Re: jak zrobić Białą Kiełbasę na obiad ?

From: "Misiek" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: jak zrobić Białą Kiełbasę na obiad ?
Date: Fri, 23 Oct 2009 08:18:16 +0200

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
news:hbqbt1$sb0$1@news.interia.pl...

> Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał

> Ja się podłączę.
> Kiedyś jadłem zaje*istą białą kiełbasę w kapuście. Kapusta była chyba
> kiszona... oczywiście wszystko razem zapieczone.
> Dacie przepis?

Przepis bardzo podobny do zamieszczonego przeze mnie wczesniej
szkoly sa rozne... jedne nakazuja wczesniej obgotowac kielbase (kwas s
kiszonej moze spowodowacze bedzier twardawa), inne nie, jedne mowia o
wczesniejszym obgotowaniu kapusty, inne nie. Ja robie to tak:
1. kielbase obgotowuje we wodzie z ziarenkami smaku 20-30 minut
2. kapuste kiszona szatkuje drobno, wrzucam na odrobinke tluszczu, dodaje
pokrtojona w poltalarki cebule, podsmazam "chwile" (10 minut), dolewam
odrobine wody jesli kapusta jest za sucha, dokladam ponakluwana kielbase,
przyprawy (majeranek, tymianek, jalowiec, lisc laurowy, ziele angielskie,
pieprz ziarnisty, gorczyce biala, mozna dodac odrobine przecieru
pomidorowego ale niekoniecznie), dusze pod przykryciem na malutkim ogniu "do
miekkosci" (50-60 minut), lub wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180-200
stopni na analogiczny czas (rowniez pod przykryciem). Nalezy jedynie
kontrolowac czy kapucha sie nie wysusza za bardzo lub czy za duzo tluszczu
sie nie "wytapia" z kielbachy.