czym skarmelizować cukier w creme brule

1. Data: 2006-06-29 08:09:34

Temat: czym skarmelizować cukier w creme brule
Od: "fifi" <f...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

witam
Bardzo lubię cremw brule jednak nie moge go zrobić bo brakuje mi sprzetu do
skarmelizowania cukru. Jak ten sprzęt sie fachowo nazywa? Czy to jest jakis
podręczny palnik gazowy? Gdzie można takie coś kupić?

pozdrawiam i dzieki
fifi

2. Data: 2006-06-29 08:37:02

Temat: Re: czym skarmelizować cukier w creme brule
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

fifi napisał(a):
> witam
> [...] Czy to jest jakis podręczny palnik gazowy?

Tak, z wymienną butlą.

> Gdzie można takie coś kupić?

Poszukaj w Leroy-Merlin.
;-)))
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-06-29 08:47:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Tak, z wymienną butlą.

> Poszukaj w Leroy-Merlin.
> ;-)))
> pozdr. Jerzy

Zawsze lepiej polać spirtem (spożywczym) i podpalić. Dla smakoszy
przypalonego może to być koniak, dla smakoszy koniaków - palnik...
:-P)))))))))))

4. Data: 2006-06-29 08:48:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@c...de> wrote in message

> są specjalne za duże pieniądze np. w Makro albo w sklepach
> specjalistycznych. Ale uważam, że najlepiej kupić palnik bunsenowski na
> gaz w puszkach. Nawet uważam, że wygląda lepiej jak się przy gościach z
> takim nabojem pokażesz ;-)
> Nawiasem mówiąc kumpel używał prawie wyłącznie narzędzi budowlanych w
> kuchni: wiertarka do mieszania ciasta i ubijania jajek, kielnia do
> nakładania pizzy no i opisany palnik. Ale po próbie użycia piły tarczowej
> (małej) do krojenia salami na plasterki przeszedł na metodę klasyczną ;-)
>
> Waldek

Nie miał kątówki z tarczą diamentową? Błąd!!!

5. Data: 2006-06-29 08:53:55

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-06-30 10:14:51

Od: "Pat" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

fifi <f...@o...eu> napisał(a):

> [...]
> skarmelizowania cukru. Jak ten sprzęt sie fachowo nazywa? Czy to jest jakis
> podręczny palnik gazowy? Gdzie można takie coś kupić?

My uzywamy lutownicy gazowej. Sprawuje sie swietnie. Koszt (w zaleznosci od
modelu) ok. 10 - 100 PLN (taka za 10 spokojnie wystarcza). Do kupienia w
Praktikerach, Obi-ch i innych temu podobnych sklepach.

Pozdrawiam,
Pat

7. Data: 2006-07-02 10:41:43

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pat" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> fifi <f...@o...eu> napisał(a):

(ciach)

> [...]
> modelu) ok. 10 - 100 PLN (taka za 10 spokojnie wystarcza). Do kupienia w
> Praktikerach, Obi-ch i innych temu podobnych sklepach.

...a pewnego dnia pokazali jak rozpuszczono cukier - kladac niepotrzebne,
rozgrzane zelazko na formce.... ;)

agataw

8. Data: 2006-07-02 17:04:41

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <44a79739$0$22604$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"Agata" <a...@g...com.pl> wrote:

> ...a pewnego dnia pokazali jak rozpuszczono cukier - kladac niepotrzebne,
> rozgrzane zelazko na formce.... ;)

Tak się cukru nie rozpuści. Cukier rozpuszcza się natomiast np. w wodzie.

Władysław

9. Data: 2006-07-02 17:24:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Tak się cukru nie rozpuści. Cukier rozpuszcza się natomiast np. w wodzie.
>
> Władysław

Prawda - cukier się topi. I karmelizuje.
Zamiast palników proponuje użyć starego sposobu polać spiritusem i podpalić.
Tylko kelnerzy się spieszą i biegają z palnikami.

ciepla potrawa z miesa "swiezonka"
tymianek i bazylia - obiad pożegnalny
Sos warzywny
DO S.
jakie ciasta lubicie i dlaczego & narodowe ciasta - co pieka np. Rosjanie