jaki blender do orzechow ?

1. Data: 2015-03-28 23:13:50

Temat: jaki blender do orzechow ?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zwracam sie z prosba do grupowiczow, ktorzy maja doswiadczenia z domowym
"przetwarzaniem" orzechow, migdalow i rozmaitych pestek w pasty lub mąki,
tudziez mrozonych owocow w "lody", za pomoca blendera lub miksera.
Jakiego sprzetu uzywacie ?
Ja mam malakser 600 W i blender 400 W i niestety nie podolaly ani samym
mrozonym truskawkom, ani mieszance zlozonej ze slonecznika, orzechow
nerkowca i daktyli.
Czytajac rozmaite przepisy na domowe smakolyki (m. in. maslo orzechowe)
zastanawiam sie czym to mozna zrobic, unikajac inwestycji w urzadzenia typu
Vitamix czy Thermomix.
Jezeli macie jakas praktyke w tym temacie to bardzo prosze, podzielcie sie i
doradzcie na jakie parametry w sprzecie zwrocic uwage, zeby sie nie "dlawil"
przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

2. Data: 2015-03-29 00:33:42

Temat: Re: jaki blender do orzechow ?
Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie i doradzcie na jakie parametry w sprzecie zwrocic uwage, zeby sie
> nie "dlawil" przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

my mamy pałki i moździerze i nienawidzimy biedy

3. Data: 2015-03-29 13:12:13

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 28 marca 2015 23:14:11 UTC+1 użytkownik @ napisał:
> [...]
> doradzcie na jakie parametry w sprzecie zwrocic uwage, zeby sie nie "dlawil"
> przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

Blender Kenwood 700W, blender 350W dawał radę aż się zepsuł.

--
ZZ@private

4. Data: 2015-03-29 13:42:51

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-28 23:13, obywatel @ uprzejmie donosi:
> [...]
> sie i doradzcie na jakie parametry w sprzecie zwrocic uwage, zeby sie
> nie "dlawil" przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

Robię ręcznym. Ale też myślę o zakupie kielichowego automata, bo od
ręcznego ręce bolą.
Dławienie najczęściej wynika z zapchania noży, w zwykłym blenderze
łatwiej nad tym zapanować.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

5. Data: 2015-03-29 20:02:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Mar 2015 23:13:50 +0100, @ napisał(a):

> zeby sie nie "dlawil"
> przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

Nie ma takiej możliwości, żeby się nie dławił.
Co zaś do samego rodrabniania na sucho - trzeba dodać nieco bułki tartej
lub kaszy manny, która wchłonie tłuszcz z orzechów i nie będą się zlepiać w
tłustą bryłę.
--
XL
Nie musisz szczepić dziecka!

6. Data: 2015-03-30 05:33:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lub kaszy manny, która wchłonie tłuszcz z orzechów i nie będą się zlepiać

Wydawało mi się, że gdy robisz masło orzechowe to właśnie celem Twoim jest
tłusta bryła i dodatki kaszy czy bułki tartej będą trochę sprzeczne z logiką
:-0

7. Data: 2015-03-30 11:32:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Wydawało mi się, że gdy robisz masło orzechowe to właśnie celem Twoim jest
> tłusta bryła i dodatki kaszy czy bułki tartej będą trochę sprzeczne z logiką
> :-0

Dla prawdziwego fachowca taka robota to jak bułka z masłem.

--
Jarek

8. Data: 2015-03-30 13:07:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dla prawdziwego fachowca taka robota to jak bułka z masłem.

Czytałem skład kilku różnych maseł orzechowych i bułki tartej ani kaszy tam
nie ma.

9. Data: 2015-03-30 13:12:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Czytałem skład kilku różnych maseł orzechowych i bułki tartej ani
> kaszy tam nie ma.

Są tacy, dla których nawet bez czytania będzie to kaszka na mleku.

--
Jarek

10. Data: 2015-03-30 13:47:43

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytałem skład kilku różnych maseł orzechowych i bułki tartej ani kaszy
> tam nie ma.

Panowie, tym razem chyba trochę "czepiacie się" :)
IMO Ikselka wyraźnie oddzieliła _dwie_ sprawy. Pierwsza dotyczyła produkcji
masła, ale od słów "co zaś do samego rodrabniania na sucho" rozumiem, że
chodziło o bardzo drobno zmielone/pokruszone orzechy, na przykład do
posypki, połączenia z mąką do pieczenia, itp. Po prostu Ikselka rozszerzyła
temat i podzieliła się wiedzą, jaką posiada :)

Pozdrowienia
JBP

Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)
Re: Czosne co zrobić