Re: czerwone oczy :(

From: "Robert" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czerwone oczy :(
Date: Thu, 7 Aug 2003 16:48:17 +0200

bgtjrf$7or$...@a...news.tpi.pl,
Basia Marczak <b...@j...net>:
> Nosze soczewki. Od jakiegos czasu mam sporo czeronych zylek na
> oczach(chyba mowi sie przekrwione).
> Nie przybywa ich ale tez nie ubywa:( nie wyglada to jakos strasznie
> ale troche niepokojaco.
> Mam prosbe do Casusa i innych o rade.
> Casus pisał kiedys o takim zelu Vidisic...
> Spory czas temu mialam podobne dolegliwosci i dostalam wlasnie
> Vidisic i Alergoftal. W tej chwili moj lekarz jest na urlopie a ja
> niedlugo wyjezdzam.
> Czy w.w. leki sa na recepte i jesli nie to czy moglabym je na wlasna
> [...]

Niektore srodki nawilzajace sa dostepne bez recepty, w tym (chyba) Vidisic,
przynajmniej mnie nigdy o recepte nie pytano.
Ale uwaga: nie zaleca sie stosowania zelu Vidisic w okresie noszenia
soczewek kontaktowych. W soczewce moze gromadzic sie konserwant, ktory moze
dzialac niekorzystnie. Jesli faktycznie jest Ci potrzebny nawilzacz, to
powinien to byc nawilzacz bez konserwantow, np. Tears Naturale Free.

Wlasnie wszedl nowy produkt na rynek, HyloComod, ok. 36 zl za opak. 10mg, z
hialurionanem sodu. Oprocz, jak sie twierdzi, korzystnego dzialania
substancji aktywnej na rogowke, produkt ten cechuje sie specjalnym systemem
dozowania, ktory pozwala zachowac sterylnosc przez 3 mies. od otwarcia.

Zob. niedawne badanie kliniczne w Polsce:

http://www.okulistyka.com.pl/03_spec_nr_2.htm

Najlepiej jednak byloby sie skonsultowac z okulista, aby obejrzal Twoje
przekrwione (?) spojowki.

--
Robert