daktyle

1. Data: 2005-04-11 09:39:05

Temat: daktyle
Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
wiecie może co zrobić z większą ilością suszonych daktyli ??? są
jakieś przepisy z wykorzystaniem ich ?? czy tylko nadają się do spożycia
bezpośrednio z paczuszki ??? ;)

pozdrawiam tuch :)

1. Data: 2005-04-11 09:57:56

Temat: Re: daktyle
Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tucherka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie :)
> wiecie może co zrobić z większą ilością suszonych daktyli ??? są
> jakieś przepisy z wykorzystaniem ich ?? czy tylko nadają się do spożycia
> bezpośrednio z paczuszki ??? ;)

miałam podobny problem jakies 2 tyg. temu - zalegały mi od pewnego czasu
pokrojone juz daktyle
znalazłam przepis następujący (w archiwum tej grupy) - podawany przez Marię.

6 jajek
12 dag cukru
15 dag orzechow (mialam laskowe)
15 dag daktyli
1 lyzka rumu
1/2 cytryny

Orzechy lekko uprazyc na patelni i zmielic.
Daktyle drobno pokroic, polaczyc z jedna lyzka rumu, sokiem i skorka
otarta z polowy cytryny.
Zoltka z cukrem ubic na krem. Dodac orzechy i daktyle z plynem. Bialka
ubic na sztywna piane i delikatnie wymieszac z masa zoltkowa. Ciasto
przelozyc do wysmarowanej margaryna formy (pieklam w szklanej formie do
tart)
Piec w 180 st. C ok. 40-50 minut.

wyszło bardzo dobre, piankowe i nietypowe :)

Asia

1. Data: 2005-04-11 10:18:46

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiecie może co zrobić z większą ilością suszonych daktyli ??? są
> jakieś przepisy z wykorzystaniem ich ?? czy tylko nadają się

Witam!
Podam przepis na torcik orzechowo-daktylowy,który nieraz już robiłam a
pochodzi to z bardzo fajnej książki "Specjalności kuchni światowej pyszne
jak nigdy dotąd" zebranych w niej przez Christiana Teubnera i Annette
Wolter. To tyle w kwestii formalnej.A teraz przepis jest bardzo fajny:

Gilacgi

125g grysiku (ja daję kaszę manną)
125g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
1/2 laski wanilii (wiedząc ,że jest droga można dać aromat albo cukier
waniliowy)
125g masła
250g świeżych daktyli lub 200g suszonych
2 łyżki miodu
1 łyżka soku z cytryny
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
60g siekanych orzechów włoskich
masło i bułka tarta do formy

tortownica 22 cm lub 24cm

Grysik zmieszać z mąką, proszkiem do pieczenia, cukrem i miąższem wanilii.
Dodać roztopione masło. Wszystko zagnieść będzie trochę sypkie. Daktyle po
wyjęciu pestek (chyba ,że ktoś dostanie bez) drobno pokroić. Następnie
gotować 5 minut w 1/8 litra wody stale mieszając. Dodać miód, sok z cytryny,
cynamon i orzechy włoskie, zamieszać i zdjąć garnek z ognia. Piekarnik
nagrzać do tem. 200 st.(ja elektryczny z termo obiegiem nagrzewam do 180
st.). Tortownicę wysmarować masłem i posypać bułką tartą.Połowę masy
grysikowej wysypać na dno tortownicy, ugnieść i równomiernie rozłożyć na
niej masę daktylową. Resztą masy grysikowej w formie kruszonki pokryć
nadzienie. Piec 45 minut w piekarniku na środkowym poziomie na złoty kolor.

Jest bardzo smaczne, chrupie niemiłosiernie i co najgorsze szybko znika.

Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2005-04-11 11:01:32

Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Michalska napisał(a):

> [...]
>
> Jest bardzo smaczne, chrupie niemiłosiernie i co najgorsze szybko znika.
>
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

ooo pycha !!!! zrobie dziś :))))))) dziekuję :)

pozdr tuch

1. Data: 2005-04-11 11:02:16

Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisał(a):
> [...]
> tart)
> Piec w 180 st. C ok. 40-50 minut.
>
> wyszło bardzo dobre, piankowe i nietypowe :)

hmmm wygląda ciekawie :) zrobię po torciku...daktyli mam duuuużo więc
wystarczy :)

dziekuje i pozdr tuch :)

1. Data: 2005-04-11 11:10:36

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ooo pycha !!!! zrobie dziś :))))))) dziekuję :)

Tucherko, zeby podziękować komuś za przepis nie trzeba cytować całego
przepisu, zwłaszcza, gdy jest on dość długi... to jedna z zasad pisania na
grupy.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-04-11 11:27:21

Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> Tucherko, zeby podziękować komuś za przepis nie trzeba cytować całego
> przepisu, zwłaszcza, gdy jest on dość długi... to jedna z zasad pisania na
> [...]

oj nie taki długi...dłuższe się zdarzają i wtedy ucinam :)

1. Data: 2005-04-11 12:06:48

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tucherka" wrote
> wiecie może co zrobić z większą ilością suszonych daktyli ???

Zmielonych daktyli używam zamiast cukru: do ciast, budyniów, itp.
Bardzo lubię krem daktylowy, który stosuję jako masę do tortów. Albo sam.
Gotuję kaszę kukurydzianą (na rzadko) i po 15 minutach wrzucam daktyle
(tyle, żeby się zrobiło gęste), gotuję jeszcze kilka minut, wyłączam,
dorzucam dwie, trzy łyżki masła i czekam aż trochę ostygnie. I miksuję. Smak
to ma IMO podobny do krówek. Nie jestem w stanie podać dokładnych proporcji,
bo robię na oko:( Można dodać agar albo żelatynę i wyjdzie coś w rodzaju
krówkowego ptasiego mleczka.

Małgosia

1. Data: 2005-04-11 12:33:25

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bardzo lubię krem daktylowy, który stosuję jako masę do tortów. Albo sam.
> Gotuję kaszę kukurydzianą (na rzadko) i po 15 minutach wrzucam daktyle

czy wrzucasz całe daktyle czy rozdrobnione? Daktyle paskudnie się kroi,
kleją się do noża okrutnie;-(
Zmielone daktyle kupujesz już w takiej postaci czy mielisz w domu?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-04-11 13:02:05

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W barze/sklepie u Libanczykow (Libijczykow) na tylach
Biblioteki Narodowej (pola mokotowskie w W-wie)
maja taka sprasowana mase daktylowa (roztarte) do ciast

pozdrawiam WM

Co zrobic zeby grzybki nie byly gorzkawe?
chińskie jaja
papryka ostra, pieprz cayenne, suszone chilli
żeberka z mikrofali z grillem
galaretka ze zsiadłego mleka