człowiek z żelaza człowiek z marmuru człowiek z wazeliny

1. Data: 2015-11-24 15:50:04

Temat: człowiek z żelaza człowiek z marmuru człowiek z wazeliny
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
age-jak-zwraca.html

2. Data: 2015-11-25 08:46:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 15:50, glob pisze:
> http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
age-jak-zwraca.html

Cóż, trzeba całować rękę, która karmi.

Ewa

3. Data: 2015-11-25 14:59:10

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks

4. Data: 2015-11-25 15:02:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks
W dniu 2015-11-24 o 15:50, glob pisze:
> http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
> [...]

Ten facet już nie tylko na kolanach przed obcym państwem i jego interesem, ale już
zwykłym bandytą jakim jest Rydzyk, bo chodzi w sutannie. Mnie zaraz przypomina się
znowu aktualny...

Egzamin

Egzamin konkursowy na króla
wypadł doskonale.
Zgłosiła się pewna ilość królów
i jeden kandydat na króla.

Królem wybrano pewnego króla
który miał zostać królem.

Otrzymał dodatkowe punkty za pochodzenie
spartańskie wychowanie
i za uśmiech
ujmujący wszystkich za szyję.

Z historii odpowiadał
ze świetnym wyczuciem milczenia.
Obowiązkowy język
okazał się jego własnym.

Gdy mówił o sprawach sztuki
chwycił komisję za serce.

Jednego z członków komisji
chwycił odrobinę za mocno.

Tak
to na pewno był król.

Przewodniczący komisji
pobiegł po naród
aby móc uroczyście
wręczyć go królowi.

Naród
oprawiony był
skórę.

5. Data: 2015-11-25 15:45:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest to świat, w którym manipuluje się człowiekiem. Sam tytuł utworu egzamin na
króla, ukazuje nam sytuację absurdalną. Co więcej, z wiersza wynika, że to nie król
został wybrany dla ludu, lecz to lud został wybrany dla króla.
Świadczą o tym dwie ostatnie strofy- król został wybrany i powinien pokazać się
społeczeństwu. Jednak to przewodniczący komisji egzaminacyjnej pobiegł po naród, aby
go wręczyć władcy. Koniec wiersza wyjątkowo absurdalny, odsłania grozę sytuacji.
Naród został tu uprzedmiotowiony- oprawiony w skórę, co sugeruje zniewolenie, król
będzie nim zarządzał. Stwierdzenie: Królem wybrano pewnego króla, który miał zostać
królem, ukazuje nam absurd przeprowadzanego egzaminu. Słowo kandydat, występujące
wers wcześniej jest jakby zapożyczony z PRL-owskiej nowomowy. Kolejne strofy
portretują króla. Osoba mówiąca wymienia jego cechy, które zdecydowały o wyborze.
Można tu zwrócić uwagę na niektóre określenia, jak np. uśmiech ujmujący (ale za
szyję) oparte na przeredagowaniu frazeologizmów i utartych zwrotów, charakterystyczne
dla poetów Nowej Fali. Po przeanalizowaniu argumentów obserwator jest pewien, mówi:
Tak, to na pewno był król -strofa ta jest podsumowaniem poprzednich. W wierszu
wyczuwamy ironię, co każe traktować egzamin na króla jako satyrę na
społeczno-polityczną rzeczywistość PRL, gdzie tyrania i ubezwłasnowolnienie
społeczeństwa są na porządku dziennym. Tekst ten demaskuje polską rzeczywistość lat
70-tych XXw. W dużej mierze stanowi wyraz niezgody na świat, w którym manipuluje się
człowiekiem.

*********
Dokładnie znowu aktualny z przewodniczącym Dudusiem co wręcza Kaczyńskiemu i Klerowi
naród.

6. Data: 2015-11-25 17:12:55

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
age-jak-zwraca.html

> Cóż, trzeba całować rękę, która karmi.

Całowany niech lepiej uważa, gdyż pozorując całowanie całujący może co
nieco odgryźć.

7. Data: 2015-11-25 20:28:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-25 o 17:12, Qrczak pisze:
> [...]
age-jak-zwraca.html

> Całowany niech lepiej uważa, gdyż pozorując całowanie całujący może co

Złoty pierścionek na przykład.

Ewa

8. Data: 2015-11-26 21:14:38

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:
> http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
age-jak-zwraca.html

Alternatywa: (4)
https://www.youtube.com/watch?v=VZAQ4cPOF8E

9. Data: 2015-11-26 21:21:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...com
użytkownik glob napisał:
> http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
235844,list-dudy-do-uczelni-ojca-rydzyka-zwroccie-uw
> [...]

Woźny w Alternatywach to był pisowiec. To że burakom SBek z drugim SBkiem wypisuje na
niezależnej, że wszyscy komuniści tylko nie oni, to my widzimy każdego dnia,
propaganda dla niezależnych od mózgownicy.

Strona internetowa zamknięta
Chichot wprost zza lufy.
Witajcie w Ojczyźnie!
Zobaczcie co się w Polsce dzieje
Rekordowa sprzedaż kebabów podczas Marszu Niepodległości.