czerwone oczy :(

1. Data: 2003-08-07 13:18:59

Temat: czerwone oczy :(
Od: "Basia Marczak" <b...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Nosze soczewki. Od jakiegos czasu mam sporo czeronych zylek na oczach(chyba
mowi sie przekrwione).
Nie przybywa ich ale tez nie ubywa:( nie wyglada to jakos strasznie ale
troche niepokojaco.
Mam prosbe do Casusa i innych o rade.
Casus pisał kiedys o takim zelu Vidisic...
Spory czas temu mialam podobne dolegliwosci i dostalam wlasnie Vidisic i
Alergoftal. W tej chwili moj lekarz jest na urlopie a ja niedlugo
wyjezdzam.
Czy w.w. leki sa na recepte i jesli nie to czy moglabym je na wlasna reke
stosowac-bez konsultacji z lekarzem?. A moze jakies inne srodki?
Odpiszcie prosze.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Basia

2. Data: 2003-08-07 14:48:17

Temat: Re: czerwone oczy :(
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bgtjrf$7or$...@a...news.tpi.pl,
Basia Marczak <b...@j...net>:
> [...]
> Czy w.w. leki sa na recepte i jesli nie to czy moglabym je na wlasna
> reke stosowac-bez konsultacji z lekarzem?. A moze jakies inne srodki?

Niektore srodki nawilzajace sa dostepne bez recepty, w tym (chyba) Vidisic,
przynajmniej mnie nigdy o recepte nie pytano.
Ale uwaga: nie zaleca sie stosowania zelu Vidisic w okresie noszenia
soczewek kontaktowych. W soczewce moze gromadzic sie konserwant, ktory moze
dzialac niekorzystnie. Jesli faktycznie jest Ci potrzebny nawilzacz, to
powinien to byc nawilzacz bez konserwantow, np. Tears Naturale Free.

Wlasnie wszedl nowy produkt na rynek, HyloComod, ok. 36 zl za opak. 10mg, z
hialurionanem sodu. Oprocz, jak sie twierdzi, korzystnego dzialania
substancji aktywnej na rogowke, produkt ten cechuje sie specjalnym systemem
dozowania, ktory pozwala zachowac sterylnosc przez 3 mies. od otwarcia.

Zob. niedawne badanie kliniczne w Polsce:

http://www.okulistyka.com.pl/03_spec_nr_2.htm

Najlepiej jednak byloby sie skonsultowac z okulista, aby obejrzal Twoje
przekrwione (?) spojowki.

--
Robert

3. Data: 2003-08-07 19:27:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dozowania, ktory pozwala zachowac sterylnosc przez 3 mies. od otwarcia.
> Najlepiej jednak byloby sie skonsultowac z okulista, aby obejrzal Twoje

Vidisic na noc, na soczewki mozna kropic duzo tansze od Taers Naturale free
inny preparat: Taers Naturale II.
Alergoftal na soczewki rowniez nie mozna, ale jesli masz alergie to zakrop
przed zalozeniem soczewek i po ich zdjeciu.
No i oczywiscie udaj sie do kontroli specjalisty:-)

casus

4. Data: 2003-08-07 19:48:17

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bgu97f$93j$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Vidisic na noc, na soczewki mozna kropic duzo tansze od Taers
> Naturale free inny preparat: Taers Naturale II.

Łączenie tych dwóch różnych preparatów nawilżających jest OK?
(tzn. Tears Naturale free/II w ciągu dnia, Vidisic na noc?)

--
Robert

5. Data: 2003-08-07 20:28:23

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Łączenie tych dwóch różnych preparatów nawilżających jest OK?
> (tzn. Tears Naturale free/II w ciągu dnia, Vidisic na noc?)
> Robert

Jak najbardziej

casus

bieluń
Opalanie raz jeszcze
jak długo tworzą się plemniki?
dziwne zjawisko oczne/mózgowe - problem czy nie ?
interpretacja USG