co to jest i czym to ewentualnie zastapic?

1. Data: 2004-01-08 13:44:11

Temat: Re: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:jjvovv87r865f6slp0erusegipjvv0rq4e@4ax.com...

> a u nas sprzedaja creme fraiche jako bardzo, BARDZO gesta kwasna
> smietane. z odwalonymi 50% tluszczu u mie to podstawa zycia,
> pasuje prawie do wszystkiego ;)

W Szwecji "creme fraiche" ma 34%, jest _slodką_ w smaku, bardzo gestą
smietana i ma duzy napis na froncie "nadaje sie do gotowania". "Creme
fraiche light" ma 15%, ponoc tez mozna gotowac, ale tego nie probowalam,
wiec nie wiem, jak sie faktycznie zachowuje. CF swietnie sie sprawdza do
wszelkich gotowanych sosow, nic sie z nia nie dzieje nastepnego dnia etc.

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

1. Data: 2004-01-08 14:01:58

Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Da sie, ale z trudem ;-)

creme draiche kupowanej u nas, o ktorej pisalam wczesniej, tez sie nie da
wylac z pudelka... pojemniczek do gory dnem, a smietana ani drgnie ;-)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

1. Data: 2004-01-08 17:54:03

Od: "Kinga" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niegdyś kwaśna śmietana to był świeży tłuszcz zbierany z kwaśnego
> mleka.

Jakie niegdys? Do tej pory sie tak robi w okolicach, skad pochodze.
Szczerze mowiac, dopiero czytajac te dyskusje uswiadomilam sobie, ze nie
moze byc to jedyny sposob, przynajmniej jesli chodzi o produkcje smietany na
przemyslowa skale :-)
Pozdrawaim,
Kinga

1. Data: 2004-01-08 21:17:36

Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...op.pl> napisał w wiadomości

> "creme fraiche" ma 34%, jest _slodką_ w smaku /ciach/

po organoleptycznym tescie ze slodka smietana, stwierdzam ze faktycznie CF
jest jednak mniej slodki ;-)
Do tej pory go porownywalam z czyms, co nosi nazwe, ktora mozna
przetlumaczyc jako "kwasna smietana".
Sklad CF to: wysokopasteryzowana smietana o zawartosci tluszczu 34%, kultury
"skwasniajace".

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda