jak zrobić Białą Kiełbasę na obiad ?

11. Data: 2009-10-23 06:18:16

Temat: Re: jak zrobić Białą Kiełbasę na obiad ?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
news:hbqbt1$sb0$1@news.interia.pl...

> Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał

> Ja się podłączę.
> Kiedyś jadłem zaje*istą białą kiełbasę w kapuście. Kapusta była chyba
> kiszona... oczywiście wszystko razem zapieczone.
> Dacie przepis?

Przepis bardzo podobny do zamieszczonego przeze mnie wczesniej
szkoly sa rozne... jedne nakazuja wczesniej obgotowac kielbase (kwas s
kiszonej moze spowodowacze bedzier twardawa), inne nie, jedne mowia o
wczesniejszym obgotowaniu kapusty, inne nie. Ja robie to tak:
1. kielbase obgotowuje we wodzie z ziarenkami smaku 20-30 minut
2. kapuste kiszona szatkuje drobno, wrzucam na odrobinke tluszczu, dodaje
pokrtojona w poltalarki cebule, podsmazam "chwile" (10 minut), dolewam
odrobine wody jesli kapusta jest za sucha, dokladam ponakluwana kielbase,
przyprawy (majeranek, tymianek, jalowiec, lisc laurowy, ziele angielskie,
pieprz ziarnisty, gorczyce biala, mozna dodac odrobine przecieru
pomidorowego ale niekoniecznie), dusze pod przykryciem na malutkim ogniu "do
miekkosci" (50-60 minut), lub wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180-200
stopni na analogiczny czas (rowniez pod przykryciem). Nalezy jedynie
kontrolowac czy kapucha sie nie wysusza za bardzo lub czy za duzo tluszczu
sie nie "wytapia" z kielbachy.

12. Data: 2009-10-24 11:43:26

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Paź, 17:15, "Cezar" <c...@w...pl> wrote:

> Proszę podzielcie się pomysłami jak przyrządzić Biała kiełbasę na obiad ?

Moi nie lubią białej, ale kiedyś ich oszukałam w taki sposób:

GRILLOWANE białe kiełbaski wylądowały w sosie paprykowym.
Do tego ziemniaki i surówka z marchwi i selera doprawiona jabłkiem i
chrzanem.

Sos paprykowy: łyżkę mąki lekko zażółcić na suchej patelni. Zdjąć,
dolać ok.0,3 litra zimnej wody, zabielić śmietaną i dodać do
drobniutko pokrojoną 1 paprykę uduszoną z cebulką. Wszystko doprawić
do smaku vegetą, cukrem i pieprzem - o ile nie używamy ostrej papryki.
Czerwony kolor sosu otrzymujemy dodając pastę paprykową (z tubki) lub
sproszkowaną paprykę. Ale pasta lepsza.

13. Data: 2009-10-24 16:41:09

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

"Zwierzęta cierpią na całym świecie. Również w twoim otoczeniu. Również przez
ciebie.
Zastanów się nad twoim odżywianiem. Ludzie stwarzają sobie wiele, bardzo wiele
negatywnej karmy poprzez swój niewłaściwy sposób odżywiania.
Jedzenie mięsa jest dużym grzechem, jedzenie ryb dużym błędem.
Niezliczone zwierzęta cierpią z powodu waszego błędnego odżywiania. Wielu z was
wykorzystuje eksperymenty J.C.Bose'a, który wykazał, że również rośliny są
reagującymi istotami żywymi, aby usprawiedliwić swój niewłaściwy sposób odżywiania.
Rośliny są oczywiście istotami żywymi. Zwierzęta jednakże wyposażone są w system
nerwowy oraz dysponują ograniczoną zdolnością do myślenia, czego są pozbawione
rośliny. Dlatego zwierzęta krzyczą i płaczą kiedy są zabijane, rośliny nie.
Nie porównuj zatem zwierząt z roślinami, ponieważ nie jest to nic innego jak
błędna logika.
Zmień raczej swoje odżywianie. Trzymaj się z daleka od mięsa na ile jest to możliwe.
Wówczas uczynisz wiele, bardzo wiele dla poprawy świata."

14. Data: 2009-10-24 20:46:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2009 08:04:38 +0200, Misiek napisał(a):

> [...]
> plasterki sredniej grubosci (mozna tez w polplasterki), wylozyc dno naczynia
> zaroodpornego, nastepnie warstwa kielbasy wczesniej ponakluwanej w kilku
> miejscach. 2. Kolejna wartswa to przyprawy - tymianek, majeranek, biala
> gorczyca, odrobina pieprzu, kulki jalowca, dodac kilka zabkow czosnku,
> pzykryc krazkami cebuli.
> 3. od nowa- kielbasa, przyprawy, cebula... az do zapelnienia naczynia...
> na koniec wszystko polac mala iloscia oliwy (oleju jak kto woli), piec od50
> minut do 1,5godzinyw nagrzanym uprzednio do 180 stopni piekarniku. Jesc na

Dodałabym do tego kilka warstw ziemniaków surowych (na spodzie i na
wierzchu)- powstanie "kociołek", baaardzo smaczne danie.
--

Ikselka.

Latte Macchiatto!
prośba o pomoc Jaką patelnie kupić
Rewelacyjne krewetki na ostro
KIWANO
parowary a gotowanie na gazie-ekonomicznie?