egzamin klasyfikacyjny

1. Data: 2007-01-31 15:58:08

Temat: egzamin klasyfikacyjny
Od: "Beata Onet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś może mi powiedzieć jaki sens ma przepis że uczeń
który ma więcej niż 50% nieobecności nieusprawiedliwionych po I semestrze ma
prawo starać sie o egz klasyfikacyjny? przecież jeśli Rada Ped się nie
zgodzi to tak naprawde idzie mu na rękę - nie musi się stresować, nie zdaje
na raz materiału z całego semestru, zalicza sobie spokojnie partiami w II
sem, a nawet jeśli nie to nauczyciel i tak musi go klasyfikować, jeśli
chodzi na zajęcia w II semestrze (przynajmniej tak to rozumiem).
Z góry dziękuję za objasnienie

2. Data: 2007-02-20 11:44:09

Temat: Re: egzamin klasyfikacyjny
Od: "tylko_ alfa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Onet <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> Czy ktoś może mi powiedzieć jaki sens ma przepis że uczeń
> który ma więcej niż 50% nieobecności nieusprawiedliwionych po I semestrze
ma
> prawo starać sie o egz klasyfikacyjny?

Wg mnie nie ma sensu. Zresztą dotyczy on też godzin usprawiedliwionych.

>przecież jeśli Rada Ped się nie
> zgodzi to tak naprawde idzie mu na rękę - nie musi się stresować, nie zdaje
> na raz materiału z całego semestru

Prawda, ale musi pożeganć się ze szkołą.

>zalicza sobie spokojnie partiami w II
> sem,

Widocznie pozwala na to Wasz regulamin jakiś np. WSO

>a nawet jeśli nie to nauczyciel i tak musi go klasyfikować, jeśli
> chodzi na zajęcia w II semestrze (przynajmniej tak to rozumiem).

Nie musi, a nawet nie może, jeśli nie ma zaliczonego I sem.

Dodam od siebie, że ja często nieklasyfikowałam uczniów, RP zawsze wyrażała
zgodę na zaliczanie, a uczeń i tak przychodził "z buta" i nie zaliczał. W
związku z tym dostawał ocenę niedostateczną, dokłądnie tak samą, jak Ci,
którzy uczęszczali cały rok i nie poradzili sobie z materiałem. Więc zadałam
sobie pytanie, czy mam tracić swój cenny czas na przygotowywanie egzaminu dla
jakiegoś "jełopa"...?

Pozdawiam ustawodawców!

tylko_alfa

3. Data: 2007-02-20 17:34:22

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tylko_ alfa" ...

> Prawda, ale musi pożeganć się ze szkołą.

Poważnie?

> Nie musi, a nawet nie może, jeśli nie ma zaliczonego I sem.

Dorzuć podstawę prawną tego twierdzenia. Hint: klasyfikacja jest roczna
(całoroczna), nie półroczna.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

4. Data: 2007-02-21 21:32:04

Od: "tylko_ alfa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał(a):

> Dorzuć podstawę prawną tego twierdzenia. Hint: klasyfikacja jest roczna
> (całoroczna), nie półroczna.

Opieram się na Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 września 2004 r., własnym PSO i logicznym myśleniu.

Co w takim razie Pani wystawia jako ocenę roczną uczniowi, który był
nieklasyfikowany w I sem, a w drugim z ocen wychodzi dopuszczający na przykład?

A jeszcze cytując § 10. tegoz rozporządzenia:
"1. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć
edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych..." - czyli Pani stwierdzenie, że
klasyfikacja może być tylko roczna jest błędne.

tylko_alfa

5. Data: 2007-02-21 22:18:40

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tylko_ alfa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:eridok$gol$1@inews.gazeta.pl...
> Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał(a):
<...>
> edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych..." - czyli Pani stwierdzenie, że
> klasyfikacja może być tylko roczna jest błędne.
Spokojnie, wszyscy mają rację!
Z punktu widzenia _prawnego_ jest tylko roczna.
Z szkolngo; może też być śródrocznych -nawet kilka.
(Mówimy o szkołach dla niedorosłych)
RomanO

6. Data: 2007-02-21 23:39:49

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tylko_ alfa" ...

> [...]
>
> Co w takim razie Pani wystawia jako ocenę roczną uczniowi, który był
> nieklasyfikowany w I sem, a w drugim z ocen wychodzi dopuszczający na

A skąd mogę wiedzieć? Ocenianie to nie jest kwestia 'wychodzenia z ocen'
tylko opanowania wiedzy. Nie to jest akurat tutaj istotne. Ja pewnie
wystawię dopa a kolega przyrodnik ndst. Specyfika przedmiotu.

> [...]
> edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych..." - czyli Pani stwierdzenie, że
> klasyfikacja może być tylko roczna jest błędne.

Doskonały cytat - klasyfikacja śródroczna jest JEDYNIE okresowym
podsumowaniem osiągnięć. Mogę sobie w WSO zrobić i comiesięczną k., ale jej
wynik nie rodzi żadnych skutków dla ucznia - a już na pewno nie powoduje
nieklasyfikowania z całego roku szkolnego. To ostanie jest możliwe wyłącznie
w przypadku, gdy w całym roku szkolnym uczeń ma powyżej połowy godzin
nieobecnych. W całym, nie w jakiejś jego części.

7. Data: 2007-02-22 15:07:28

Od: "tylko_ alfa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w przypadku, gdy w całym roku szkolnym uczeń ma powyżej połowy godzin
> nieobecnych. W całym, nie w jakiejś jego części.

Rozumiem. Oczywiście racja ;-)

tylko_alfa

Serwis www.PolscyProducenci.pl
Przyroda. Podróże i odkrycia - podręcznik kl 6
stypendium za wyniki w nauce
firma "złota rączka"
attn: derk - very powerful postings - pihli ew - (1/1)