i co z tym zrobic ?

1. Data: 2003-11-01 17:11:19

Temat: i co z tym zrobic ?
Od: DosiaJM <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i mam problem, dostalam cala kure (naszczescie nieopierzona i troche
obrobiona, ale jest cala ze szkrzydlami i udami, naszczescie nozki byly
oddzielnie) chcialabym ja upiec, czy ktos moze mi dac jakies wskazowki
jak piec taka kure? ile czasu, i czy musi byc w jakims szczelnym
naczyniu? szczerze powiem ze nie mam tak wielkiej brytfanny. Czym ja
nasmarowac najlepiej?
Bede wdzieczna za wszelka pomoc bo musze ja dzis upiec nie mam gdzie
zamrozic tego cuda.

Pozdrawiam

DosiaJM i Newton
gg:13513

1. Data: 2003-11-01 17:14:22

Temat: Re: i co z tym zrobic ?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DosiaJM wrote:
> [...]
> nasmarowac najlepiej?
> Bede wdzieczna za wszelka pomoc bo musze ja dzis upiec nie mam gdzie

Zrob nadzienie (watrobka, zoladki, serduszka, moze byc troche pieczarek
duszonych z cebulka no i obowiazkowo duuuuuuuzo zielonej pietruszki). Po
zmieleniu i wymoeszaniu ww. napchaj kurczaka i zaszyj.
Do piekarnika na co najmniej tyle godzin ile zwierzak wazy. Podlewac
okazjonalnie.

Inny pomysl to rosol.

Wszystko zalezy, czy ten ptak byl mlody, czy leciwy. Jesli leciwy, to
lepiej rosol, bo mieso bedzie twarde jak podeszwa a tak ma przynajmniej
szanse troche zmieknac.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-01 17:29:45

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:11855-1067706694@xanadu.info-serwis.net,
DosiaJM <j...@g...pl> a écrit:
> no i mam problem, dostalam cala kure (naszczescie nieopierzona i
> troche obrobiona, ale jest cala ze szkrzydlami i udami, naszczescie
> nozki byly oddzielnie)

To raczej nieszczescie, bo to nozki osobno bedziesz piec ? :-)

> chcialabym ja upiec, czy ktos moze mi dac
> jakies wskazowki jak piec taka kure? ile czasu, i czy musi byc w
> jakims szczelnym naczyniu? szczerze powiem ze nie mam tak wielkiej
> brytfanny. Czym ja nasmarowac najlepiej?

Smarujesz maslem albo olejem, troche solisz i do pieca na tyle czasu ile
kura wazy (60 min / 1 kg).
Zadnej filozofii w tym nie ma :-)
Sprawdzasz czy jest upieczona wbijajac w kure widelec, sok nie ma byc
rozowy tylko przezroczysty
.

Rowniez pozdrawiam, Newtona tysz :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-01 17:30:35

Od: DosiaJM <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> To raczej nieszczescie, bo to nozki osobno bedziesz piec ? :-)

Mialam na mysli kurze lapki :o)) psy juz zjadly na deser :o)

> Smarujesz maslem albo olejem, troche solisz i do pieca na tyle czasu ile
> kura wazy (60 min / 1 kg).
> Zadnej filozofii w tym nie ma :-)

a jakies przyprawy?
i czy musi byc zamknieta ? czy moge ja na wielkiej blaszcze od ciata piec?

> Sprawdzasz czy jest upieczona wbijajac w kure widelec, sok nie ma byc
> rozowy tylko przezroczysty

dostalam ja zamrozona ale nie mam zamrazarki, czy moge ja tak do jutra w
lodowce zostawic?
Ewentualnie poczekac jeszcze az sie rozmrozic natrzec i jutro piec?
Bedzie sie nadawac? Bo dzis juz nie mam sily czekac az to sie upiecze, a
to wielkie jak diabli :o))

1. Data: 2003-11-01 17:47:28

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:15249-1067707850@xanadu.info-serwis.net,
DosiaJM <j...@g...pl> a écrit:

> a jakies przyprawy?

Jakie chcesz, popatrz na post Shrek (nadzenie), przyprawy nie sa
obowiazkowe, ale mozesz kurze do srodka wlozyc galazke tymianku albo
pietruszki albo inne ziola jakie masz pod reka.

> i czy musi byc zamknieta ? czy moge ja na wielkiej blaszcze od ciata
> piec?

Nie musi byc zamknieta i mozesz ja piec na czym ci sie zywnie podoba.
Jezeli zacznie sie przypalac od gory no nakryj kawalkiem folii
aluminiowej i piecz dalej :-)

> dostalam ja zamrozona ale nie mam zamrazarki, czy moge ja tak do
> jutra w lodowce zostawic?

Tak (ale nie dluzej niz do jutra)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-01 17:55:06

Od: DosiaJM <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> [...]
>

> Nie musi byc zamknieta i mozesz ja piec na czym ci sie zywnie podoba.
> Jezeli zacznie sie przypalac od gory no nakryj kawalkiem folii

OK juz wszystko wiem :o)
natre ja dzis porzadnie czym tam mi sie spodoba, a jutro ja upieke w
rekawie :o)

Dziekuje i Pozdrawiam

DosiaJM i Newton
gg: 13513

1. Data: 2003-11-01 18:26:56

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

DosiaJM wrote:
> no i mam problem, dostalam cala kure (naszczescie nieopierzona i troche
> obrobiona, ale jest cala ze szkrzydlami i udami,

To znaczy normalna kura. czy przedtem mialas jakies inne?

naszczescie nozki byly
> oddzielnie) chcialabym ja upiec,

A czy ta jura nadaje sie do pieczenia? Nie jest to np. stara nioska?

czy ktos moze mi dac jakies wskazowki
> jak piec taka kure? ile czasu, i czy musi byc w jakims szczelnym
> naczyniu?

Mozesz wprost w piekarniku.

Wladyslaw

1. Data: 2003-11-01 18:47:16

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 01 Nov 2003 18:30:35 +0100 I had a dream that DosiaJM <j...@g...pl>
wrote:
>a jakies przyprawy?

Kiedyś na prk był taki przepis, żeby wypełnić całą kurę czosnkiem i tak
piec :)

1. Data: 2003-11-01 19:59:53

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK juz wszystko wiem :o)
> natre ja dzis porzadnie czym tam mi sie spodoba, a jutro ja upieke w
> rekawie :o)

Ale koniecznie z nadzieniem ;)
Mowie Ci, dopiero nadzienie jest mniam!
U mnie w domu jak kiedys matka zrobila kurczaka bez nadzienia, to doszlo
do buntu calej meskiej spolecznosci i w ramach rekompensaty musiala
podjac zobowiazanie upieczenia 3 tortow :D
Od tego czasu juz nigdy nie popelnila tego bledu ;)
Poza tym kurczak pieczony z nadzieniem jest bardziej soczysty.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-11-01 21:01:17

Od: DosiaJM <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> [...]
> Od tego czasu juz nigdy nie popelnila tego bledu ;)
> Poza tym kurczak pieczony z nadzieniem jest bardziej soczysty.

Nie nabede do jutra skladnikow na nadzienie :o(
ale naszczescie moj chlop nie przepada za slodkosciami wiec pieczenie
tortow mi nie grozi :o))

Pozdrawiam i dziekuje za rady

DosiaJM i Newton
gg:13513