drętwienie nóg --> badanie CT kręgosłupa --> operacja

1. Data: 2011-10-05 18:29:01

Temat: drętwienie nóg --> badanie CT kręgosłupa --> operacja
Od: "Lukasz W." <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Państwa!

Tato ma ponad 50lat i problemy z drętwiejącymi nogami, w miejscu w
którym drętwieją traci czucie.
Do rzeczy - problem występuje od 6-7 lat i niestety postępuje.
Na początku tj 6-7 lat temu drętwiały tylko palce, doszło do aktualnego
momentu kiedy to noga lewa drętwieje od stopy do kolana, natomiast w
nodze prawej drętwieje stopa.
W takiej sytuacji lekarz skierował go na badanie CT kręgosłupa, które
wykazało:

"Badanie wykonano aparatem SIEMENS Emotion w akwizycji spiralnej.
Wykonano reformacje płaszczyznowe w zakresie przestrzeni m-kręgowych.

Badanie w zakresie L1 do kości krzyżowej.
Zniesiona fizjologiczna lordoza lędzwiowa. Wysokość trzonów kręgów
zachowana. Umiarkowane zmiany zwyrodnieniowo-wytwórze na krawędziach
trzonów kręgów.

L2/L3:
Umiarkowanego stopnia uogólnione uwypuklenie krążka m/kręgowego z
uciskiem na worek oponowy. Kanał kręgowy i otwory m/kręgowe bez cech
stenozy.

L3/L4, L4/L5:
Duże uogólnione uwypuklenie krążka m-kręgowego ze znacznym uciskiem na
worek oponowy o korzenie nerwowe. Zwężenie kanału kręgowego w wym.
poprzecznym na wys. stawów m/kręgowych do 11 mm. Obustronne znaczne
dysko- i osteogenne zwężenie otworów m-kręgowych.

L5/S1:
Znaczne obniżenie przestrzeni m-kręgowej. Destrukcja krążka m-kręgowego
z obecnością objawu vacuum. Duże, asymetryczne - z przewagą strony lewej
uwypuklenia krążka m-kręgowego z umiarkowanym uciskiem na worek oponowy
i prawy korzeń nerwowy oraz dużym uciskiem na lewy korzeń nerwowy. Kanał
kręgowy bez cech stenozy. Obustronna stenoza dysko- i osteogenna otworów
m-kręgowych. Niewielkie zmiany zwyrodnieniowe stawów m-kręgowych."

Po badaniu tato został skierowany przez lekarza neurochirurga na
operację i teraz nasuwa się pytanie na czym miałaby polegac taka
operacja (niestety tego się nie dowiedział).
Jakie sa możliwości wykonania takiej operacji i czy warto się na nią
decydowac biorąc pod uwagę jej przewidywalność i ryzyko.
Bardzo prosze o pomoc oraz opinie w tym temacie.
Bedę bardzo wdzieczny.

2. Data: 2011-10-06 06:53:55

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz W." <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> decydowac biorąc pod uwagę jej przewidywalność i ryzyko.
> Bardzo prosze o pomoc oraz opinie w tym temacie.

Sasiad mial podobne problemy. Po nieudanej operacji okazalo sie ze mial
cukszyce.
S*

3. Data: 2011-10-07 07:28:11

Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-05 20:29, Lukasz W. pisze:

> [...]
> decydowac biorąc pod uwagę jej przewidywalność i ryzyko.
> Bardzo prosze o pomoc oraz opinie w tym temacie.

Operacja polega na:
1) odbarczeniu blokujących nerwów;
2) lub "odessaniu" uwypuklenia - w skrócie, najprościej.
Mając 50 lat warto poprawić sobie komfort życia.
Teraz są bardziej nowoczesne metody leczenia kręgosłupa, niż 30 lat
temu kiedy jak chorowałam; nie trzeba chorego wkładać w gips na 6
tygodni, a efekty są widoczne po 2-3 dniach.
Trzeba tylko znaleźć doświadczonego neurochirurga.
Ryzyko istnieje zawsze.
--
Mel

4. Data: 2011-11-10 05:43:45

Od: dziadek <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-05 20:29, Lukasz W. pisze:
> Tato ma ponad 50lat i problemy z drętwiejącymi nogami, w miejscu w
> którym drętwieją traci czucie.
Albo cukrzyca albo za wiotkie mięśnie utrzymujące w odpowiednim
położeniu kręgi kręgosłupa.
Przed laty jak traciłem czucie w palcach (drętwienie) rąk pomagała mi 3
miesięczna gimnastyka kręgów szyjnych. 20 sesji pod nadzorem
fizykoterapeuty, reszta samodzielnie.
Siadało się przed lustrem i wykonywało przez pół godziny ruchy głową w
seriach po 20 powtórzeń.
Skłony w przód, tył, na boki. Kręcenie głowy prostej, pochylonej.
Podnoszenie uciskanej od góry głowy tak jakby się chciało zajrzeć co
jest za płotem.

Tata powinien:
Sprawdzić cukier.
Jak jest w normie to kręgosłup.

Jak nie ma stanu zapalnego to pływanie w ciepłej wodzie (grzanej do
temperatury ciała) oraz gimnastyka na materacu, w pozycji leżącej z
nogami ugiętymi w kolanach. W ciągu kilkunastu pierwszych sesji
spokojnie potem do 7-mych potów aby wzmocnić mięśnie brzucha i pleców.
Jak jest brzuch i nadwaga lub co gorsze otyłość zrzucić brzuch bo
narusza statykę kręgosłupa.
U mnie jak zrzuciłem całkowicie brzuch przestał mnie boleć kręgosłup.

Oczywiście wszelkie poczynania trzeba skonsultować z lekarzem, aby sobie
czegoś nie pogorszyć.
dziadek2

5. Data: 2011-11-10 17:06:05

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dziadek" <d...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Skłony w przód, tył, na boki. Kręcenie głowy prostej, pochylonej.
> Podnoszenie uciskanej od góry głowy tak jakby się chciało zajrzeć co jest

Trzeba wiedziec ile wynosi norma. Czasami pisze ze do 120. Jednoczesnie
pisze ze cukszyca jest od 120.
Ponoc 107 to gorna granica normy.
S*

6. Data: 2011-11-11 00:19:48

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-10 18:06, Szczepan Bialek pisze:
> Trzeba wiedziec ile wynosi norma. Czasami pisze ze do 120. Jednoczesnie
> pisze ze cukszyca jest od 120.

Co Ty stokrotka w nowym wydaniu jesteś?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

7. Data: 2011-11-11 07:49:13

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> Co Ty stokrotka w nowym wydaniu jesteś?

Zauwazylem ale nie poprawilem. To nawyk. Kiedys byl problem czy poprawiac
bledy ortograficzne maszynistki. Poprawiony maszynopis wygladal gorzej.
Teraz poprawki nie widac ale nawyk dziala.
S*

Choroby fizyczne i psychiczne, uwidaczniają się w naszym piśmie. W artykule również - każda choroba ma swoisty zapach.
Odstające łopatki u 17 latka
Jak rozwijała by się ciąża w niższej grawitacji
Związek tarczycy z widzeniem, link
antybiotyk i osłonka