ginekolog i badanie

1. Data: 2001-01-26 07:31:36

Temat: ginekolog i badanie
Od: "Maly" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem tu poraz pierwszy i mam od razu pytanie (prosze je potraktowac
powaznie).
Mam dziewczyne, ktora jest dziewica.
Zdecydowalismy ze zaczniemy wspozycie seksualne.
Dlatego mam do was pytanie.
Czy powinna udac sie do ginekologa przed "pierwszym razem".
A jak powinna to jak takie badanie wynika. (czy jest bardzo nie przyjemne).
Czy lekarz po takim badaniu zreguly wysyla na USG ?

Pozdrawiam
Maly

2. Data: 2001-01-26 14:30:36

Temat: Re: ginekolog i badanie
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Maly" <m...@i...pl> skrev i meddelandet

> Mam dziewczyne, ktora jest dziewica.
> Zdecydowalismy ze zaczniemy wspozycie seksualne.
> Dlatego mam do was pytanie.
> Czy powinna udac sie do ginekologa przed "pierwszym razem".

Powinna, ale tylko po srodki antykoncepcyjne.. Jesli planujecie dziecko
od razu lub planujecie antykoncepcje bez recepty, to moze isc, ale nie
musi.

Pozdrawiam, magda

3. Data: 2001-01-26 19:39:33

Od: Agnieszka Maciejak <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

> Powinna, ale tylko po srodki antykoncepcyjne.. Jesli planujecie dziecko
> od razu lub planujecie antykoncepcje bez recepty, to moze isc, ale nie
> musi.

Jestem troszke odmiennego zdania. Skoro kobieta ktora chce zaczac wspolzycie nie byla
jeszcze nigdy u ginekologa (tak wnioskuje
z listu), to najwyzsza pora by juz to zrobila. A teraz ma okazje by sie tam udac. I
to nie tylko po to, by dostac recepte. Ale chocby po
to, by sie upewnic czy jej cos nie dolega lub by sie dowiedziec kilku rzeczy nt.
antykoncepcji, chocby nawet miala uzywac srodkow
dostepnych bez recepty. Samo badanie trwa kilka minut i nie jest niczym strasznym.
Wiec nie ma sie czego bac. W kazdym razie,
moim zdaniem, do ginekologa waro sie wybrac nie tylko wtedy gdy jest juz bardzo zle.

Pozdrawiam
Agnieszka

4. Data: 2001-01-27 09:36:54

Od: "Magdalena Busk" <m...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Maciejak" <a...@z...w.pl> skrev i meddelandet
> [...]
niczym strasznym. Wiec nie ma sie czego bac. W kazdym razie,
> moim zdaniem, do ginekologa waro sie wybrac nie tylko wtedy gdy jest

Moze w ogole ustalmy, ze do ginekologa trzeba chodzic, profilaktycznie,
lub jesli cos kobiecie dolega. Samo rozpoczecie wspolzycia nie jest
zadnym wskazaniem i przymusem...

Pozdrawiam, magda

5. Data: 2001-01-27 13:11:55

Od: Agnieszka Maciejak <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Jan 2001 09:36:54 GMT, "Magdalena Busk" <m...@c...com>
wrote:

> Moze w ogole ustalmy, ze do ginekologa trzeba chodzic, profilaktycznie,
> lub jesli cos kobiecie dolega. Samo rozpoczecie wspolzycia nie jest
> zadnym wskazaniem i przymusem...

Witam

Oczywiscie, ale skoro kobieta do tej pory nie zdecydowala sie pojsc na chocby
kontrolna wizyte, to wlasnie fakt rozpoczecia wspolzycia moze byc tym bodzcem ktory
ja do tego skloni. Bo w innym wypadku istnieje szansa ze wybierze sie tam dopiero w
ciazy lub gdy bedzie powaznie chora. To naturalne ze nikt nie ma obowiazku isc
przed "pierwszym razem" do lekarza, ale to nie jest zly pomysl. I na pewno nie
zaszkodzi a wiele moze pomoc.

