[help] ukaszenie kleszcza i obrzek

1. Data: 2004-07-19 13:45:37

Temat: [help] ukaszenie kleszcza i obrzek
Od: "karool" <n:))@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, tydzien temu ukasil mnie kleszcz na mazurach, wyjalem - sprawdzilem
czy caly, polalem woda utleniona i zylem dalej. Dzis po powrocie do domu i
gruntownej kapieli znalazlem dookola tego miejsca obrzek (10-15 cm od
miejsca ukaszenia) -> jest to prega szerokosci 5mm. Jutro wybieram sie do
lekarza z rana. Jak mysliscie czy to borelioza :(?? Czy mozna wyleczyc
poczatkowe stadium dosc szybko?? Co robic??

Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Karol Małyska

2. Data: 2004-07-19 14:18:24

Temat: Re: [help] ukaszenie kleszcza i obrzek
Od: "voitus" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Jak mysliscie czy to borelioza :(?? Czy mozna wyleczyc
> poczatkowe stadium dosc szybko?? Co robic??

To się nazywa rumień wędrujący i kwalifikuje się do leczenia boreliozy - 1
miesiąc antybiotyków.
Badania krwi nic nie wykażą w tak wczesnym etapie.
Ja zignorowałem ukąszenie kleszcza 2 lata temu i teraz się nie mogę uporać z
tym przykrym choróbskiem.

Nie zwlekaj i leć do lekarza - po antybiotyk.
Ja parę postów wcześniej właśnie zadałem pytanie gdzie w W-wie jest
specjalista.

Pozdrawiam

Wojtek

3. Data: 2004-07-19 14:26:22

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karool" <n:))@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarza z rana. Jak mysliscie czy to borelioza :(?? Czy mozna wyleczyc
> poczatkowe stadium dosc szybko?? Co robic??

Proszę:
http://www.resmedica.pl/zdart6997.html
http://www.rgabrysz.konin.lm.pl/owady.html

Iwona

4. Data: 2004-07-19 15:10:42

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

<v...@o...pl> napisal(a):
> [...]
> Badania krwi nic nie wykażą w tak wczesnym etapie.
> Ja zignorowałem ukąszenie kleszcza 2 lata temu i teraz się nie mogę uporać z

A jakie masz objawy? Bo ja też miałem coś takiego po ukąszeniu kleszcza,
ale to było 4 lata temu i jak dotąd nic mi się nie dzieje. Od roku
wybieram się na badanie krwi, ale coś nie umiem się zabrać.
--
Samotnik

5. Data: 2004-07-19 15:31:44

Od: "voitus" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale to było 4 lata temu i jak dotąd nic mi się nie dzieje. Od roku
> wybieram się na badanie krwi, ale coś nie umiem się zabrać.

Do roku - nic
Po roku od ukąszenia - ogólne zmęczenie, ból mięśni, głowy,silny ból kolan
(raz jedno raz drugie)
Objawy powracają falami. W moim wypadku nie było żadnych zmian skórnych. Na
początku myślałem, że to ot tak - starość nie radość :-).
W tym roku zrobiłem 2 badania, które potwierdziły boreliozę i przez 1
miesiąc brałem dioxycylinę (czy jakoś tak).
Na chwilę objawy ustąpiły, ale znowu się zaczęło tym razem bez kolan tylko
ból korzonków + fatalne samopoczucie i chęć zakopania się w ściółkę -
przerąbane.

Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2004-07-19 15:33:09

Od: "karool" <n:))@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie masz objawy? Bo ja też miałem coś takiego po ukąszeniu kleszcza,
> ale to było 4 lata temu i jak dotąd nic mi się nie dzieje. Od roku
> wybieram się na badanie krwi, ale coś nie umiem się zabrać.

objaw zadnych, tylko to zaczerwienienie... ale jutro wybiore sie do lekarza,
moze jakis antybiot profilkaktycznie...

pozdrowienia
Karol

7. Data: 2004-07-19 15:39:06

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

<v...@o...pl> napisal(a):

> [...]
> Objawy powracają falami. W moim wypadku nie było żadnych zmian skórnych. Na
> początku myślałem, że to ot tak - starość nie radość :-).

Aż się normalnie na to badanie wybiorę, bo też jestem chronicznie
zmęczony, a i głowa pobolewa coś za często. ;(
--
Samotnik
www.zagle.org.pl - rejsy morskie

Witam ponownie.