jak przyrządzić prawdziwe cordon bleu - szukam przepisu ???????

1. Data: 2000-04-13 10:27:32

Temat: jak przyrządzić prawdziwe cordon bleu - szukam przepisu ???????
Od: "Grazyna Sztandera" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mili wszystkowiedzący podajcie mi, o ile znacie przepis na prwdziwe codron
bleu. Bardzo, ale to bardzo potzrebuje go.
Z góry dziekuję i pozdrawiam
Grażyna

1. Data: 2000-04-13 16:59:51

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Grazyna Sztandera" <g...@w...pl> wrote in message
> Mili wszystkowiedzący podajcie mi, o ile znacie przepis na prwdziwe codron
> bleu. Bardzo, ale to bardzo potzrebuje go.
> Z góry dziekuję i pozdrawiam
> Grażyna

To sie nazywa cordon blue..piers kurczaka nadziewana szynka i serem
szwajcarskim.... Przeprowadzam sie i mam ksiazki kucharskie spakowane, ale
jak Ci nikt tu nie pomoze to poszukam przepisu...
F.

1. Data: 2000-04-13 17:34:36

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Feliks" <f...@p...net> wrote in message

> [...]
> szwajcarskim.... Przeprowadzam sie i mam ksiazki kucharskie spakowane, ale
> jak Ci nikt tu nie pomoze to poszukam przepisu...
Sorry, zle napisalem.. TU SIE NAZYWA ( czyli w USA ) cordon blue, dam Ci
przepis na wieprzowine cordon blue.. kurczaka mozesz zrobic podobnie,
zrobisz kieszen w piersi i nadziejesz szynka i serem...a potem
panierujesz....
12 1 cm kotletow schabowych bez kosci
6 plasterkow sera szwajcarskiego albo emmenthalera
6 plasterkow wedzonej szynki
maka
1 rozbite jajko
bulka tarta
oliwa do smazenia
rozbij mieso na cienkie plastry, na kazdy z plaster sera poloz plasterek
szynki i zroluj to w rulonik, rozplaszcz reka, bedziesz miala 6
przyplaszczonych rulonikow... poloz to na kawalku miesa, przykryj drugim
kawalkiem, dobrze scisnij oba kawalki miesa razem...Umocz to w mace, potem w
rozbitym jajku a potem w bulce tartej...
Obrumien na goracej patelni, zmiejsz ogien, dodaj 2 lyzki wody, poddus ok.45
minut az kotlety beda miekkie, zdejmij pokrywke zeby sie obsuszyly i byly
lekko chrupkie....

1. Data: 2000-04-14 06:21:36

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Feliks <f...@p...net> wrote:

> "Feliks" <f...@p...net> wrote in message

> codron

> Sorry, zle napisalem.. TU SIE NAZYWA ( czyli w USA ) cordon blue, dam Ci

Moze w USA to cordon blue, ale to nazwa francuska i brzmi "cordon bleu".
Mysle, ze takze w USA, skoro tak pisownie podaje amerykanskie wydanie
"Larousse Gastronomique". Chociaz moze na opakowaniach mrozonek w
amerykanskich supermarkietach pisza "blue", bo "bleu" zaden Amerykanin
porzadnie nie wymowi.

Twoj wierny przyjaciel,

Wladyslaw

Wladyslaw

1. Data: 2000-04-14 15:59:22

Temat: Re: jak przyrzIdziś prawdziwe cordon bleu -szukam przepisu ???????
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> "Larousse Gastronomique". Chociaz moze na opakowaniach mrozonek w
> amerykanskich supermarkietach pisza "blue", bo "bleu" zaden Amerykanin

E tam, w restauracjach, gdzie wiedza o co chodzi, jest oczywiscie cordon bleu. Sa
rowniez placowki tej szkoly, wiec nie ma powodu, zeby Amerykanie nie wiedzieli, o
co chodzi. Jest rowniez Bleu Cheese w skelpach, a nie Blue Cheese.
Oczywiscie nie chce wchodzic pomiedzy dwu szermierzy, jakze zagorzalych w walce,
ale w koncu jestem wtracalska, wiec musze.
Magdalena

1. Data: 2000-04-14 16:13:55

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> wrote in message

> [...]
> "Larousse Gastronomique". Chociaz moze na opakowaniach mrozonek w
> amerykanskich supermarkietach pisza "blue", bo "bleu" zaden Amerykanin

Moze i na mrozonkach pisza bleu, nie jadam, nie sprawdzalem...ale w
przepisach i w menu restauracji pisza w USA blue..Zreszta to moje jak tu
pisza nie odnosilo sie do bleu...Pani Grazyna napisala codron bleu i te
codron akurat mi nie pasowalo....
Pozdrawiam
F.
PS. a to, ze nazwa francuska nie trzeba mi tak bardzo tlumaczyc... Bywalem
takze i we francuskich restauracjach. W Paryzu...

1. Data: 2000-04-14 16:32:10

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote in message

> [...]
walce,
> ale w koncu jestem wtracalska, wiec musze.

Pani ktora zaczela ta wojne prosila o przepis na potrawe a nie o przepis jak
sie pisze, bleu czy blue.. Ja przepis podalem.... Tego nikt z Was nie raczyl
zauwazyc... Nawet ta najbardziej zainteresowana..
Pozdrawiam
F.

1. Data: 2000-04-14 16:45:46

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
walce,
> ale w koncu jestem wtracalska, wiec musze.

W Gelsons nazywa sie Bleu Cheese..w Ralphsie Blue Cheese... Tak jak nam
nauczyciel tlumaczyl roznice miedzy attorney a lawyer.... Jesli mieszkasz w
Beverly Hills to twoj adwokat nazywa sie attorney, jesli w Los Angeles to
lawyer....
F.
PS..BTW...zdaje mi sie, ze po francusku ser to fromagee ( czy jakos
podobnie ) a nie cheese.. wiec Bleu Cheese to ni pies ni wydra....

1. Data: 2000-04-14 18:03:53

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Feliks wrote:

> Pozdrawiam

Kurcze, ale sie glupio porobilo. Nie klocmy sie juz o jedna glupkowata sprawe.
Proponuje kieliszek Merlot, ktorym sie chetnie podziele...
Kupilam go w Gelson's, bo w Ralphie nie maja porzadnego wina :))))))))
A Feliksa przepis na cordon bleu wyprobuje w weekend, bo mam babski wieczor u
mnie, wiec akurat cos nowego.
Magdalena

1. Data: 2000-04-14 18:25:47

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote in message <3...@w...net>...

> [...]
>Kupilam go w Gelson's, bo w Ralphie nie maja porzadnego wina :))))))))
>A Feliksa przepis na cordon bleu wyprobuje w weekend, bo mam babski

Gdybym nosila, uchylilabym przed Toba kapelusza Magdaleno. To sie nazywa
miec KLASE panowie zaperzeni !!!
Herbatka

Seler naciowy
Serwis Makaron proponuje... Spaghetti Podchmielonego...(..pija ka)...
grill
I'm back
Re: Poszukuje akcesoriow do grilowania