farbowanie jajek

1. Data: 2006-04-05 06:49:30

Temat: farbowanie jajek
Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak farbujecie ?? W czym ?? Chciałabym jakoś naturalnie, bo nie podoba mi
sie wizja jedzenia niebieskiego albo zielonego jajka ;)

pozdrawiam
Magda

2. Data: 2006-04-05 06:54:22

Temat: Re: farbowanie jajek
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> wrote in message
> Jak farbujecie ?? W czym ?? Chciałabym jakoś naturalnie, bo nie podoba mi
> sie wizja jedzenia niebieskiego albo zielonego jajka ;)
>
> pozdrawiam
> Magda

Zbiera się suche łuski cebuli - a później jajka w nich gotuje... Może być
kora dębu, orzecha, pączki brzozy...

3. Data: 2006-04-05 07:05:09

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ napisał(a):
> Jak farbujecie ?? W czym ?? Chciałabym jakoś naturalnie, bo nie podoba mi
> sie wizja jedzenia niebieskiego albo zielonego jajka ;)

Przychylam sie do gotowania wraz z łuskami od cebuli. Po ugotowaniu
"zapędzić " domowników do skrobania wzorów, a potem natrzeć
tłuszczem. Wyglądaja pięknie.

Alleluja
Janusz

4. Data: 2006-04-05 07:11:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"anatol" <j...@t...pl> wrote in message
ps.com...

_Madzik_ napisał(a):
> [...]

Przychylam sie do gotowania wraz z łuskami od cebuli. Po ugotowaniu
"zapędzić " domowników do skrobania wzorów, a potem natrzeć

Mogą być źdźbła młodego żyta...

5. Data: 2006-04-05 07:18:27

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ napisał(a):
> Jak farbujecie ?? W czym ?? Chciałabym jakoś naturalnie, bo nie podoba mi
> sie wizja jedzenia niebieskiego albo zielonego jajka ;)

U Glogera jest farbowanie w "w brezylii czerwonej i sinej, w odwarze z
łupin cebuli, z kory dzikiej jabłoni, listków kwiatu malwy, kory
olszowej, z robaczków, czerwcem zwanych, w szafranie, krokoszu".

Farbowałam (wcześniej pisawszy wzory woskiem) w łupach cebuli, korze
olchy, młodym owsie, szpinaku i szafranie. Efekty były rozmaite i nie
całkiem zadowalające, ale spróbować zawsze warto.
--
pa, BasiaBjk

6. Data: 2006-04-05 08:09:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk schrieb:

> [...]
> olchy, młodym owsie, szpinaku i szafranie. Efekty były rozmaite i nie
> całkiem zadowalające, ale spróbować zawsze warto.

jeszcze buraki się świetnie nadają. No i mocna kawa. Jajko najpierw
ugotować, potem połupać skorupę, ale nie obierać i jeszcze raz pogotować
parę minut w naprawdę mocnej kawie. Po obraniu wygląda świetnie. A jak
najpierw uburaczysz a potem ukawisz to wygląda jeszcze lepiej.

Waldek

7. Data: 2006-04-05 08:10:07

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik anatol napisał:

>Przychylam sie do gotowania wraz z łuskami od cebuli. Po ugotowaniu
>"zapędzić " domowników do skrobania wzorów, a potem natrzeć
> [...]
Ładny efekt daje kawałek paprotki. Położyć na jajku, na całość naciągnąć
pończoszkę, żeby paprotka się w miejscu trzymała i wrzucić do tych
cebulowych łupin. Po ugotowaniu zdjąć pończoszkę i paprotkę i mamy
brązowe jajko z gotowym wzorkiem...
Panterka

8. Data: 2006-04-05 08:13:09

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> parę minut w naprawdę mocnej kawie. Po obraniu wygląda świetnie. A jak
> najpierw uburaczysz a potem ukawisz to wygląda jeszcze lepiej.

Chodziło jednak o pisanki lub kraszanki, a nie efekty wizualne po
obraniu. Chyba. Ten buraczkowy kolor łapie skorupkę?
--
pa, BBjk

9. Data: 2006-04-05 08:51:33

Od: "marek x" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał(a):

> Jak farbujecie ?? W czym ?? Chciałabym jakoś naturalnie, bo nie podoba mi
> sie wizja jedzenia niebieskiego albo zielonego jajka ;)
>
> pozdrawiam
> Magda

Poczytaj proszę:
http://pychotka.pl/pychotka/content/view/1208/150/

10. Data: 2006-04-05 09:39:46

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk schrieb:

> Chodziło jednak o pisanki lub kraszanki, a nie efekty wizualne po
> obraniu. Chyba. Ten buraczkowy kolor łapie skorupkę?

łapie, łapie. A efekty wizualne są i przed i po obraniu. Tylko takie
nadtłuczone jest.

Waldek

jak to sie robi???
pomysly na ogorki