co to jest i czym to ewentualnie zastapic?

1. Data: 2004-01-07 21:33:33

Temat: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

chodzi mo konkretnie o consomme i creme fraiche. Z tego co sie domyslilam to
pierwsze z nich to rodzaj bulionu, a drugie smietany.
Bardzo prosze o uscislenie.

Pozdrawiam

kinga

1. Data: 2004-01-07 21:42:13

Temat: Re: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bthu6b$p2t$1@news.onet.pl>, iKinga <kingaiola(xxx)@op.pl>
wrote:

> Witam wszystkich,
>
> chodzi mo konkretnie o consomme

Klarowny, esencjonalny rosół podawany jako zupa, czasem z różnymi
dodatkami. Bywa na zimno. Consomm

1. Data: 2004-01-07 21:47:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Klarowny, zwykle dość esencjonalny rosół podawany jako zupa. Bywa z
>różnymi dodatkami. Czasami podawany na zimno. Consommé wygląda lepiej
>w menu niż zwykły rosół.
>

>Władysław

ja jadlam tu u jednej antycznej ciotki w upalne lato consomme w
postaci posiekanej grubo galaretki. bardzo fajne.

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-07 21:48:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jan 2004 22:50:24 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Tak

>Consommé jest rosolem z miesa lub z ryby. Crčme fraîche to smietanka
>(zazwyczaj 30%) to znaczy smietana slodka (nie polska kwasna)
>
>Jezeli chcesz czyms zastapic to moze napisz w jakim przepisie...
>

>Ewcia

a u nas sprzedaja creme fraiche jako bardzo, BARDZO gesta kwasna
smietane. z odwalonymi 50% tluszczu u mie to podstawa zycia,
pasuje prawie do wszystkiego ;)

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-07 21:49:13

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Crčme fraîche to smietanka
> (zazwyczaj 30%) to znaczy smietana slodka (nie polska kwasna)
Poważnie??? A w Anglii pod nazwą creme fraiche sprzedają właśnie kwaśną
śmietanę - tzn. nie jest aż tak kwaśna, jak nasza kwaśna, ale słodka też
zdecydowanie nie jest! A jaką to ma we Francji konsystencję? Da się wylać z
pudełeczka?

Hania

1. Data: 2004-01-07 21:49:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]

Klarowny, zwykle dość esencjonalny rosół podawany jako zupa. Bywa z
różnymi dodatkami. Czasami podawany na zimno. Consommé wygląda lepiej

Ja tam się może nie znam, ale Larousse Gastronomique podaje, że to
świeża kwaśna śmietana.

Władysław

1. Data: 2004-01-07 21:50:24

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 7 janvier 2004 ? 22:33:33, iKinga a écrit :

> chodzi mo konkretnie o consomme i creme fraiche. Z tego co sie domyslilam to
> pierwsze z nich to rodzaj bulionu, a drugie smietany.

Tak

> Bardzo prosze o uscislenie.

Consommé jest rosolem z miesa lub z ryby. Cr?me fraîche to smietanka

--
Niesz !

1. Data: 2004-01-07 21:52:59

Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci
> Consommé jest rosolem z miesa lub z ryby. Crčme fraîche to smietanka
> (zazwyczaj 30%) to znaczy smietana slodka (nie polska kwasna)
>
> Jezeli chcesz czyms zastapic to moze napisz w jakim przepisie...

Dziekuje bardzo, mam kilka przepisow na zupy miedzy innymi krem z selera i
krem z kasztanow.

kinga

1. Data: 2004-01-07 21:54:41

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon wrote:

> [...]
> zdecydowanie nie jest! A jaką to ma we Francji konsystencję? Da się wylać z

W USA tez. Jak chce zastapic creme fraiche w przepisie, to mieszam pol
na pol slodka i kwasna smietane. A taka kupiona w sklepie w pudelku
(marki francuskiej) tez jest gestawa, nie az tak, jak kwasna, ale
bardziej gesta, niz sllodka. W smaku tez jest kwasniejsza od slodkiej.
MB

1. Data: 2004-01-07 21:58:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jan 2004 23:07:54 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Da sie, ale z trudem ;-)
>
>Na francuskiej grupie (fr.rec.cuisine) sa Anglicy i Amerykanie
>mieszkajacy we Francji ktorzy rozpaczaja z powodu braku kwasnej smietany we Francji
;-)

>Ewcia

to niech cichcem dodaja do niej greckiego jogurtu.....

trys
K.T. - starannie opakowana

ciasto z owocami
zupa czekoladowa