drzewka z tarasu a zima

1. Data: 2010-10-07 18:37:56

Temat: drzewka z tarasu a zima
Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam na tarasie kilka klonów palmowych i modrzewia.
Jak najlepiej zabezpieczyć te drzewka przed zimą?
Myślałem o wyniesieniu ich do jasnej piwnicy (jest tam zawsze + w zime).
Opcja jest też ciemny garaż...wiec mysle ze piwnica lepsza?
Czy zostawić je na tarasie, zabezpieczyć słomą/styropianem - choć boje się
że przemarzną.

--
-----
uciu

2. Data: 2010-10-24 19:34:09

Temat: Re: drzewka z tarasu a zima
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Myślałem o wyniesieniu ich do jasnej piwnicy (jest tam zawsze + w zime).
> Opcja jest też ciemny garaż...wiec mysle ze piwnica lepsza?

Zrzucaja liscie wiec bez znaczenia jest, czy garaz czy piwnica. Dalbym tam
gdzie chlodniej.

> Czy zostawić je na tarasie, zabezpieczyć słomą/styropianem - choć boje się
> że przemarzną.

Modrzew powinien sobie poradzic, natomiast klony warto zabezpieczyc tak, by
korzenie im zbytnio nie przemarzly. Najprosciej i najlepiej wkopac w ziemie.
Jesli takie rozwiazanie odpada, to sloma/styropian moze byc wystarczajaca
(zalezy od lokalnych warunkow). Najbezpieczniej w pomieszczniu bez mrozu lub
z niewielkim mrozem lub zadolowac w ziemi.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2010-10-25 16:36:21

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki...

wiec dam je do piwnicy tylko poczekam az klony liscie zrzucą

---
uciu

4. Data: 2010-10-25 17:21:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> wiec dam je do piwnicy tylko poczekam az klony liscie zrzucą

Jak juz beda w piwnicy, sprawdzaj wilgotnosc podloza; ziemia nie moze
calkiem wyschnac.
Nie moze byc tez zbyt mokra, bo moze sie rozwinac plesn. Dobrze, gdy
pomieszczenie jest od czasu do czasu wietrzone.

Pozdrawiam,
Bpjea

Jaki to kwiatek?
przetwory z róży
Produkcja chrzanu - pasteryzować?
tuje - czy nie za pozno do ogrodu ?
Re: turkuć, czy kuna, czy inna cholera....