czy wiara w zbawienie jest egocentryzmem?

91. Data: 2008-07-31 08:54:56

Temat: Re: czy wiara w zbawienie jest egocentryzmem?
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g6rs1g$644$1@news2.ipartners.pl:

> Masz na mysli pseudo-logikę wykorzystywana przez niektórych
> do sklecania idiotycznych teoryjek, przeciwko którym przemawia
> logika.

nie, logika jest jedna a teoryjki ktore sie z jej pomoca kleci zaleza od
przyjetych zalozen

> Dobra teoria/hipoteza jest _realnie_ nie do podwazenia.

tia, zwlaszcza hipoteza...

--
Y?

92. Data: 2008-07-31 08:59:37

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g6ru6u$7ab$1@news2.ipartners.pl:

> Masz na mysli prawdziwosc jako cechę rzeczy, a nie prawdę
> jako rzecz [samą w sobie].

prawda to pewien opis wycinku swiata, opis zlozony z wielu pojec ktore cos
znacza tylko dla okreslonych osob

ten opis ma sens wowczas kiedy jest KTOS kto go umie odczytac i zrozumiec

inaczej jest zbiorem chaotycznych znaczkow

--
Y?

93. Data: 2008-07-31 09:08:47

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, nie masz racji. :)

Dowody twierdzeń wyprowadza się w oparciu o założenia.

Teoria zaś to uznana w świecie nauki hipoteza, którą przyjmuje się
bez dowodu, gdyż takiego dowodu nie posiada.
Gdyby posiadła, to stałaby się automatycznie prawem.

Jedną z najbardziej znanych teorii jest teoria Darwina.
Potrafisz ją udowodnić? ;)

Mimo to nie da się jej podważyć logicznie bez względu na założenia,
o ile nie przeczą logice. :)

Przemyśl to.
Powaga.

--
CB

94. Data: 2008-07-31 09:13:20

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie.
Czym innym jest opis podmiotu, a czym innym sam podmiot.

95. Data: 2008-07-31 09:38:02

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g6rvmo$874$1@news2.ipartners.pl:

> Dowody twierdzeń wyprowadza się w oparciu o zalozenia.

ale tylko w matematyce, ktora sama jest systemem formalnym stworzonym na
okreslonych zalozeniach

> Teoria zas to uznana w swiecie nauki hipoteza, która przyjmuje się
> bez dowodu, gdyz takiego dowodu nie posiada.
> Gdyby posiadla, to stalaby się automatycznie prawem.

nie posiada bo w miare ewolucji danej dziedziny nauki ciagle zmienia lub
uzupelnia sie zalozenia - one sie biora z badan empirycznych

> Jedna z najbardziej znanych teorii jest teoria Darwina.
> Potrafisz ja udowodnic? ;)

teoria Darwina ulegla licznym modyfikacjom i uzupelnieniom, w samej postaci
oryginalnej jest NIE-prawdziwa! (albo czesciowo prawdziwa)

owszem, Darwin dokonal przelomu dostrzeglszy sporo faktow dotad
niezauwazanych i wyciagna wnioski, ktore okazaly sie REWOLUCYJNE
czyli dokonal uzupelnienia zalozen (np. obserwacja zolwi na Galapagos) a
potem uzywajac logiki wydedukowal jaki sa reguly rzadzace swiatem widzianym
bardziej spostrzegawczym okiem

poniewaz duzo zauwazyl, to i duzo wywnioskowal
poniewaz jego konstrukcja jest wewnetrznie spojna (logicznie nie ma
sprzecznosci pomiedzy poszczegolnymi wnioskami nawzajem oraz dostrzezonaymi
faktami) totez jego model widzenia swiata wydaje sie dalece bardziej
przekonujacy niz cokolwiek co bylo dotychczas

ale tak sie skalada, ze od jego czasow dostrzezono jeszcze dalsze fakty
empiryczne ktore juz SA sprzeczne z teoria Darwina - nalezalo ja roszerzyc i
uzupelnic

np. u wielu gatunkow nie pojedyncze osobniki sa podmiotami w grze o
przetwrwanie lecz zestrukturyzowane zbiorowosci wspoldzalajacych ze soba
osobnikow - mrowiska, roje pszczol, lawice ryb, stada wilkow, lwow,
szympansow czy delfinow, plemiona czy... narody

w dawnej teorii silniejszy osobnik zwyciezal, nie tlumaczyla ona instynktow
czy wrodzonych mechanizmow ktore kazaly dla dobra ZBIOROWOSCI sie poswiecac!

--
Y?

96. Data: 2008-07-31 10:08:35

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powtarzam: jak chcesz "przeniknąć" racjonalnie patologicznego kłamcę?
> W dodatku takiego, który WIE, że może sprzedać ci dowolne kretyństwo
> na swój temat, a ty to bez mrugnięcia okiem kupisz.

A zauważyłeś, że owa patologiczna kłamca w stosunku do osób które ją
wyczuwają bardzo stara się być "odrażająca" ? Inaczej. Nie sądzisz, że te
bzdety które tu wypisywała z okazji dzwonów o 6 rano, czy też wzroku Alicji
T. - skierowane są do dobrze określonego targetu w jakimś celu ? :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

97. Data: 2008-07-31 10:14:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Yyy-jak rozwodnic co rozmemlac?Sam wczesniej pisales ze chcesz pomóc
tylko sobie,wiec robiac to, w szerszej perspektywie pomagasz
innym,wiec twoje istnienie tylko samo dla siebie niebywale
przysluzyloby sie zbiorowosci.Trzeba zniechecac ludzi dobrej woli,do
niesienia pomocy,bo jak nie zaczna od siebie to ich dzialalnosc innym
wyjdzie bokiem,albo zmieni sie w jakas prywate.Pochwala egocentrymu
oczyscilaby planete z tego ciaglego udawania jacy jestesmy dobrzy i z
robienia slodkich minek.

98. Data: 2008-07-31 10:17:46

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bzdety które tu wypisywała z okazji dzwonów o 6 rano, czy też wzroku
> Alicji T. - skierowane są do dobrze określonego targetu w jakimś celu ? :)

Dobra. Nie odpowiadaj. Chyba zakumałem.
Masz plusa - możesz nie dziękować :P

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

99. Data: 2008-07-31 10:18:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyniki badań empirycznych stanowią wiedzę, która może w pewnym
zakresie potwierdzać, lub może przeczyć danej teorii.
Jeśli wyniki badań "potwierdzają" teorię (ale nie dowodzą jej słuszności!,
bo wtedy teoria stałaby się już prawem), to nie stanowią założeń dla niej
samej.

Teoria nie wynika z założeń, lecz dostarcza założeń dla nowych hipotez.

Nieprawdopodobnie mieszasz różne rzeczy, wypisując absurdy IMHO.

100. Data: 2008-07-31 10:26:11

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Teoria nie wynika z założeń, lecz może dostarczać "przesłanek" dla
nowych hipotez i teorii.

Przykład:
Teoria1: płatki kwiatów mogą mieć dowolny kolor.
Teoria2 w oparciu o "założenia" teorii1: istnieją kwiaty o płatkach
czarnych.

Jeśli udowodnię teorię2, to przestanie ona być teorią, ale stanie się
faktem naukowym, lecz nie udowodnię tym samym teorii1, pomimo,
iż dzięki niej powstała teoria2.
Czy teoria1 stanowiła założenie dla teorii2?
IMHO nie.

DALEM CI ZNAK....
Re: Polskość a Kościół
szkodliwość pornografii