jak podawać żurek z kiełbaską?

1. Data: 2002-03-18 18:32:00

Temat: jak podawać żurek z kiełbaską?
Od: "plucia" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani powiedzcie jak to powinno być fachowo? Czy mam pokroić kiełbaskę,
białą oczywiście, w kawałki i wrzucić do talerza z żurkiem czy może
kiełbaskę na oddzielny talerzyk -ale jednocześnie z żurkiem- i do tego w
jedną łapkę łyżkę a w drugą widelec...? :(

pozdrawiam już żurkowo, Ewa

1. Data: 2002-03-18 18:44:01

Temat: Re: jak podawać żurek z kiełbaską?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiełbaskę na oddzielny talerzyk -ale jednocześnie z żurkiem- i do tego w
> jedną łapkę łyżkę a w drugą widelec...? :(

Są dwie? szkoły.
Tak jak piszesz ale w drugiej kiełbaskę zapieka się w cebuli (duszonej) i
podaje z ziemniakami z wody a żurek do popicia. W pierwszej kartofelki
pływają w żurku razem z kiełbasą.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-18 20:43:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tak jak piszesz ale w drugiej kiełbaskę zapieka się w cebuli (duszonej) i
> podaje z ziemniakami z wody a żurek do popicia. W pierwszej kartofelki

Od kiedy to kartofelki pływają w żurku?
Kartofelki dobrze okraszone słoninką z cebulka podaje się na michę na środek
stołu - jak trzeba kulturalnie to się każdemu daje mały talerzyk na
kartofelki. Takie zmieszane z żurkiem są ble...
A jak kiełbaska dobrze ugotowana to się łyżką kroi i może leżeć cała w
talerzu z zupą...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-19 07:44:21

Od: "Ania P." <p...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu od dawien dawna jadalo sie kartofle wlasnie w zurku plywajace
(wczesniej okraszone, a potem buch od talerza, a na to zurek :-). Ale bylo
to danie piatkowo/postne i kielbasy sie raczej w tym nie uswiadczylo :-))) Z
tym, ze faktycznie, taka breja zurkowo-kartoflana nie wyglada za dobrze
:-))))))

--
Ania P.

1. Data: 2002-03-19 12:15:25

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania P. <p...@f...hoga.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a76q6k$n54$...@n...onet.pl...
> [...]
> tym, ze faktycznie, taka breja zurkowo-kartoflana nie wyglada za dobrze

u mnie w domu podawało się ziemniaki oddzielnie na taklerzu, ale potem
wszyscy sobie i tak do środka wrzucali. Teraz robię żurek od świeta i podaję
z ziemniakami w kostkę w talerzu od razu, ale to sa ziemniaczki nie
rozgotowane, żadna tam breja, tylko ładne kawałki, które dobrze się
prezentują.
Co za różnica, w środku czy nie, byle dobre było :-)

Wkn

1. Data: 2002-03-19 12:19:15

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prezentują.
> Co za różnica, w środku czy nie, byle dobre było :-)

Wedle bardzo autorytatywnej opinii mojej Babci,
taki żurek, co już ma ziemniaki w kostę w sobie,
przemienia się w zalewajkę.

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2002-03-19 12:27:11

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ktabaczynski <k...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a77afl$hjf$...@n...tpi.pl...

> Wedle bardzo autorytatywnej opinii mojej Babci,
> taki żurek, co już ma ziemniaki w kostę w sobie,
> przemienia się w zalewajkę.

chyba nie, skleroza mnie jak rdza przeżera ostatnio, ale czytałam o
zalewajce i to chyba nie był żurek z ziemniakami...
Ej, fachowcy, odezwijcie się w spornej sprawie!

Wkn

1. Data: 2002-03-19 12:52:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalewajce i to chyba nie był żurek z ziemniakami...
> Ej, fachowcy, odezwijcie się w spornej sprawie!

W zalewajce ziemniaki są gotowane w zupie, a nie oddzielnie...
Ja dla mnie zalewajka, to jest raczej z bardzo kwaśną śmietaną, a nie z
zakwasem...
O żurku, zalewajce i barszczu białym moją opinię można znaleźć tu:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/zurek.htm

1. Data: 2002-03-19 15:19:32

Od: "Bee Jay" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plucia" <p...@p...gazeta.pl> napisał(a) /wrote/ ...
> [...]
> kiełbaskę na oddzielny talerzyk -ale jednocześnie z żurkiem- i do tego w
> jedną łapkę łyżkę a w drugą widelec...? :(

U mnie od zawsze biała kiełbasa pokrojona w plasterki pływa sobie w żurku
obok kawałków jajka ugotowanego na twardo i pokrojonego w ćwiartki lub
ósemki (jak kto lubi). Ziemniaki podane osobno obowiązkowo ze skwareczkami.
W wersji "na kolanie" wrzucam często ziemniaki do żurku, ale na uroczysty
obiad to zdecydowanie nie przystoi.

> pozdrawiam już żurkowo, Ewa
Żurek rules szczególnie Wielką Nocą. :-)
Bolek J. or Bee Jay

e-mail: n...@k...net.pl

Nachos
kurczak po wietnamsku