dexaren - pytanie do p. Marka Bienka.

1. Data: 2007-06-22 15:29:20

Temat: dexaren - pytanie do p. Marka Bienka.
Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ile ten steryd sie utrzymuje w organizmie i czy moze byc niebezpieczny dla
osob z grzybica narzadowa ?

trafiem do szpitala i bez mojej wiedzy dostalem kroplowke.
fatanie sie czuje i nie wiem czy mi to nie zaszkodzilo.
z gory dzieki za odpowiedzi i jakies sugestie.

2. Data: 2007-06-22 16:30:06

Temat: Re: dexaren - pytanie do p. Marka Bienka.
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiek pisze:
> [...]
> fatanie sie czuje i nie wiem czy mi to nie zaszkodzilo.
> z gory dzieki za odpowiedzi i jakies sugestie.

Niestety Marek miał już dość chamstwa, które czasami się tutaj pojawiało
pod adresem lekarzy i zakończył bezinteresowne udzielanie wskazówek na
grupie. Żal pacjentów, bo stracili jedną z najważniejszych podpór tej
grupy, ale wcale się Markowi nie dziwię.

Co do pytania...
Pewnie chodzi o Dexaven. Okres półtrwania ok. 3 godzin, efekt
metaboliczny utrzymuje się do 72h.

Działa bardzo silnie przeciwzapalnie, jednocześnie immunosupresyjnie
(hamuje reakcje odpornościowe), z resztą podobnie jak wszystkie leki z
tej grupy. W zakażeniach, mimo że "na chłopski rozum" powinien być
przeciwwskazany (bo hamuje odporność), to jest stosowany - szczególnie w
ciężkich przypadkach, kiedy zagrożeniem jest nie tyle działalność samego
drobnoustroju, co reakcja zapalna organizmu, którą wywołuje.

Na grupie nikt Ci nie odpowie, z czym jest związane pogorszenie Twojego
samopoczucia. Jeśli nastąpiło - zgłoś się do lekarza. W każdym razie
podawanie Dexavenu w przypadku infekcji nie jest błędem z samego
założenia, a wręcz przeciwnie - czasem jest niezbędne.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2007-06-22 16:52:36

Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podawanie Dexavenu w przypadku infekcji nie jest błędem z samego
> założenia, a wręcz przeciwnie - czasem jest niezbędne.

bardzo szkoda ze p. Marek przestal pisac na grupie - nie raz BARDZO mi
pomogl...
i to w sytuacjach w ktorych nikt nie potrafil mi naswietlic sprawy ..
kiedys przejade sie do Lodzi z podziekowaniami, bo naprawde bardzo mu jestem
wdzieczny ...

Tobie tez dziekuje za pomoc i za szybka i fachowa odpowiedz. - troche mnie
uspokoiles...
do szpitala trafilem z powodu ekstremanie silnej migreny, problemow z
mowieniem, widzeniem i czuciem..
nawet smsa nie bylem w stanie napisac.
dostalem wlasnie dexaven i pyralgine...
minelo, ale czuje sie dziwnie.tym bardziej ze jesetm po zeszlorocznym udarze
[cos jak po zeszlorocznym sniegu ;)]
czyli jak dobrze rozumiem jeszcze do jutra do 16 bede czul skutki tego
czegos... ???
dziekuje jeszcze raz.
pozdrawiam Maciej.

4. Data: 2007-06-22 17:41:06

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [cos jak po zeszlorocznym sniegu ;)]
> czyli jak dobrze rozumiem jeszcze do jutra do 16 bede czul skutki tego

Nie, absolutnie tak tego nie możesz interpretować! Efekt metaboliczny to
jedno, a objawy kliniczne, to drugie. Jeśli źle się czujesz, szczególnie
w Twoim przypadku - po udarze, prawdopodobnie po kolejnym epizodzie
niedokrwienia teraz, z grzybicą narządową (jakiego narządu?), to
powinieneś się zgłosić do lekarza - tylko na miejscu ktoś może ocenić
sytuację, grupa tu nie pomoże.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2007-06-22 19:14:44

Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedokrwienia teraz, z grzybicą narządową (jakiego narządu?), to
> powinieneś się zgłosić do lekarza - tylko na miejscu ktoś może ocenić

gdybym byl na tyle swiadomy, zeby sobie nie wcisnac tego sterydu - na pewno
bym to zrobil...

jutro rano ide.
dzieki za pomoc.
naprawde wiekie dzieki.
pozdrowka.

6. Data: 2007-06-22 20:52:09

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiek" < > napisał w wiadomości
> ile ten steryd sie utrzymuje w organizmie i czy moze byc niebezpieczny dla
> osob z grzybica narzadowa ?
>
> trafiem do szpitala i bez mojej wiedzy dostalem kroplowke.

Ja w kwestii formalnej - nie podpisywałeś zgody na pobyt i leczenie
szpitalne?

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2007-06-23 18:24:09

Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "misiek" < > napisał w wiadomości

> Ja w kwestii formalnej - nie podpisywałeś zgody na pobyt i leczenie
> szpitalne?

ano nie podpisywalem,

8. Data: 2007-06-24 06:49:34

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 22 Jun 2007 21:14:44 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako misiek, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> gdybym byl na tyle swiadomy, zeby sobie nie wcisnac tego sterydu - na pewno
> bym to zrobil...

A moze on Cie uratowal?
Albo przynajmniej bardzo pomogl?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

9. Data: 2007-06-24 16:51:13

Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
> rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako misiek, a

jasne

10. Data: 2007-06-24 21:45:46

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 24 Jun 2007 18:51:13 +0200 wiedźmin zdziwił się
> [...]
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako misiek, a następnie

A wiesz co bylo przyczyna Twojego wyladowania na pogotowiu?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/