jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?

1. Data: 2001-05-13 09:46:58

Temat: jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
Od: "Suchy" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
s...@k...net.pl

1. Data: 2001-05-13 10:42:55

Temat: Re: jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Suchy <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
> s...@k...net.pl

to zalezy
ja masz zamrazare co to mrozi do jakichs -30 stopni to jakis miesiac, gora
poltora
ale w zwykuym zamrazalniku to chyba nie wiecej jak tydzien

pozdry Monika

1. Data: 2001-05-13 14:02:55

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> wrote:

>to zalezy
>ja masz zamrazare co to mrozi do jakichs -30 stopni to jakis miesiac, gora
>poltora
>ale w zwykuym zamrazalniku to chyba nie wiecej jak tydzien

Hmmm... Moi rodzice przywozili co roku z mazor sporo ryb, ktore ojcies sam
lowil. Ryby te byly jedzone potem przez dobre pare miesiecy a trzymane byly
w zamrazarce w temp nie nizszej niz -20 stopni

Oczywiscie nigdy i nikomu nic nie bylo a ryby byly podobno bardzo dobre
(sam nie jadlem, bo mnie odstreczaja osci).

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2001-05-13 16:30:13

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Suchy" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
> s...@k...net.pl

-- witam serdecznie

do pierwszego rozmrożenia,temperatura nie nieżej niz -10

pozdrawiam busek

a i jeszcze muszą być zapakowane, żeby nie wyschły

*Absurd to przekonanie sprzeczne z twoimi poglądami*

1. Data: 2001-05-14 07:30:03

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata wrote:
> ja masz zamrazare co to mrozi do jakichs -30 stopni to jakis miesiac, gora
> poltora
> ale w zwykuym zamrazalniku to chyba nie wiecej jak tydzien

W zwykłym zamrażalniku zdażało mi się trzymać np. kostki z dorsza albo
filety z halibuta nawet po 2 miesiące.
Na kostkach - żadnej zmiany
Na filetach - troszkę zmienia się (in minus) jego konsystencja - to
znaczy: po rozmrożeniu mięso ma tendencję do rozlatywania się.
Ale w żadnym przypadku ryba mi się nie zepsuła i smakowo była OK.
Jedna uwaga: zamrażam _bardzo_ świeże ryby tzn. takie, które np. wczoraj
wyładowali z trawlera i nigdy "po drodze" nie były rozmrażane.

sadyl

1. Data: 2001-05-14 10:25:42

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

osobiście nie polecam mrożenia ryb dłużej niz 2 tygodnie. traca aromat i
traca na smaku. lepiej kupować na bieżąco.
kachna
sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

1. Data: 2001-05-14 10:43:26

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:

> osobiście nie polecam mrożenia ryb dłużej niz 2 tygodnie. traca aromat i
> traca na smaku. lepiej kupować na bieżąco.

Takoż i nie uważam, że ryby _należy_ trzymać 2 miesiące, tylko, że
_jest_to_możliwe_

sadyl

1. Data: 2001-05-14 14:09:46

Od: "Wojtek-Radomsko" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Suchy napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
>jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
>s...@k...net.pl

Jak otworzysz sobie zamrazalnik, to na drzwiach od srodka powinny byc
cyferki i rozne rysuneczki. Np rybki, swinki, grzybki i jeszcze inne. Jesli
obok rybki bedzie napisane np. 3-6, to znacza to ze ryby mozna w twoim
zamrazalniku przechowywac przez 3-6 miesiecy. Okres ten bedzie roznil sie z
zaleznosci od tego czy jest chlodziarko-zamrazarka (temp. w zamrazarce
do -20) czy sama zamrazarka (temp. do -30). Poza tym wystepuja drobne
roznice miedzy poszczegolnymi firmami.
Pozdr
Wojtek<d...@p...onet.pl>

Czesc do przyszlej niedzieli