jaki blender do orzechow ?

21. Data: 2015-03-31 00:39:14

Temat: Re: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2015 21:18:13 +0200, @ napisał(a):

> Niestety nie moge - zmiksowane orzechy lub pestki beda wykorzystane do
> przepisow na potrawy bezglutenowe.

Hmmm, no to z kaszką kukurydzianą.

--
XL
Nie musisz szczepić dziecka!

22. Data: 2015-03-31 20:46:44

Temat: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2015-03-28 23:13, obywatel @ uprzejmie donosi:

> Robię ręcznym. Ale też myślę o zakupie kielichowego automata, bo od
> ręcznego ręce bolą.

Kielichowe sa zazwyczaj niestety glebokie - ciezko z nich wyciagnac mase.
Moj malakser kielichowy o mocy 600 W i tak nie dal rady.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

23. Data: 2015-03-31 21:15:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:46:44 +0200, @ napisał(a):

> Moj malakser kielichowy o mocy 600 W i tak nie dal rady.

A bo to by trza sposobem: blenderowanie samych ziaren jest raczej ciężkie,
bo masa jest lepka - trzeba więc dodać jakiś nośnik, czyli olej arachidowy,
oczywiście. I potem wyłożyć gotową rzadką masę na coś, co ten olej odsączy
- włożywszy ją do wkładu do filtra do kawy ułożyć w misce na grubej
warstwie ręczników papierowych. Pięknie odciągają tłuszcz, może bez
pośpiechu, ale jednak.
--

Ikselka
pewni siebie.

24. Data: 2015-03-31 22:11:34

Temat: Odp: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - włożywszy ją do wkładu do filtra do kawy ułożyć w misce na grubej
> warstwie ręczników papierowych. Pięknie odciągają tłuszcz, może bez

Dodaje, dodaje.
Ostatnio miksowalam daktyle + orzechy nerkowca + slonecznik i nie trzeba
bylo dodatkow, bo i orzechy i nasiona dosc tluste, poza tym daktyle
wczesniej namaczalam w niewielkiej ilosci wody, bo mi sie trafily dosc
twarde.
Ale blender ewidentnie sie meczyl, nie ta moc niestety.

Dzis natomiast robilam deser u znajomych, blenderem (recznym, ale z
pojemnikiem posiadajacym ostrza "s") 600 W i roznica byla zasadnicza.
Poradzil sobie znacznie lepiej niz moj, ale masla i tak bym nie dala rady
tym zrobic, bo ostrza sa ulozone powyzej dna pojemnika, wiec tylko drobniej
posiekal skladniki.
Zmiksowalam obrane ze skory migdaly, pestki dyni, orzechy nerkowca, kilka
suszonych moreli i daktyle. Masa byla zbyt sucha, nie chciala sie laczyc,
wiec dodalam troche miodu i odrobine wody z namoczonych daktyli - pomoglo.

A swoja droga to przepis na ciekawe zamienniki kupnych batonow, pralinek czy
innych slodyczy. No i zdecydowanie zdrowsze :)
Pewnie wielu z Was go zna, dla mnie to nowe odkrycie.
Wystarczy wrzucic do blendera/malaksera orzechy (brazylijskie, wloskie,
ziemne, laskowe, pistacje) lub nasiona (slonecznik, len, chia) i jakis
skladnik slodzacy, najlepiej naturalny (miod, daktyle, suszone owoce).
Jezeli orzechy nie sa prazone w soli (jak np. pistacje), mozna odrobine mase
posolic, to doda takiego ciekawego posmaku jak w ciastkach digestive.
Ja po zmiksowaniu nakladam mase lyzeczka na talerz, formujac "mniej wiecej"
kulki i wkladam na jakas godzine do lodowki, zeby stwardnialy. Przed
schlodzeniem mozna jeszcze posypac/obtoczyc karobem lub gorzkim kakao, wtedy
smak jest jeszcze ciekawszy.
Od kiedy "odkrylam" ten sposob na domowe smakolyki, nawet nie spogladam w
strone raffaello, snickersow czy innych wynalazkow.

Z Twojego pomyslu z pewnoscia skorzystam jak juz znajde sprzet, ktory mi
bedzie w stanie z orzechow zrobic w miare plynna mase, dziekuje :)

Pozdrawiam
@

---
Avast.

25. Data: 2015-03-31 22:31:33

Temat: Re: Odp: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Mar 2015 22:11:34 +0200, @ napisał(a):

> [...]
> Od kiedy "odkrylam" ten sposob na domowe smakolyki, nawet nie spogladam w
> strone raffaello, snickersow czy innych wynalazkow.

http://www.domowe-wypieki.pl/przepisy-pralinki/576-p
rzepis-na-sliwki-w-czekoladzie

> Z Twojego pomyslu z pewnoscia skorzystam jak juz znajde sprzet, ktory mi
> bedzie w stanie z orzechow zrobic w miare plynna mase, dziekuje :)

Nie ma za co, boję się tylko, że nie znajdziesz takowego. Jednak co
przemysł, to przemysł - obawiam się, że oni robią masło orzechowe z
odtłuszczonego CHEMICZNIE surowca, potem dodając olej...
--

Ikselka
pewni siebie.

