dobra, szybka sałatka

1. Data: 2003-01-15 10:56:42

Temat: Re: dobra, szybka sałatka
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Ej to naprawde trzeba sporej wyobrazni i antytalentu zeby schrzanic
> salatke lub surowke.

no i chęci :-) Ale takowa mi się też już udała. Po prostu przesoliłem sos.

Waldek

1. Data: 2003-01-15 12:52:40

Od: "Aga" <d...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje pare. Wszystkie rownie smaczne:
Sałatka z kurczakiem i pieczarkami
4 piersi z kurczaka
2-3 papryki
? poty
4 jajka
? kg pieczarek
majonez
sól
pieprz
? Piersi ugotować i pokroić w grubą kostkę, pieczarki pokroić i usmażyć,
papryki pokroić w cienkie paseczki, por przekroić na pół i pokroić, jajka
ugotować na twardo i pokroic w grubą kostkę. Wszystko doprawić i wymieszać.

Sałatka śledziowa
1 kg śledzi a la matijas
2 cebule
? szkl. rodzynek, ? szkl. migdałów i orzechów (lub 2 mieszanki studenckie)
1 słoiczek majonezu
1 duża kwaśna śmietana
? Rodzynki, orzechy i migdały zaparzyć, śledzie pokroić. Zrobić sos:
pokrojone w kosteczke cebule zalać majonezem, smietaną, dodać odrobinę
cukru, 1 łyżeczkę musztardy. Polać sosem sledzie i bakalie.
Uwaga! Sałatkę należy przygotować na dzień przed podaniem.

Sałatka z kurczakiem wędzonym
2 nogi z kurczaka wędzonego
1 puszka ananasów pokrojonych w kostkę
1 puszka kukurydzy
majonez (bez przypraw)
? Mięso z kurczaka pokroić w kostkę, dodać ananasy, kukurydzę, majonez;
wszystko razem wymieszać.
Uwaga! Sałatkę należy przygotować dzień przed podaniem!

Sałatka z makaronem
Paczka makaronu 400 gr (świderki, kokardki, ..)
Mieszanka marchew, kukurydza, groszek
Puszka tuńczyka
Majonez
Przyprawy wg uznania
? Makaron ugotować, tuńczyka mieszankę odsączyć, wszystko połączyć i
wymieszać.

Sałatka z brokułami
1 duży brokuł
2 woreczki ryżu
1 puszka kukurydzy
majonez, sól, pieprz

? Brokuły sparzyć wrzącą wodą, ugotować ryż na sypko, dodać kukurydzę i
przyprawy

1. Data: 2003-01-15 13:49:28

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"subaru" <l...@w...pl> wrote in message
> Potrzebuję niezawodny przepis na dobrą, szybką sałatkę

Ja wcale nie uwazam, ze salatki sa szybkie. Trzeba troche nakroic roznych
rzeczy, sosy nie sosy, a to zajmuje czas. Podam dwie sprawdzone i chwalone
(czosnkowa jest z tej grupy, niestety nie pamietam autora):

czosnkowa:
puszka czerwonej fasolki
zotly ser pokrojony w kosteczke (sporo)
puszka kukurydzy
duuuuuzo drobno pokrojonego czosnku
przyprawy (wg uznania)

wszystko wymieszac z majonezem lub "majonezo-jogurtem". Pyszne!

ryzowa z tunczykiem:
1 puszka tunczyka w oleju
1 cebulka (jak ktos lubi, to wiecej)
1 woreczek ugotowanego ryzu
1 puszka fasolki (kolor dowolny)

rozdrobnionego tunczyka razem z olejem, pokrojona drobniutko cebulka dodac
do ryzu i fasolki. Wymieszac, doprawic i nie dodawac zadnego majonezu!

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-01-15 23:34:57

Od: "Ela Długa" <u...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pyszna i naprawdę szybka sałątka:
puszka kukurydzy wymieszana z utartym na tarce żółtym serem (można też dodać
puszkę tńczyka, albo paprykę konserwową) mieszasz to z majonezem albo jakimś
sosem jogurtowym doprawiasz czym lubisz.
inna sałatka dla tych którzy lubią czosnek: puszka groszku i kukurydzy
dotego duży kubek jogurtu naturalnego 2-3 zmiażdżone ząbki czosnku, trochę
bazylii, soli, może być łyżeczka musztardy (a właściwie sos zależy już od
inwencji twórcy)
smacznego
ela

1. Data: 2003-01-19 09:02:22

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i chęci :-) Ale takowa mi się też już udała. Po prostu
przesoliłem sos.

Ja dodałam zblanszowane (po wyciągnięciu z zamrażarki) kalafiorki.

Były okropnie gumowate i gorzkie i cała sałatka wylądowała w koszu.

pozdr

cherokee

Zmiekczacz do miesa
szyszki z platkami owsianymi!!!