangrenowany świat- czego Twoi
inteligentni inaczej idole nie powiedzą. A wtedy będziesz śpiewał wraz z
nimi z innego klucza. Lew Starowicz wychwalający wraz z globem poligamiczny
islam? Ależ tak- i jeszcze będą sie cieszyć, że w końcu wprowadzono wspólne
dla wszystkich prawo. Szariatu.

7. Data: 2013-03-27 07:02:09

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Kuźwa, a następny (po tym) też już ma opracowany???
> :-|

Tak- to, co mówił otwartym tekstem premier Zappatero: małżeństwa ludzi i
zwierząt naczelnych. Na początek. No bo dlaczego np pieski mają być
dyskryminowane?

8. Data: 2013-03-27 07:14:12

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Mar, 08:00, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
> [...]
> dla wszystkich prawo. Szariatu.
>
> --
> Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny

Jaki Islam baranie, wracamy do normalności, poligamia była do czasów
Jezusa powszechna. Jacy celebryci profesjonaliści, zresztą poligamia
nigdy nie znikneła tylko była nielegalna, ludzie od zawsze mieli
kochanki.

9. Data: 2013-03-27 07:15:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Mar, 02:35, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Kuźwa, a następny (po tym) też już ma opracowany???
> :-|
> --
> XL

Ikselcia ty pomyśl ,możesz mieć jeszcze jednego męża ,a nawet
kilkunastu, już nie trzeba po krzaczkach się chować:-D

10. Data: 2013-03-27 07:23:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 marca 2013 08:15:47 UTC+1 użytkownik glob napisał:

> Ikselcia ty pomyśl ,możesz mieć jeszcze jednego męża ,a nawet
>
> kilkunastu, już nie trzeba po krzaczkach się chować:-D

Glob czeka pierwszy w kolejce do Cie...pod krzaczek ;P

Obozy koncentracyjne w czasie II WS
Rodzinna atmosfera...
Wiec sądź, sądź dalej, Aicha :-/
Dowiedz się, globuś...