czy zatruty zab moze bolec?

31. Data: 2006-09-03 18:21:35

Temat: Re: czy zatruty zab moze bolec?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:edet8l$9m3$1@news.onet.pl...

> Mówię z punktu widzenia pacjenta, któremu kiedyś w młodości dentystka w
> podstawówce skopała kilkanaście ubytków (namówiła matkę na borowanie
> przebarwień a ta się idiotka zgodziła), co skutkowało potem leczeniem
> kanałowym niemal połowy zębów kilka i kilkanaście lat później

mysle, ze niesprawiedliwie oceniasz swoja mame. ona chciala dobrze, nie jest
lekarzem, zaufala twojej dentystce, ktora nie miala moze racji i tyle.

32. Data: 2006-09-03 18:22:30

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> Od tego jest endometr (czyli elektroniczny miernik długości kanałów). Zaś
> dawka promieni przy zdjęciu wewnątrzustnym (czyli tym najbardziej typowym)
> to ~1/600 dopuszczalnej rocznej dawki dla osoby nienarażonej zawodowo na
> promieniowanie (dla osób narażonych jest ona 20X większa), więc nie ma się
> czego obawiać.

o matko - jak wyglada ten endometr? czy cos takiego jest w gabinetach?

33. Data: 2006-09-03 18:23:24

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem, i dlatego pozostaje w tej terminologii. jak zwal tak zwal
> tego sie juz nie stosuje, tzn stosowac nie powinno.

czyli twoim zdaniem otwiera sie zeba i po znieczuleniu zywego nerwa sie
wyciaga? czyli leczenie kanalowe to nie 3-4 wizyty, tylko 1? pytam jak laik,
tak to rozumiem.

34. Data: 2006-09-03 18:28:51

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Przyczyna jest banalna - tkanki zmienione zapalnie mają odczyn kwaśny, a
> znieczulenia obecnie stosowane są amidami - mają odczyn lekko zasadowy i
> sa najzwyczajniej w świecie neutralizowane.

o rany:) nie wpadlabym na to. poniewaz bolalo bardzo, bo zab dodatkowo
reagowal niesamowicie na zimne, co lecialo z wiertla, to lekarz znieczulil
mi jakos zab w srodku. wygladalo to tak, ze wklul sie do srodka zeba,
zabolalo naprawde bardzo mocno, ale za sekunde bol ustal i mozna bylo
dokonczyc borowanie. to jakis inny rodzaj znieczulenia dostalam?

kurcze - jak to takie proste, to czemu nie wymysli sie znieczulenia
kwasnego, do stanow zapalnych? jak pacjent wierci sie i krzyczy, to i
dentyscie mozna wspolczuc:(

35. Data: 2006-09-03 18:31:29

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze 03-09-2006 20:22:

> o matko - jak wyglada ten endometr?

Np. tak:
http://www.sklep.stomed.dentonet.pl/?sID=22;a=6;fID=
4;pID=679
Ten akurat ma rozmiar mniej więcej połowy kartki z zeszytu.

> czy cos takiego jest w gabinetach?

Przynajmniej w niektórych (np. moim) jest.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

36. Data: 2006-09-03 18:33:46

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze 03-09-2006 20:23:

> czyli twoim zdaniem otwiera sie zeba i po znieczuleniu zywego nerwa sie
> wyciaga? czyli leczenie kanalowe to nie 3-4 wizyty, tylko 1? pytam jak laik,
> tak to rozumiem.

Jeżeli tylko się da, najlepiej zrobić leczenie kanałowe na jednej
wizycie (a przynajmniej na pierwszej w znieczuleniu usunąć miazgę i
wstępnie opracować kanały).
--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

37. Data: 2006-09-03 18:34:45

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze 03-09-2006 20:28:

> [...]
> zabolalo naprawde bardzo mocno, ale za sekunde bol ustal i mozna bylo
> dokonczyc borowanie. to jakis inny rodzaj znieczulenia dostalam?

Tak - domiazgowe (musiałaś mieć już otwartą komorę i lekarz podał
znieczulenie bezpośrednio do miazgi).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

38. Data: 2006-09-03 18:35:25

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Spokojnie, w sporej ilości gabinetów leczenie kanałowe odbywa się już na
> jednej wizycie - bez "trucia", rzecz jasna;)

w polsce? mozesz napisac cos wiecej? mialas w znieczuleniu? bolalo?

39. Data: 2006-09-03 18:39:15

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np. tak:
> http://www.sklep.stomed.dentonet.pl/?sID=22;a=6;fID=
4;pID=679
> Ten akurat ma rozmiar mniej więcej połowy kartki z zeszytu.

ale on ma jakas koncowke, czy cale to ustrojstwo wkladaja do paszczy?:)

40. Data: 2006-09-03 18:57:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:44FB1C2E.2030602@lesheck.pl...

> Wiesz, w Stanach też robią kiepskie endo. Nie każdy gabinet robi super
> endo (podobnie jak u nas nie każdy, na szczęście, robi kiepskie).

wszedzie sie znajdzie jaka czarna owca. statystycznie jednak
nie jest to tak czeste.

iwon(k)a

nasiona w kale?
prostamol uno