czy wiara w zbawienie jest egocentryzmem?

1. Data: 2008-07-29 12:12:30

Temat: czy wiara w zbawienie jest egocentryzmem?
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

sa tacy ludzie ktorzy nie potrzebuja "obietnicy nagrody wiecznej" aby robic
cos dobrego dla innych - ot tak z wewnetrznej i atawistycznej potrzeby serca

inni sprawiaja wrazenie, ze gdyby nie ta ich wiara to zaraz staliby sie
okrutnymi psychopatami po trupach dazacymi do celu

;)

--
Y?

2. Data: 2008-07-29 12:22:08

Temat: Re: czy wiara w zbawienie jest egocentryzmem?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jul 2008 12:12:30 +0000 (UTC), Yyy napisał(a):

> sa tacy ludzie ktorzy nie potrzebuja "obietnicy nagrody wiecznej" aby robic
> cos dobrego dla innych - ot tak z wewnetrznej i atawistycznej potrzeby serca

Tak się właśnie zaczęło moje życie, ale czułam się samotna, więc poszukałam
odpowiedniego stada ;-)

"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

3. Data: 2008-07-29 12:49:29

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote in

> Tak się wlasnie zaczęlo moje zycie, ale czulam się samotna, więc
> poszukalam odpowiedniego stada ;-)

tylko, ze jesli nawet taka naturalna byla przyczyna to czy jednak to stadko
nie zrobi ci z czasem wody z mozgu codziennie wmawijac, ze robisz dobro innym
tylko dla siebie samej (aby nie trafic do piekla)?

--
Y?

4. Data: 2008-07-29 13:12:06

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message
> [...]
>
> inni sprawiaja wrazenie, ze gdyby nie ta ich wiara to zaraz staliby sie
> okrutnymi psychopatami po trupach dazacymi do celu

Ciekawy post ... w sensie, ze idzie "nowe" i wlasnie takich postow coraz
wiecej - postow z logika na bakier.

Wiec tak - jesli ktos potrzebuje "nagrody" zeby zrobic cos dla innych,
to dlaczego brak tej nagrody ma go zamienic od razu w psychopate?
Po prostu nie bedzie innym pomagal. Przestanie pomagac. Kropka.

I co to ma wspolnego z egocentryzmem w tytule? Nic.
Twojemu rozumowaniu brakuje logiki.

No chyba ze chcesz na sile udowodnic jakies tezy.
I to jest najbardziej prawdopodobne.
Tylko po co? Potrzebujesz tego?
Moze pokaze Cie w lepszym swietle?
To na marne, stary... :)

Pozdrawiam,
Duch

5. Data: 2008-07-29 13:16:38

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message

> [...]
> innym
> tylko dla siebie samej (aby nie trafic do piekla)?

Moje pytane - dlaczego Ty sie tym tak przejmujesz?
Chcesz w ten sposob "zrobic cos dobrego dla innych"? :))

W czym problem?
Duch

6. Data: 2008-07-29 13:26:34

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jaki sposób ludzie "stają się psychopatami"?

Czy tak samo psychopata może stać się nie-psychopatą?
W jaki sposób?

--
CB

7. Data: 2008-07-29 13:31:54

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in news:g6n53i$7tj$1@news.dialog.net.pl:

> Ciekawy post ... w sensie, ze idzie "nowe" i wlasnie takich postow coraz
> wiecej - postow z logika na bakier.

oh jej! jakze ten swiat schodzi na psy!

> Wiec tak - jesli ktos potrzebuje "nagrody" zeby zrobic cos dla innych,
> to dlaczego brak tej nagrody ma go zamienic od razu w psychopate?
> Po prostu nie bedzie innym pomagal. Przestanie pomagac. Kropka.

moze dlatego, ze za dlugo mowiono mu/jej, ze robi cos dla innych dla siebie
;)))
czyli schizofrenia :)))

> I co to ma wspolnego z egocentryzmem w tytule? Nic.

egocentryzm polegac ma na koncentrowaniu sie na tej NAGRODZIE !!!

> Twojemu rozumowaniu brakuje logiki.

a ty doszukujesz sie logiki w religii?

> No chyba ze chcesz na sile udowodnic jakies tezy.
> I to jest najbardziej prawdopodobne.

nie, nie chce, ja tylko pytam bo to wydaje sie takie oczywiste, ze dlaczego
jeszcze nikt tego problemu nie zauwazyl?

> Tylko po co? Potrzebujesz tego?

chce odreagowac bo ktos mi mocno zalazl za skore

> Moze pokaze Cie w lepszym swietle?

mam to gdzies
zreszta i tak jestem tu anonimowy

--
Y?

8. Data: 2008-07-29 13:34:35

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in news:g6n5c1$838$1@news.dialog.net.pl:

> Moje pytane - dlaczego Ty sie tym tak przejmujesz?
> Chcesz w ten sposob "zrobic cos dobrego dla innych"? :))
>
> W czym problem?

bo szukam PRAWDY
chce zeby ludzie byli mniej zaklamani
to chyba bedzie dobre dla ludzi bo spowoduje mniej ich/mojego straconego
czasu, szans, krzywd wyrzadzanych sobie i innym, mniej manipulacji itd. itp.

--
Y?

9. Data: 2008-07-29 13:37:26

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g6n623$qt3$1@news2.ipartners.pl:

> W jaki sposób ludzie "staja się psychopatami"?
>
> Czy tak samo psychopata moze stac się nie-psychopata?
> W jaki sposób?

a nie zastanawia cie ile z tych co lataja do kosciola robi to co robi
autentycznie dla idei?

--
Y?

10. Data: 2008-07-29 13:49:28

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawia mnie co innego: kiedy cię czytam odnoszę wrażenie,
że masz szczeliny w mózgu.
Dzięki nim potrafisz zestawiać różne rzeczy nie pasujące do siebie
(i wcale tego nawet nie zauważasz) tworząc w ten sposób abstrakcyjne
kompozycje, a następnie ewidentnie onanizujesz się nimi mentalnie.

Np wiara JEST egocentryzmem, albo ludzie STAJĄ SIĘ psychopatami.
To tak jakbyś napisał np: żaba wcześnie rano JEST przedłużaczem
elektrycznym (wieczorem jest [zapewne] żabą).

Chore to mało powiedziane.

Jedziesz na psychotropach, czy cuś?

--

> a nie zastanawia cie ile z tych co lataja do kosciola robi to co robi
> autentycznie dla idei?

DALEM CI ZNAK....
Re: Polskość a Kościół
szkodliwość pornografii