co to jest i czym to ewentualnie zastapic?

1. Data: 2004-01-07 22:01:18

Temat: Re: co to jest i czym to ewentualnie zastapic?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jan 2004 23:10:14 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Rzeczywiscie jest kwasna ? To znaczy warzy sie jezeli podgrzewasz ?
>

>Ewcia

nie...kwasna w smaku ale sie nie zachowuje jak kwasna....moze
zaslupia ;)

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-07 22:02:35

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 7 janvier 2004 ŕ 22:49:43, Wladyslaw Los a écrit :

> Klarowny, zwykle dość esencjonalny rosół podawany jako zupa. Bywa z
> różnymi dodatkami. Czasami podawany na zimno. Consommé wygląda lepiej
> w menu niż zwykły rosół.

> Ja tam się może nie znam, ale Larousse Gastronomique podaje, że to
> świeża kwaśna śmietana.

Francuzi nie znaja kwasnej smietany, znaja tylko *gesta* smietane
ktora jest slodka i jak takowa sie zachowuje (nie scina sie).
Wytumaczyl mi kiedys producent smietany ze ta "gestosc" jest uzyskana
przez obecnosc mikroorganismow ktore powoduja kwasnienie smietany, ale
w sladowej ilosci.

We wszystkich francuskich (przynajmniel wspolczesnych) przepisach
nalezy zastepowac crčme fraîche smietanka

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-01-07 22:05:31

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 7 janvier 2004 ? 22:52:59, iKinga a écrit :

> Dziekuje bardzo, mam kilka przepisow na zupy miedzy innymi krem z selera i
> krem z kasztanow.

Do zupy-kremu slodka smietanka oczywiscie :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-01-07 22:05:33

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@y...com>, siostra Ani
<n...@y...com> wrote:

> Francuzi nie znaja kwasnej smietany, znaja tylko *gesta* smietane
> ktora jest slodka i jak takowa sie zachowuje (nie scina sie).

To jest właśnie kwaśna śmietana (w odróżnieniu od skwaśniałej)

Władysław

1. Data: 2004-01-07 22:07:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 7 janvier 2004 ? 22:49:13, Hanna Burdon a écrit :

> Powa?nie??? A w Anglii pod nazw? creme fraiche sprzedaj? w?a?nie kwa?n?
> ?mietan? - tzn. nie jest a? tak kwa?na, jak nasza kwa?na, ale s?odka te?
> zdecydowanie nie jest! A jak? to ma we Francji konsystencj?? Da si? wylaae z
> pude?eczka?

Da sie, ale z trudem ;-)

Na francuskiej grupie (fr.rec.cuisine) sa Anglicy i Amerykanie
mieszkajacy we Francji ktorzy rozpaczaja z powodu braku kwasnej smietany we Francji
;-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-01-07 22:10:14

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-01-07 22:10:44

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiscie jest kwasna ? To znaczy warzy sie jezeli podgrzewasz ?
Ale polska kwaśna śmietana - jeśli jest świeża - nie nie powinna się warzyć
przy podgrzewaniu... Jogurt owszem, ale śmietana raczej nie...

Hania

1. Data: 2004-01-07 22:10:49

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@y...com>, siostra Ani
<n...@y...com> wrote:

> Rzeczywiscie jest kwasna ? To znaczy warzy sie jezeli podgrzewasz ?

Dobra kwaśna śmietana nie warzy się w gorącyh potrawach. Warzy się
śmietana skwaśniała.

Władysław

1. Data: 2004-01-07 22:12:12

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> To jest właśnie kwaśna śmietana (w odróżnieniu od skwaśniałej)

Ja w każdym razie użyłabym jako zamiennika kwaśnej śmietany, choć może to
jest kwestia gustu. Do zup-kremów dodaję kwaśną nawet wtedy, gdy w przepisie
jest mleko - z mlekiem zawsze wydają mi się za słodkie.

Hania

1. Data: 2004-01-07 22:13:46

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dobra kwaśna śmietana nie warzy się w gorącyh potrawach. Warzy się
> śmietana skwaśniała.
Mógłbyś wyjaśnić różnicę czy mam sobie poguglować? :-)

Hania

ciasto z owocami
zupa czekoladowa
Chałwa, moja miłości...