26. Data: 2015-03-31 22:34:37

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mąka ryżowa, amarantus, zmielone płatki owsiane. Z orzechami ostrożnie, bo
> przecież też są silnymi alergenami, zwłaszcza arachidy.
>
> Ewa

Platki owsiane (tak jak kukurydziane) niestety tez moga zawierac gluten,
choc ani owies ani kukurydza w naturze go nie maja. "Nabieraja" glutenu na
tasmach lub w maszynach produkcyjnych, ktore nie sa czyszczone przed zmiana
"asortymentu".
Jezeli chodzi o arachidy, to podobno sa to orzechy wlasciwie bezwartosciowe.
Sam tluszcz, zadnych wartosci. Podobno. Bo pomidory tez mialy zla slawe jako
rakotworcze, po czym sie okazalo, ze dzieki likopenowi (ktore zawieraja)
wlasnie przeciwdzialaja powstawianiu komorek rakowych.
Wszystko zalezy od koniunktury :)

Pozdrawiam
@

---
Avast.

27. Data: 2015-03-31 22:47:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Mar 2015 22:34:37 +0200, @ napisał(a):

> (...)Bo pomidory tez mialy zla slawe jako
> rakotworcze, po czym sie okazalo, ze dzieki likopenowi (ktore zawieraja)
> wlasnie przeciwdzialaja powstawianiu komorek rakowych.
> Wszystko zalezy od koniunktury :)

Masło też kiedyś było "be", a cóż się dziś okazuje. Z kolei tak chwalony
przez całe dziesięciolecia olej słonecznikowy... ech.

--

Ikselka
pewni siebie.

28. Data: 2015-03-31 22:50:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

@ pisze:

> [...]
> choc ani owies ani kukurydza w naturze go nie maja. "Nabieraja" glutenu
> na tasmach lub w maszynach produkcyjnych, ktore nie sa czyszczone przed

Nie ma na te zmiany asortymentu dupochronu w rodzaju "może zawierać śladowe
ilości orzechów"? Nie wiem, z bezglutenowcami nigdy nie miałem do czynienia,
więc mnie to nie dotyczy. Ale mam podejrzenie, że w przypadku orzechów,
które mogą być alergenem, może mieć to znaczenie. A gluten w śladowych
ilościach groźny być nie powinien.

> [...]
> rakotworcze, po czym sie okazalo, ze dzieki likopenowi (ktore zawieraja)
> wlasnie przeciwdzialaja powstawianiu komorek rakowych.

Zawsze tak będzie, że ścierać się będą przeciwnicy masła (bo cholesterol)
z przeciwnikami margaryny (bo cośtam, chyba uwodornione, albo jakoś tak).
Olej rzepakowy będzie trucizną, w przeciwieństwie do słonecznikowego.
Albo odwrotnie. W obliczu tych wszystkich teorii opinia, że coś jest
bezwartościowe, jest dla mnie rekomendacją pozytywną. Bo przynajmniej nie
mówią, że od tego od razu umrę.

Jarek

--
There is a war between the rich and poor,
a war between the man and the woman.

29. Data: 2015-03-31 23:06:49

Temat: Re: jaki blender do orzechow ?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-31 o 22:34, @ pisze:

> [...]
> "Nabieraja" glutenu na tasmach lub w maszynach produkcyjnych, ktore
> nie sa czyszczone przed zmiana "asortymentu".

No ale to ma znaczenie tylko wtedy, kiedy jesteś (lub ktoś w rodzinie)
kompletnym bezglutenowcem (celiakia). W przeciwnym razie te śladowe
ilości zaszkodzić nie powinny.

> Jezeli chodzi o arachidy, to podobno sa to orzechy wlasciwie
> bezwartosciowe. Sam tluszcz, zadnych wartosci.

Hm, zależy dla kogo. Bez wątpienia są dostarczycielem kalorii oraz
walorów smakowych. ;) W każdym razie są silnym alergenem i jeśli podawać
je dziecku, to z umiarem (zwłaszcza jeśli wrażliwe pokarmowo, ale to
pewnie wiesz).

Nie wiem w takim razie, czy dobrze zrozumiałam Twoje pytanie - czy
zależy Ci tylko na pastach, czy na sypkiej masie, czy na tym i na tym.
Jak już pisałam - laskowe "na mąkę" mieliłam kilka razy w zwykłym
malakserze, czyli dość szeroka micha z obrotowym nożem w środku. I
robiłam z tego orzechowe ciasto. :)

Z past tego typu robię tylko pesto, ale tam orzechów (pinii) jest
relatywnie mało, więcej liści. ;)

Ewa

30. Data: 2015-03-31 23:28:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No ale to ma znaczenie tylko wtedy, kiedy jesteś (lub ktoś w rodzinie)
> kompletnym bezglutenowcem (celiakia). W przeciwnym razie te śladowe
> ilości zaszkodzić nie powinny.

Czy celiaklia oznacza aż taką wrażliwość, że objawy są odczuwalne nawet
po zetknięciu się ze *śladowymi* ilościami glutenu? Nie wiem, nigdy nie
miałem z tym do czynienia, ale w przypadku alergii (na przykład na orzechy
lub cokolwiek innego) tak właśnie jest. Celiaklia, to chyba nie jest typowe
uczulenie, tylko jakiś inny rodzaj braku tolerancji na wybrane białko.

> Hm, zależy dla kogo. Bez wątpienia są dostarczycielem kalorii oraz
> walorów smakowych. ;)

Ten sposób wartościowania jest mi bardziej bliski od innych. Zwłaszcza
jeśli chodzi o to drugie kryterium.

Jarek

--
Życie jest formą istnienia białka,
ale w kominie coś czasem załka.

Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)
Re: Czosne co zrobić