herbata

1. Data: 2010-12-22 15:01:33

Temat: herbata
Od: "CC" <c...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ;)
Mam takie pytanie odnośnie herbaty. Po zaparzeniu i ostudzeniu jedne
napary są nadal klarowne a inne są mętne. Dodanie gorącej wody
powoduje wyklarowanie. Pytam czy jest to zależne od gatunku herbaty
(chińska, indyjska, cejlońska, itp) czy od dystrybutora (producenta).
Niezbyt apetycznie to wygląda jeśli dodamy kostki lodu (mrożona).
Słyszałem (nie wiem czy to prawda) że do niektórych herbat dodawany jest
barwnik
aby szybciej i mocniej 'naciągała'.
P.S Nie jest moim zamiarem rozpętać burzę na grupie z wyzwiskami itp.
Pytam naprawdę z ciekawości. Na stronach o herbacie nie znalazłem
odpowiedzi.

Pozdrawiam CC

2. Data: 2010-12-22 15:09:51

Temat: Re: herbata
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"CC" <c...@e...net.pl> wrote in message
> [...]
> P.S Nie jest moim zamiarem rozpętać burzę na grupie z wyzwiskami itp.
> Pytam naprawdę z ciekawości. Na stronach o herbacie nie znalazłem

Dołączam "koncentrat pomidorowy" ze skórek pomidorów, zagęstnika, posmaku i
farby...

3. Data: 2010-12-22 18:14:42

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"CC" <c...@e...net.pl> wrote in message
> [...]
> P.S Nie jest moim zamiarem rozpętać burzę na grupie z wyzwiskami itp.
> Pytam naprawdę z ciekawości. Na stronach o herbacie nie znalazłem

Z mojej obserwacji (podkreślam, obserwacji - nie jestem specem
od herbaty a jedynie jej smakoszem) jest to związane wyłącznie
z intensywnością naparu. Napar mocny (dla niektórych jest to
bardzo mocny) zawsze wystudzony mętnieje. Nie wiem co wtedy
się wytrąca, ale ponowne podgrzanie powoduje powrót
klarowności tym bardziej dolanie gorącej wody - bo nieco
podgrzewa a na dodatek zmniejsza stężenie.
Herbaty mrożone i na zimno zwykle są ze słabych naparów.
"Ice tea" to baaardzo cieniutki naparek :)

4. Data: 2010-12-22 19:52:13

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-22 19:14, michalek pisze:

> [...]
> klarowności tym bardziej dolanie gorącej wody - bo nieco
> podgrzewa a na dodatek zmniejsza stężenie.

Może tanina reaguje z zażelazioną wodą? Str. 5, 6:

http://studia.wszop.edu.pl/obrazki/cms/5285.zalaczni
ki.pdf

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2010-12-22 21:28:59

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-22 16:01, CC pisze:

> Słyszałem (nie wiem czy to prawda) że do niektórych herbat dodawany jest
> barwnik aby szybciej i mocniej 'naciągała'.

Albo niektóre herbaty nie są zmiotkami z podłogi, tylko prawdziwymi
liśćmi :)

--
Pozdrawiam - Aicha

6. Data: 2010-12-22 23:23:11

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> P.S Nie jest moim zamiarem rozpętać burzę na grupie z wyzwiskami itp.
> Pytam naprawdę z ciekawości. Na stronach o herbacie nie znalazłem

Jeśli zalewasz herbatę wrzątkiem to mogłoby wszystko tłumaczyc

7. Data: 2010-12-23 15:45:56

Od: "CC" <c...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Woda taka sama (wodociągi), herbaty rózne ( liściaste, torebki, granulat).
Zalewam jak wodaa zaczyna wrzeć (zaraz po "białym warze")
Nie zdarza się to przy herbacie zielonej. A zastanawia mnie ponowne
klarowanie jeśli uzupełnie zimny napar (jak bym go podgrzał) nawet niewielką
ilością wrzątku, także że jest zaledwie ciepły.
--
Witam ;)

Pozdrawiam Constans

8. Data: 2010-12-23 21:38:42

Od: "kika" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?
http://www.omihal.republika.pl/magia%20parzenia.html

Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.

9. Data: 2010-12-24 00:11:53

Od: "CC" <c...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik "kika" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> ?
> http://www.omihal.republika.pl/magia%20parzenia.html
>
> Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Witam ;)
Dzięki za ciekawy link
Pozdrawiam Constans

the game featuring 50 cent | the game ft 50 cent | the game ft 50 cent mp3
Pasztet - pytanie techniczne
TRYBUT...
U ZELMERA...
Sernik z Marsa