flioxotide

1. Data: 2008-07-09 09:58:17

Temat: flioxotide
Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie
Moja 20 miesięczna córeczka kaszle przewlekle od roku.
Miała robione wymazy, na których wszystko wyszło czysto, sprawdzaliśmy
także obecność grzybów - wynik ujemny, laryngolog stwierdził, że dziecko
jest zdrowe. Przed nami jeszcze wizyta u alergologa. Pani doktor, która
skierowała nas na wszystkie badania podejrzewa alergie ew. początki
astmy dlatego przepisała Basi flixotide - lek wziewny. Wiem, że jest to
steryd, możecie mi napisać jakie są skutki uboczne podawania tego leku?
Basia dodatkowo bierze ketotifen i flawamed
pozdrawiam
Marta

2. Data: 2008-07-09 11:33:30

Temat: Re: flioxotide
Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
> dlatego przepisała Basi flixotide - lek wziewny. Wiem, że jest to steryd,

To jest glukokortykoid.

Za encyklopedią leków:
http://www.doz.pl/leki/p1450-Flixotide

Skutki uboczne
Bardzo często grzybica jamy ustnej i gardła (płukanie jamy ustnej po
inhalacji lub stosowanie komory inhalacyjnej zmniejsza ryzyko wystąpienia
grzybicy). Często chrypka, niezbyt często skórne reakcje nadwrażliwości,
zahamowanie wzrostu u dzieci i młodzieży, zmniejszenie gęstości mineralnej
kości, zaćma, jaskra.

Tu jeszcze troche informacji

http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=2531

> pozdrawiam
> Marta

pozdrawiam
Rafał

3. Data: 2008-07-09 13:22:12

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@g...pl> writes:

> [...]
> flixotide - lek wziewny. Wiem, że jest to steryd, możecie mi napisać
> jakie są skutki uboczne podawania tego leku? Basia dodatkowo bierze

Ja bym chyba poczekał z leczeniem alergii sterydami na wizytę u
alergologa. No ale ja bym u tego alergologa był już dawno temu.

MJ

4. Data: 2008-07-10 11:09:54

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

> Ja bym chyba poczekał z leczeniem alergii sterydami na wizytę u
> alergologa. No ale ja bym u tego alergologa był już dawno temu.
>
> MJ

A dziecko niech wstrzyma oddech az do wizyty?

Chyba nie muszę nikomu pisać co dzieje się z człowiekiem kiedy nie leczy
astmy?

Zresztą, nawet gdyby wyszło uczulenei, i to silne, to dostałby prawie
dokładnie te same leki.

Pozdrawiam, jednak alergologa też trzeba na pewno odwiedzić

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2008-07-10 12:05:52

Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję wam za odpowiedzi. Co do alergologa - terminy są dość dalekie i
tylko dlatego jeszcze do niego nie dotarliśmy. Niedawno zmienialiśmy
pediatrę, poprzedni usilnie twierdził, że Basia na pewno nie ma alergii
a grzyba, który jest przyczyną kaszlu - badania pokazały, że tak nie
jest. Nowa pani doktor - jak pisałam wcześniej skierowała nas na liczne
badania, do alergologa też się wybierzemy najszybciej jak to będzie
możliwe. Przeraziły mnie tylko te sterydy, dlatego napisałam na grupę.

6. Data: 2008-07-10 12:11:08

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@g...pl> writes:

> dziękuję wam za odpowiedzi. Co do alergologa - terminy są dość dalekie
> i tylko dlatego jeszcze do niego nie dotarliśmy.

Ja bym poszedł prywatnie. Wiem, że kosztuje, ale na zdrowiu nie należy
oszczędzać.

MJ

7. Data: 2008-07-10 12:31:35

Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

też bym poszła, ale taki pech że polecani przez znajomych alergolodzy
dziecięcy, którzy przyjmują prywatnie akurat poszli na urlop. Jak znasz
namiar na alergologa w Krakowie to bardzo proszę o niego:) Na dniach
czeka nas wizyta u pediatry - jeśli nie poleci mi nikogo (a liczę na to
że poleci) to po prostu pójdę do jakiegokolwiek alergologa, który nas
przyjmie - choć przyznam, że tego wolałabym uniknąć.
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

8. Data: 2008-07-11 13:03:35

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
> poleci) to po prostu pójdę do jakiegokolwiek alergologa, który nas
> przyjmie - choć przyznam, że tego wolałabym uniknąć.

Także polecam jak najszybciej zrobić testy - w tak młodym wieku takie
choroby bardzo mocno wpływają na rozwój dziecka, tak samo zresztą jak
leki... Dobrze że piszesz na grupie i się interesujesz : jeśli ustali się
alergen i uda się go wykluczyć ze środowiska dziecka, to możliwe będzie
odstawienie leków (zreszą zawsze powinno się możliwie unikać podawanie leków
moim zdaniem).

I może się nie znam, ale czy musi być koniecznie alergolog dzieciency?

9. Data: 2008-07-15 13:06:55

Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobne zdanie, ale nie jestem ani znawca ani lekarzem, dlatego na
własna rękę nie odstawiam leków - tym bardziej, że na razie widzę
poprawę. Jestem umówiona na jutro z alergologie, zobaczymy co powie. A
co do tego czy musi być dziecięcy: przede wszystkim musi zgodzić się
przyjąć małe dziecko (a usłyszałam kilka no i jeśli mam wybór to wolę
pójść do alergologa pediatry, na szczęście udało mi się takiego znaleźć

leczenie kanałowe zęba [gabinet stomatologiczny NFZ]
psycholog - Poznań
Chyba NTG - odliczenia w PIT
Choroba lokomocyjna
Co na zalalenie przyczemu ścięgien śródstopia?