do tych, co parują

1. Data: 2008-09-18 20:16:11

Temat: do tych, co parują
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,

od kilku godzin stałam się szczęśliwą posiadaczką parowaru. No i teraz nękam
wujka Googla o przepisy z parowara... A on nic - milczy, jak zaklęty...

Proszę, poratujcie mnie jakimiś sprawdzonymi przepisami, bo wyjdę przed
rodzina na głupa (najpierw marudziłam o parowar, a teraz nie bardzo wiem,
jak i co mam w nim gotować).

Proszę o sprawdzone przepisy, bowiem zależy mi na tym, by domowników
przestawić na zdrowe i dietetyczne jedzonko, a jak im uparuję coś
niezjadliwego to...to mi się zrażą do nowej metody przyrządzania posiłków.

Z góry dziękuję za życzliwą pomoc

Stryjenka

2. Data: 2008-09-18 21:00:15

Temat: Re: do tych, co parują
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stryjenka pisze:
> [...]
>
> Proszę, poratujcie mnie jakimiś sprawdzonymi przepisami, bo wyjdę przed
> rodzina na głupa (najpierw marudziłam o parowar, a teraz nie bardzo

Nie ty pierwsza.

> Proszę o sprawdzone przepisy, bowiem zależy mi na tym, by domowników
> przestawić na zdrowe i dietetyczne jedzonko, a jak im uparuję coś
> niezjadliwego to...to mi się zrażą do nowej metody przyrządzania posiłków.

Wszystko co się gotuje i smaży jeśli ma być dietetycznie.
Nasz po 2 tygodniach entuzjastycznego użytkowania wylądował tam gdzie
jego miejsce. Ten stan trwa już parę lat.
Aaa, kukurydza całkiem niezła z niego wychodzi chociaż z mikrofali tez
dobra.
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-09-18 21:07:59

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasz po 2 tygodniach entuzjastycznego użytkowania wylądował tam gdzie jego
> miejsce. Ten stan trwa już parę lat.

Nie załamuj mnie. Niech mi sie przynajmniej wydaje, że kupiłam coś
pożytecznego :)

4. Data: 2008-09-18 21:34:53

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stryjenka pisze:

> Nie załamuj mnie. Niech mi sie przynajmniej wydaje, że kupiłam coś
> pożytecznego :)

Kupiłaś. Ja wprawdzie nie gotuję całych dań to przepisu Ci nie podam,
ale zawsze ziemniaki i warzywa do obiadu robię w parowarze. Naprawdę
sprzęt się sprawdza, u mnie od 8 lat.
Proponuję, żebyś ugotowała na przykład jakąś mieszankę warzywną -
brokuły, kalafior, marchewka - i zrobiła do tego sos holenderski albo
beszamelowy.

Ewa

5. Data: 2008-09-18 21:36:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Sep 2008 23:07:59 +0200, Stryjenka napisał(a):

> Nie załamuj mnie. Niech mi sie przynajmniej wydaje, że kupiłam coś
> pożytecznego :)

Ja tam nigdy nie miałam ciągot do "parowania" - przeciez TO nie może być
dobre. Może i zdrowe, ale jest taka głupia reguła, że co zdrowe, to
nieprzyjemne. To już wolę grillowanie, choć i to okazjonalnie ;-P

--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

6. Data: 2008-09-18 21:39:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ja tam nigdy nie miałam ciągot do "parowania" - przeciez TO nie może być
> dobre.

Przede wszystkim jest niesamowicie wygodne - wrzucasz warzywa do
parowara na określony czas, żadnego odlewania wody, pilnowania itd. Tak
się przyzwyczaiłam, że nie umiem już ugotować ziemniaków w wodzie. ;)

Ewa

7. Data: 2008-09-18 21:57:50

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> [...]
> parowara na określony czas, żadnego odlewania wody, pilnowania itd. Tak
> się przyzwyczaiłam, że nie umiem już ugotować ziemniaków w wodzie. ;)

Niewolnica reklamy. Szybkowary z NRD jak WRL miały wkładki - mozna było
gotować na parze i to pod ciśnieniem, a więc krócej. Wszystkie wkładki
wylądowały w piwnicy.

8. Data: 2008-09-18 22:00:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Niewolnica reklamy.

Nikt mi nie reklamował i nie namawiał. Sama wymyśliłam kiedyś i tak już
zostało. Co do czasu - brokuły paruję maks. 10 minut.

Ewa

9. Data: 2008-09-18 22:02:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Sep 2008 23:39:39 +0200, medea napisał(a):

> Przede wszystkim jest niesamowicie wygodne - wrzucasz warzywa do
> parowara na określony czas, żadnego odlewania wody, pilnowania itd. Tak
> się przyzwyczaiłam, że nie umiem już ugotować ziemniaków w wodzie. ;)

Z tymi ziemniakami to pewnie rzeczywiście wygodne. No i ze względu na
nietracenie składników odżywczych - to jasne, że sens ma. Ale zimą to ja i
tak wolałabym w wodzie gotowac ziemniaki, bo te "stare", jeśli mają kiełki,
mają sporo tegotamzapomniałamczego, co powinno pozostać w wywarze.
Ale jeśli będę musiała, to kupię, jasne. Czasem ktoś może być na diecie
itp.
Hmmm, ciekawe, czy w tym da się ugotowac np. buchty na parze albo pyzy
drożdżowe? - to mogłoby mnie zachęcić ;-PPP

10. Data: 2008-09-18 22:07:58

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Ale jeśli będę musiała, to kupię, jasne. Czasem ktoś może być
> na diecie itp.

Ja dostałam prosty garnek jako gratis do czegośtam. Ale jeszcze nie
użyłam. Może czas zacząć?

> Hmmm, ciekawe, czy w tym da się ugotowac np. buchty na parze
> albo pyzy drożdżowe? - to mogłoby mnie zachęcić ;-PPP

Albo knedla bułczanego. Znalazłam gdzieś przepis, w którym się go topi
we wrzątku.

--
Pozdrawiam - Aicha

fasolka po bretońsku