jaki blender do orzechow ?

11. Data: 2015-03-30 13:59:56

Temat: Re: jaki blender do orzechow ?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-30 o 13:47, JBP pisze:

> Panowie, tym razem chyba trochę "czepiacie się" :)
> IMO Ikselka wyraźnie oddzieliła _dwie_ sprawy. Pierwsza dotyczyła
> produkcji masła, ale od słów "co zaś do samego rodrabniania na sucho"
> rozumiem, że chodziło o bardzo drobno zmielone/pokruszone orzechy, na
> przykład do posypki, połączenia z mąką do pieczenia, itp. Po prostu
> Ikselka rozszerzyła temat i podzieliła się wiedzą, jaką posiada :)

"Zwracam sie z prosba do grupowiczow, ktorzy maja doswiadczenia z
domowym "przetwarzaniem" orzechow, migdalow i rozmaitych pestek w pasty
lub mąki"

"Czytajac rozmaite przepisy na domowe smakolyki (m. in. maslo orzechowe)"

Pytanie/problem były dość jasne.

Ewa

12. Data: 2015-03-30 14:24:05

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "Czytajac rozmaite przepisy na domowe smakolyki (m. in. maslo orzechowe)"

Nie neguję zapytania więc ponowne jego cytowanie jest niepotrzebne. Ponadto
w mojej wypowiedzi były słowa o rozszerzeniu tematu. Jeśli jednak mamy być
skrupulatni, to zwróć, proszę, uwagę na początek przez Ciebie zacytowanych
zdań. Padły tam słowa "w pasty lub mąki", a dalej "na... smakołyki (m.in.
masło...". Myślę, że owe "mąki" i "między innymi" są pewnym upoważnieniem
do szerszej dyskusji.

I nie piszę tego jako adwokat Ikselki, tylko zwykły sumienny czytelnik całej
grupy. Żadne koterie, przyjaźnie, sympatie i antypatie mnie nie interesują.

Pozdrawiam:)
JBP

13. Data: 2015-03-30 14:49:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

JBP napisało:

> Po prostu Ikselka rozszerzyła temat i podzieliła się wiedzą, jaką posiada :)

Tylko maleńką jej częścią. Napiszmy to wyraźnie, bo znów ktoś by mógł coś
źle zrozumieć.

--
Jarek

14. Data: 2015-03-30 15:08:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2015 13:47:43 +0200, JBP napisał(a):

> [...]
> posypki, połączenia z mąką do pieczenia, itp. Po prostu Ikselka rozszerzyła
> temat i podzieliła się wiedzą, jaką posiada :)

Dokładnie tak - oddzieliłam. Ta druga opcja to właśnie jak piszesz - do
posypki, także jako wkład do ciasta czy nadzienia. Cóż, ludzie nienawykli
do czytania nie czytają ze zrozumieniem.
--
XL
Nie musisz szczepić dziecka!

15. Data: 2015-03-30 16:48:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko maleńką jej częścią. Napiszmy to wyraźnie,
> bo znów ktoś by mógł coś źle zrozumieć.

:-)))))))

16. Data: 2015-03-30 17:48:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-28 o 23:13, @ pisze:
> [...]
> Jakiego sprzetu uzywacie ?
> Ja mam malakser 600 W i blender 400 W i niestety nie podolaly ani
> samym mrozonym truskawkom, ani mieszance zlozonej ze slonecznika,
> orzechow nerkowca i daktyli.
> Czytajac rozmaite przepisy na domowe smakolyki (m. in. maslo
> orzechowe) zastanawiam sie czym to mozna zrobic, unikajac inwestycji w
> urzadzenia typu Vitamix czy Thermomix.
> Jezeli macie jakas praktyke w tym temacie to bardzo prosze, podzielcie
> sie i doradzcie na jakie parametry w sprzecie zwrocic uwage, zeby sie
> nie "dlawil" przy robieniu masla z orzechow czy migdalow.

Nie mieliłam wprawdzie nigdy orzechów ziemnych na posypkę, ale laskowe i
włoskie wiele razy - i przy tych daje radę nawet zwykły młynek do kawy,
jeśli to ma być tylko na posypkę (no chyba że jakieś duże ilości i wtedy
coś się dzieje). Na "mąkę", czyli jak rozumiem bardzo drobno, większą
ilość orzechów laskowych też mieliłam w misce z nożem miksującym (stary
moulinex) bez żadnych dodatków buły czy mąki, z tym że orzechy laskowe
nie są takie tłuste.
Past nie robiłam.

Ewa

17. Data: 2015-03-30 21:18:13

Temat: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lub kaszy manny, która wchłonie tłuszcz z orzechów i nie będą się zlepiać

Niestety nie moge - zmiksowane orzechy lub pestki beda wykorzystane do
przepisow na potrawy bezglutenowe.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

18. Data: 2015-03-30 21:32:10

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydawało mi się, że gdy robisz masło orzechowe to właśnie celem Twoim jest
> tłusta bryła i dodatki kaszy czy bułki tartej będą trochę sprzeczne z
> logiką :-0

Tak, gdy robisz maslo orzechowe chodzi o uzyskanie tlustej masy z samych
orzechow - o konsystencji masla.
Ale ja pisalam tez o mieleniu orzechow, migdalow i pestek na mąkę - np.
dodawaną do ciast lub zageszczania sosow- i do tego wlasnie odniosla sie
Ikselka.
Niestety nie moge skorzystac z Jej porady, bo musze wykluczyc gluten, stad
kombinacje z innymi rodzajami skladnikow niz pszenica czy zyto.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

19. Data: 2015-03-30 21:37:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-30 o 21:32, @ pisze:
> musze wykluczyc gluten, stad kombinacje z innymi rodzajami skladnikow
> niz pszenica czy zyto.

Mąka ryżowa, amarantus, zmielone płatki owsiane. Z orzechami ostrożnie,
bo przecież też są silnymi alergenami, zwłaszcza arachidy.

Ewa

20. Data: 2015-03-30 22:09:20

Temat: Re: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"@" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Niestety nie moge - zmiksowane orzechy lub pestki beda wykorzystane
> do przepisow na potrawy bezglutenowe.

Oj, to przykre - jestes chora na celiakię?

Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)
Re: Czosne co zrobić