domowe bułki - pytanie

1. Data: 2006-04-28 09:04:15

Temat: domowe bułki - pytanie
Od: "AcinwożdżD" <a...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu za drogiego sercu towarzysza Kawona socjalizmu zdarzało się, że
w Święta brakowało chleba. I wtedy Mama piekła w zwykłym elektrycznym
piekarniku bułki domowe - w kształcie placka typu makowiec, posmarowane
rozbełtanym jajem i posypane makiem.
Trwałość ich była krótka, bo szybko się zsychały, ale do porannego śniadania
świeżutkie smakowały wspaniale.
Nie było wtedy żadnych super miesanek, maszyn do pieczenia chleba.
No niestety pośród różnych przepisów, które się zachowały po mamie w formie
pisanej, czy zapamiętane, przepis na domowe bułki się nie zachował.
Może u Was też w domu takie robiono i ktoś pamięta.

dżdżownica

2. Data: 2006-04-28 09:13:08

Temat: Re: domowe bułki - pytanie
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

AcinwożdżD napisał(a):
> Swego czasu za drogiego sercu towarzysza Kawona socjalizmu zdarzało się,

Kogo masz na myśli? Bo zbieram dowody.

> [...]
> formie pisanej, czy zapamiętane, przepis na domowe bułki się nie zachował.
> Może u Was też w domu takie robiono i ktoś pamięta.

Ja mam, ale anonimom nie podaję pomocnej dłoni.
:-(
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-04-28 09:24:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AcinwożdżD" <a...@x...pl> wrote in message
> [...]
> formie pisanej, czy zapamiętane, przepis na domowe bułki się nie zachował.
> Może u Was też w domu takie robiono i ktoś pamięta.

Białe, pszenne?

4. Data: 2006-04-28 09:24:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Kogo masz na myśli? Bo zbieram dowody.

> Ja mam, ale anonimom nie podaję pomocnej dłoni.
> :-(
> pozdr. Jerzy

Racja!

5. Data: 2006-04-28 09:27:11

Od: "Anatol Mroczek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Ja mam, ale anonimom nie podaję pomocnej dłoni.

Tak wiemy, jak idziesz po bulwarze nad Wisłą i ktoś się topi, to stajesz i
mówisz:
"anonimom nie podaję pomocnej dłoni - poproszę dowodzik osobisty"

Anatol

6. Data: 2006-04-28 09:27:45

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Kogo masz na myśli? Bo zbieram dowody.

> Ja mam, ale anonimom nie podaję pomocnej dłoni.
> :-(

Co innego hrabiemu nie jadającemu cebuli, bo Żydzi to jedzą.
Co za syf się na tej grupie zrobił.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

7. Data: 2006-04-28 11:02:56

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower napisał(a):
[...]
> Co innego hrabiemu nie jadającemu cebuli, bo Żydzi to jedzą.

Coś sugerujesz?
Sprawdź kto pierwszy przekierował P. na własciwa grupę.

> Co za syf się na tej grupie zrobił.

Może i ty masz w tym swój udział.
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-04-28 11:21:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formie pisanej, czy zapamiętane, przepis na domowe bułki się nie zachował.
> Może u Was też w domu takie robiono i ktoś pamięta.

Dżudża, w zasadzie bułki robi się z ciasta chlebowego. A bułki odświętne
były pszenne na drożdżach, z jajkami i ewentualnie rodzynkami, słodsze. Była
to duża prostokątna blacha jak na chleb, wyśmienita świeża, z masłem i
zapijana mlekiem... Piekło się w piecu chlebowym po chlebach... Oczywiście,
co dom to i inny rodzaj pieczywa - u mnie w domu piekło się bułki drożdżowe
z serem - ciasto krojone w kwadraty zlepione rogami - powstawały otwory w
kształcie łezki, z których wydłubywaliśmy ser... Robiło się szybciej, niż
ser całkowicie zamknięty w cieście...

9. Data: 2006-04-28 11:27:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"flower" <f...@w...pl> wrote in message

> Co innego hrabiemu nie jadającemu cebuli, bo Żydzi to jedzą.
> Co za syf się na tej grupie zrobił.

Jadam cebulę i czosnek - nic co ludzkie nie jest mi straszne...
;-P)))))))))))))))

Żeby nie zawieść - z psp. z wątku "Szukam dowcipow o PO"

PO - jest taka rzeka
PO - dola Muellera
PO - nie doczeka
PO - kończy cholera
PO - dziesiąta woda
PO - Rokita kaleka
PO - Nelly narzeka
PO - Tusk na kominie
PO - w rzece popłynie

10. Data: 2006-04-28 11:36:00

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> "flower" <f...@w...pl> wrote in message

> Jadam cebulę i czosnek - nic co ludzkie nie jest mi straszne...
> ;-P)))))))))))))))
>
> Żeby nie zawieść - z psp. z wątku "Szukam dowcipow o PO"
>
> PO - jest taka rzeka
> PO - dola Muellera
> PO - nie doczeka
> PO - kończy cholera
> PO - dziesiąta woda
> PO - Rokita kaleka
> PO - Nelly narzeka
> PO - Tusk na kominie
> PO - w rzece popłynie

Kończ waść [te bzdury na tej grupie], wstydu oszczędź.
pozdr. Jerzy

Pytanie techniczne
Zupa szczawiowa
biszkopt z crispa