jablecznik

1. Data: 2004-01-07 23:49:07

Temat: jablecznik
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

jadlam u kolezanki jablecznik z tartych jablek i mieszanki macznej bez jajek
i tluszczu, ktore warstwami sa wkladane do foremki (bez robienia
tradycyjnego ciasta). Spisalam przepis, ale wsadzilam gdzies w "pewne
miejsce" i pewnie dopiero po latach znajde.
Znacie cos takiego? Prosilam kilka razy ponownie o przepis, ale jeszcze
jakos nie dotarl a mam taka ochote na to ciasto.

Monika

1. Data: 2004-01-08 08:12:50

Temat: Re: jablecznik
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

http://minilien.com/?s0xvReBiVh

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-01-08 09:00:16

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

> http://minilien.com/?s0xvReBiVh
>
> --

o, prawie identyczne, tylko zamiast orzechów występuje cynamon
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html
Bardzo lubię to ciasto. Dobrze, że mi przypomnieliście mimochodem, obiecałam
je zrobić do pracy.

pozdrawiam
wkn

1. Data: 2004-01-08 10:54:52

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki za przepisy

Monika

1. Data: 2004-01-08 14:58:55

Od: "Lamia" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatam!
Czy moglabys mi podac ile nalezy uzyc cynamonu
zamist orzechów do tego ciasta?
Z góry dziekuje i pozdrawiam

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

1. Data: 2004-01-08 18:07:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lamia" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wiatam!
> Czy moglabys mi podac ile nalezy uzyc cynamonu
> zamist orzechów do tego ciasta?
> Z góry dziekuje i pozdrawiam

ile lubisz! ja posypuje cale ciasto cienka warstwa i juz

wkn :)

1. Data: 2004-01-08 18:25:53

Od: "Tysia" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html
> Bardzo lubię to ciasto. Dobrze, że mi przypomnieliście mimochodem,

witam

Mam takie pytanie: czy jak robicie to ciasto to ta warstwe sypka ukladacie
jakos rowno i plasko czy sypniecie jak sie da?(wiem, przepraszam moze zle to
ujelam wszysko ale nie wiem jak to trafniej ujac) Raz kiedys je piekalam i
mi nie wyszlo, wszystko w srodku plywalo i tak podejrzewam, ze to od tego
starannego ukladania tej sypkiej czesci. Prawda to?

Pozdrawiam

Tysia

1. Data: 2004-01-08 21:00:51

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Tysia" <t...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> mi nie wyszlo, wszystko w srodku plywalo i tak podejrzewam, ze to od tego
> starannego ukladania tej sypkiej czesci. Prawda to?

Chyba trzeba dosc rowno, szczegolnie ta dolna- Przed godzina wyciagnelam
moje z pieca i dolna warstwa na srodku chyba miala gorke, bo byla nadal
sypka, ale to tylko jakies 2 cm srednicy. Po przekrojeniu jeszce cieplego
ciasta wcisnelam w rog troche masla i mam nadzieje, ze to wsiaknie. Poza tym
superanckie ciasto, bardzo ciekawie wyglada w czasie pieczenia gdy maslo
jest roztopione i ma sie w tortownicy kaluze tluszczu :-)

Monika

1. Data: 2004-01-09 03:23:55

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyciagnelam
> moje z pieca i dolna warstwa na srodku chyba miala gorke, bo byla

No właśnie, teoretycznie wartwy powinny być równe. Praktycznie natomiast
dolna warstwa sypkiego powinna być nieco cieńsza, lub pierwsza wartwa
jabłek nico grubsza, bo zdarza się, że dolna warstwa sypkiego nie
przesiąknie sokiem. Jabłka powinny być soczyste. Robiłem te ciasto
również tak, że dawałem do masy owocowej owoce sezonowe. Np. na warswe
sypkiego, przekrojone na pól truskawki, śliwki, czy inne, przykrywałem
to masą jabłkową itd

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-01-09 08:29:21

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> schrieb im Newsbeitrag
> No właśnie, teoretycznie wartwy powinny być równe. Praktycznie natomiast
> dolna warstwa sypkiego powinna być nieco cieńsza, lub pierwsza wartwa
> jabłek nico grubsza,

To jest dobra wskazowka.

Dzieki

Monika

wieprzowina w sosie słodko kwaśnym
co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
ciasto z owocami
zupa czekoladowa
Chałwa, moja miłości...