czym wyciąć otwór w blacie

21. Data: 2009-08-12 18:27:57

Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

news:h5uv5h$16j$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Wiekszego GWna nie słyszałem - widia jest dla nienormalnych? Możlikwe, za
> pięknie mi wiercą wszystko, prawie, bo niektóre materiały wymagają nasypu
> diamentowego, lub wolframu...

Naprawdę? Drewno też?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

22. Data: 2009-08-12 19:16:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:h5v1nm$733$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Naprawdę? Drewno też?

Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

23. Data: 2009-08-12 19:20:15

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Aug 2009 09:54:24 +0200, P. napisał(a):

> Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po
> połowie z każdej strony?

Od okleiny.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

24. Data: 2009-08-12 19:21:13

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:40:37 +0200, Big Jack napisał(a):

> Przechodzi albo i nie. W zależności od grubości materiału do
> przewiercenia.

Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem zwykłym
wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od spodu.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

25. Data: 2009-08-12 19:27:07

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

26. Data: 2009-08-12 20:28:09

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"P." h5tsfj$rgg$...@n...onet.pl

> Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po połowie z
każdej strony?

Obojętne. ;) Wiercisz do ,,połowy'' z którejkolwiek, ale wiertło prowadzące
przechodzi na wylot (i ,,tamta'' strona jest poszarpana od wiertła, co Cię
może smuci, a może nie, bo jednak ten odpad też można do czegoś wykorzystać)
po czym wiercisz z tamtej strony.

Możesz próbować szczęścia wiercąc na wylot z jednej, gdy blat przyciśniesz
do podłoża, w którym też wyrżnie się :) trochę dziury. IMO to ryzykowne
podejście. :)

Ja bym położył blat na podłożu, które bym uznał za stracone, po czym
bym wiercił z obu stron. Ale zaczynałbym każdą dziurę z ,,dobrej''
strony blatu, bo jednak taka dziurawnica tępi się w czasie wiercenia,
a im bardziej stępiona, tym gorzej wycina. :)

Na dodatek pewnie bym najpierw wiercił dziurę prowadzącą samym wiertłem,
cieńszym od tego, które jest w dziurawnicy. :) Znaczy... W otwornicy... ;)

A przed tym prowadzącym dziurawieniem samym wiertłem, napunktowałbym blat
jakimś punktakiem. W ostateczności może to być cienki śrubokręt gwiazdkowy,
o ile bym go nie żałował. :) Najlepiej jednak użyć do tego specjalnych
punktaków. :)

Aha... Nauczony (swoim i nie tylko swoim) doświadczeniem, pięć razy bym
wszystko pomierzył, zanim bym przedziurawił. Na dodatek -- najpierw bym
pomierzył kilkoma metodami i kilkoma miernikami, później bym poszedł na
herbatę (piwa nie piję, więc na piwo nie pójdę -- ale herbata ponoć też
jest dobra) po czym bym się zastanowił nad tym dziurawieniem i jeszcze
raz wszystko sprawdził... :)

Takiej dziury ani nie powiększysz, ani nie pomniejszysz, ani nie przesuniesz
po wywierceniu... Nawet niekoniecznie wygładzisz jej krawędzie. :) Warto
więc podejść ostrożnie. Można potrenować na jakimś niepotrzebnym/zbytecznym
ochłapie takiego blatu.

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

27. Data: 2009-08-12 21:40:40

Od: "Tomek" <...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
> ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła
> otwornica do drewna będzie odpowiednia?
>
> pozdr.
O ile twój blat nie bierze udziału w jakimś programie kosmicznym to wierć
otwornicą.
Jak wiertło prowadzące nie przejedzie na wylot, to dowierć wiertłem do
drewna, ale delikatnie.
Pojedź otwornicą od spodu i wszystko powinno być OK.
Tomek

28. Data: 2009-08-12 22:36:31

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" h5v56k$f04$...@a...news.neostrada.pl

> A ja w Poznaniu.

Przepraszam za to, że się włączę do dyskusji -- czy te
tarcze chronią także przed pociskami wystrzeliwanymi
z terenu Iranu? ;)

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

29. Data: 2009-08-13 06:13:13

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
field.org.pl
*Adam Płaszczyca* napisał(-a):

> Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem
> zwykłym wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od
> spodu.

No przecież o to mi chodziło, może nie dokładnie w takim wykonaniu

--
Big Jack
////// GG: 660675

30. Data: 2009-08-13 07:10:21

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja w Poznaniu.

No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...
--

Śmierdząca wykładzina
Ratunku - larwy w domu
Koszt wybudowania domu -ytong
zmywarka do zabudowy
Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?