jaka grusza

11. Data: 2009-11-20 17:42:12

Temat: Re: jaka grusza
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Nov 2009 07:52:29 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):

> Roślinki o tym nie wiedzą a mimo to, te z gołym korzeniem
> przesadzane jesienią przyjmują się lepiej.

To nie wiesz, dlaczego? - na pewno nie z powodu lepszego rośnięcia
bezwosnikowych korzeni bezlistnego patyka w ciągu krótkodziennej i zimnej
zimy. Ale cóż, doczytaj sam :-)

--

Ikselka.

12. Data: 2009-11-20 18:42:38

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Thu, 19 Nov 2009 22:33:16 +0100, Dirko napisał(a):
>
> Bardzo ciekawe, jak te "same korzenie" jesienią rosną - z czego czerpią
> składniki do wzrostu, skoro włośniki oberwane, a liści, więc fotosyntezy,
> jesienią ani dudu...

Hejka. A z czego sadzonki czerpią składniki potrzebne do rozwinięcia
pąków liściowych na wiosnę?
Pozdrawiam zapasowo Ja...cki

4625 (20091120) __________

13. Data: 2009-11-20 19:05:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Nov 2009 19:42:38 +0100, Dirko napisał(a):

> Hejka. A z czego sadzonki czerpią składniki potrzebne do rozwinięcia
> pąków liściowych na wiosnę?

Sadzonki drzew sadzi się jako ukorzenione. Wiosną, kiedy temperatura i
ilość światła wzrasta, pąki zostają pobudzone i rozwijają się, w pierwszym
momencie korzystając z substancji zapasowych zgromadzonych w ciągu
poprzedniego sezonu wegetacyjnego w komórkach miękiszowych. Równocześnie z
tym następuje szybki rozwój korzeni. Na pewno znasz przypadki, kiedy
posadzone jesienią drzewko wiosną wypuściło pierwsze młode listki, ale
potem zamarło - co prawda substancji zapasowych i wody zgromadzonych w pniu
wystarczyło na rozwój liści, ale uszkodzony przy wykopywaniu do handlu
system korzeniowy nie podjął pracy i nie zaczął się rozwijać, aby nadążyć
za zapotrzebowaniem rosnącej masy liściowej w tym momencie najbardziej na
wodę.
--

Ikselka.

14. Data: 2009-11-20 19:18:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Fri, 20 Nov 2009 19:42:38 +0100, Dirko napisał(a):
>
> ... korzystając z substancji zapasowych zgromadzonych w ciągu
> poprzedniego sezonu wegetacyjnego w komórkach miękiszowych.

Hejka. No właśnie. :-) Ani włośnik nie urośnie, ani żaden pączek się nie
rozwinie bez dopływu energii zmagazynowanej w roślinie na tę okoliczność w
postaci substancji zapasowych.
Pozdrawiam energetycznie Ja...cki
PS A z fotosyntezą w tym wątku wyrwałaś się znowu jak Filip z konopi. ;-)

4625 (20091120) __________

15. Data: 2009-11-20 19:50:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Nov 2009 20:18:59 +0100, Dirko napisał(a):

> [...]
4625 (20091120) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Z jej BRAKIEM zimą - nie sądzę.
--

Ikselka.

16. Data: 2009-11-21 04:28:44

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Fri, 20 Nov 2009 07:52:29 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):
>

> To nie wiesz, dlaczego?

A kto Tobie powiedział, że nie wiem dlaczego?
Przez otwarte drzwi wchodzę nie kopiąc w nie nogą.
Do czego Tobie potrzebna jest ta dziwna maniera
odsądzająca wszystkich oprócz siebie od zdolności myślenia?

Pozdrawiam
skryba

17. Data: 2009-11-21 06:43:24

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> się budulca i subst. zapasowych też, oczywiście same służąc równocześnie
> dostarczaniem roślinie subst. prostych - wody i subst. mineralnych.

Każda roślna ma zapasy. I jeżeli utraciła część masy korzeniowej
natychmiast korzysta z nich, aby ją, przynajmniej w stopniu umożliwiającym
przeżycie, odtworzyć. Nie zawsze jest to możliwe, więc odtwarza możliwość
zaopatrywania się w wodę. Dziać się to może nawet w zimie - u roślin naszego
klimatu lub bardziej zimnego.

18. Data: 2009-11-21 11:48:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2009 07:43:24 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
> zaopatrywania się w wodę. Dziać się to może nawet w zimie - u roślin naszego

Jasssne, ale zależy JEDNAK nie od samej zimy, lecz od sprzyjającej
temperatury podczas niej. Jesli od razu sciśnie mróz, to nie ma szans.
--

Ikselka.

19. Data: 2009-11-21 11:49:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2009 05:28:44 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):

> [...]
> Do czego Tobie potrzebna jest ta dziwna maniera
> odsądzająca wszystkich oprócz siebie od zdolności myślenia?

A, tak mi się wtórnie udzieliło od innego grupowicza...
--

Ikselka.

20. Data: 2009-11-21 17:23:14

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Sat, 21 Nov 2009 07:43:24 +0100, Prawusek napisał(a):
>
> Jasssne, ale zależy JEDNAK nie od samej zimy, lecz od sprzyjającej
> temperatury podczas niej. Jesli od razu sciśnie mróz, to nie ma szans.

Hejka. Korzenie rosną zanim temperatura gleby wokół nich nie spadnie
poniżej 4°C . Zanim przyjdzie prawdziwy mróz i ziemia zamarznie nie tylko po
wierzchu to zazwyczaj najdrobniejsze korzonki zdąrzą się odbudować.
Pozdrawiam handicapowo Ja...cki

4626 (20091120) __________

Pomoże ktoś w zagospodarowaniu ogrodu?
Byle do maja