Pozdrawiam
Agnieszka

6. Data: 2001-01-27 14:29:01

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@c...com> wrote:

> [...]
obowiazku isc
> przed "pierwszym razem" do lekarza, ale to nie jest zly pomysl. I na pewno

Brzmi zdroworozsadkowo.
ALE : wizja pojscia do ginekologa moze byc dla zestresowanej (juz i tak)
dziewczyny zbyt ciezka.
Moje stanowisko jest takie : jak przychodzi do mnie dziewica i prosi o srodki
doustne antykoncepcyjne (BCP) , a nie ma w wywiadzie nic obciazajacego to bez
badania zapisuje na 3 miesiace bez dyskusji. Trzeba sobie powiedziec, ze
badanie przez pochwe jest w wiekszosci przypadkow niemozliwe, a przez
odbytnice - nie wiele wnosi.
Podobne jest stanowisko przodujacej w tym zakresie medycyny w Danii ( o czym
swego czasu na tej grupie pisalem, cytujac zrodlo).
Po 3 miesiacach pacjentka wraca - i po normalnym badaniu (nie jest juz w 99 %
dziewica) otrzymuje kolejny zapas BCP na rok.
Wtedy tez otrzymuje uzupelniaja informacje na temat stosowanych srodkow. W
razie potrzeby zmienia sie srodek itp.
Wymog badania przez pochwe powoduje w sporej czesci przypadkow, ze dziewczyna
albo po BCP nie przyjdzie (zachodzac przy okazji w ciaze), albo tez ze po
badaniu ( i utracie dziwictwa oraz rozpoczeciu regularnego wspolzycia) nie
wroci po follow-up.
Nie widze powodu do badania USG, jako rutynowej czynnosci, chyba ze istnieja
okreslone , wynikajace z wywiadu i badania PR , wskazania.

Przy okazji mam pytanie : a dlaczego zaklada sie pojscie do ginekologa ? W
Ameryce Polnocnej (calej) takimi sprawami zajmuje sie lekarz rodzinny, z reguly
znajacy pacjentke od lat, od wczesnej mlodosci i majacy zaufanie jej.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2001-01-27 16:17:26

Od: "MM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> <m...@c...com> wrote:

> Pozdrawiam
>
> dradam

Kurcze to najbardziej sensowna, logiczna i madra wypowoedz na tej grupie od
kilku miesiecy
Podziwiam i pozdrawiam
MM

8. Data: 2001-01-28 08:25:32

Temat: Odp: ginekolog i badanie
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No coz w wiekszosci popieram dr adama tylko mam jedna uwage do wypisywania
hormonow nawet na 3 miesiace .A mianowicie powinna dziewczyna pojsc sobie
zbadac sutki czy nie ma zmiany czesto wystepujacej u mlodych kobiet a
mianowicie fibroadenoma gdyz podanie przy takiej zmianie hormonow moze
spowodowac jej nagly rozrost. A jezeli takie cos ma to mozna sprobowac
leczyc hormonalnieale to juz dzialka endokrynologow ginekologicznych.

Doctore
Użytkownik MM <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94us4d$rsl$...@n...tpi.pl...

9. Data: 2001-01-28 21:16:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Jan 2001, Agnieszka Maciejak wrote:

> [...]
> z listu), to najwyzsza pora by juz to zrobila. A teraz ma okazje by sie tam udac. I
to nie tylko po to, by dostac recepte. Ale chocby po

teoretycznie warunkiem uzyskania przez kobiete zdolnosci do pracy
tj. kwitu na to od lekrza medycyny pracy jest wykonane badanie
ginekologiczne (niezaleznie czy jest dziewica czy juz rozpoczela
wspolzycie wczesniej)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

10. Data: 2001-01-29 08:37:09

Od: "Maly" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za reakcje na moj list.
Wszystkie wasze uwagi dokladnie przeczytalem i
wezme je pod uwage .
Szczegolnie chcial bym podziekowac dr Adamowi.

Z powazaniem
Maly

UWAGA AZBEST!
zespol otepienny niewiadomego pochodzenia
Grupy krwi rodziców i Ich dziecka.
zatoki u 6-latka, uciazliwy ból głowy od ponad 2 tygodni
Spam, Ksiazka Alzheimer's Disease do sprzedania