Puszysta marchewkowa

1. Data: 2015-03-30 14:08:59

Temat: Puszysta marchewkowa
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Parę dni temu jadłam w restauracji zupę marchewkową. Była dość nietypowa
głównie ze względu na konsystencję, albowiem, nie była zwykłą
zupą-kremem, a była wręcz puszysta. Mam ochotę taką sama zrobić. O ile
przyprawy udało mi się zidentyfikować, to zastanawiam się, jak uzyskać
ową puszystość. Czy możliwe jest, że dodali do niej bitą śmietanę? Czy
może po prostu napowietrzyli ją miksując odpowiednimi końcówkami? Jakieś
pomysły?
Kto nie lubi zup kremów, nie musi się w tym wątku wypowiadać.

Ewa

2. Data: 2015-03-30 14:36:15

Temat: Re: Puszysta marchewkowa
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 30.03.2015 um 14:08 schrieb FEniks:
> [...]
> pomysły?
> Kto nie lubi zup kremów, nie musi się w tym wątku wypowiadać.

nie znam stopnia puszystości tej supy, którą jadłaś, ale jak robię
marchewkową lub dyniową zupę, to daję albo śmietanę (do marchewkowej),
albo mleko kokosowe (do jednej lub drugiej) i jest ona już dość gęsta.
Po potraktowaniu normalnym blenderem ręcznym jest kremowa.
Najważniejsze, by nie było za dużo płynu.

Waldek

3. Data: 2015-03-30 14:54:24

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:
> [...]
> może po prostu napowietrzyli ją miksując odpowiednimi końcówkami? Jakieś pomysły?
> Kto nie lubi zup kremów, nie musi się w tym wątku wypowiadać.

Ewa, a ta zupa byla taka puszysta jak te moje bagietki czy bardziej? ;-)

4. Data: 2015-03-30 17:36:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-30 o 14:36, Waldemar pisze:

> nie znam stopnia puszystości tej supy, którą jadłaś, ale jak robię
> marchewkową lub dyniową zupę, to daję albo śmietanę (do marchewkowej),
> albo mleko kokosowe (do jednej lub drugiej) i jest ona już dość gęsta.

Ja zwykle też tak robię - dodaję śmietanę lub mleko kokosowe. Może to
kwestia ilości? Ja dodaję 250g śmietanki 30% na około litr zupy.

Ewa

5. Data: 2015-03-31 10:09:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie dodali 2 garście spulhniaczy Exxx.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2015-03-31 11:53:27

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 30.03.2015 um 17:36 schrieb FEniks:

> Ja zwykle też tak robię - dodaję śmietanę lub mleko kokosowe. Może to
> kwestia ilości? Ja dodaję 250g śmietanki 30% na około litr zupy.

Raczej kwestia ilości wody. Ja gotuję marchewkę w możliwie małej ilości
wody i wstępnie blenderuję. Potem dodaję wody (lub rosołu) na oko. Na
końcu śmietana albo mleko kokosowe.

Waldek

7. Data: 2015-03-31 13:07:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-31 o 11:53, Waldemar pisze:

> Raczej kwestia ilości wody. Ja gotuję marchewkę w możliwie małej
> ilości wody i wstępnie blenderuję. Potem dodaję wody (lub rosołu) na
> oko. Na końcu śmietana albo mleko kokosowe.

A, rozumiem. Ja śmietanę lub mleko dodaję wcześniej. Spróbuję zrobić tak
jak Ty. Dodatkowo trochę śmietanę napowietrzę przed dodaniem.

Ewa

jaki blender do orzechow ?
Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)