jaki blender do orzechow ?

31. Data: 2015-03-31 23:36:53

Temat: Re: jaki blender do orzechow ?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy celiaklia oznacza aż taką wrażliwość, że objawy są odczuwalne nawet
> po zetknięciu się ze *śladowymi* ilościami glutenu? Nie wiem, nigdy nie
> miałem z tym do czynienia, ale w przypadku alergii (na przykład na orzechy
> lub cokolwiek innego) tak właśnie jest. Celiaklia, to chyba nie jest typowe
> uczulenie, tylko jakiś inny rodzaj braku tolerancji na wybrane białko.

To upośledzenie wchłaniania. Dokładnie nie wiem, bo też się osobiście
nie zetknęłam, ale chorzy mają podobno bardzo restrykcyjną dietę. Pewnie
też zależy od stopnia zaawansowania choroby.

BTW celiakia (bez drugiego "l")

Tak mają szczęśliwcy.

Ewa

32. Data: 2015-04-01 00:08:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To upośledzenie wchłaniania. Dokładnie nie wiem, bo też się osobiście
> nie zetknęłam, ale chorzy mają podobno bardzo restrykcyjną dietę. Pewnie
> też zależy od stopnia zaawansowania choroby.

Też mi się na początku wydawało, że to tylko upośledzenie wchłaniania.
Ale chyba jednak nie. Dwutlenku krzemu też wchłaniać nie potrafimy,
ale jak trochę piasku do strawy dorzucić, to najwyżej w zębach zgrzyta,
a żadnej innej reakcji organizmu to nie wywoła. To jest jakiś rodzj
braku tolerancji, jednak nie alergiczny aż.

> BTW celiakia (bez drugiego "l")

No proszę, tak mało mam z tym do czynienia, że nawet nie wiem jak się
pisze. Ale poprawię się. Celiakia.

Cieszmy się więc społem tym szczęściem!

Jarek

--
To dopiero niewiasta, co niedźwiedzia oszczepem w boru podeprze, a orzechów
nie potrzebuje gryźć, jeno je na ławie ułoży i z nagła przysiędzie, to ci

33. Data: 2015-04-01 11:08:52

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a żadnej innej reakcji organizmu to nie wywoła. To jest jakiś rodzj
> braku tolerancji, jednak nie alergiczny aż.

To nie jest takie proste, jak w podanym przypadku niewchłaniania piasku.
O ile ja dobrze rozumiem, celiakia to upośledzenie wchłaniania
_spowodowane_ nietolerancją glutenu. Nie tylko nie wchłania się samo to
białko, ale też wiele innych składników odżywczych, jeżeli chory nie
stosuje ścisłej diety bezglutenowej. Oczywiście spożycie glutenu nie
powoduje wysypki czy wstrząsu anafilaktycznego, jak w przypadku alergii,
ale przyczynia się do wystąpienia wielu innych dolegliwości. Podobno
zdarza się, że chory przez wiele lat boryka się z różnymi
dolegliwościami, a nawet nie wie, że spowodowane są one celiakią, bo nie
był zdiagnozowany w tym kierunku. Więc nie wiem, czy to jest "aż" czy
nie "aż".

> Cieszmy się więc społem tym szczęściem!

Cieszymy się, a jakże. Muszę jednak powiedzieć, że na duże ilości
arachidów mój organizm nie pozostaje obojętny.

Ewa

34. Data: 2015-04-01 16:19:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> dolegliwościami, a nawet nie wie, że spowodowane są one celiakią, bo nie
> był zdiagnozowany w tym kierunku. Więc nie wiem, czy to jest "aż" czy

Myślałem wyłącznie o wskazówkach praktycznych -- czy organizm reaguje
na *śladowe* ilości glutenu. Wydaje mi się, że nie, ale ja się na tym
nie znam, więc mogę się mylić.

Znam wegetarianina, który twierdzi, że jak mu kanapkę zrobić nożem, co
nim wcześniej krojono kiełbasę, on to zaraz wyczuje i, uczciwszy uszy,
wszystko wyrzyga. On jednak mówiąc wielokrotnie o historii swojego
wegetarianizmu, nie kryje tego, że to wcześniejsze psychiczne reakcje
spowodowały trwałą somatyczną nietolerancję białka ze źwierza. Wrażliwy
człowiek. W przypadku noża nie chodzi nawet o śladowe ilości wieprza,
lecz o pewną świadomość.

Czy lęk przed glutenem może wywołać somatyczną reakcje o u kogoś, kto
ma świadomość, że na maszynie od mamałygi robiono coś, co ma związek
z pszenicą? Spodziewam się, że w tym przypadku psyche chodzi innymi
drogami, ale znów mogę być w błędzie.

> Cieszymy się, a jakże. Muszę jednak powiedzieć, że na duże ilości
> arachidów mój organizm nie pozostaje obojętny.

Chodzi o to, że brak obojętności może powodować zwiększenie objętości,
czy o cos innego?

Jarek

--
Najpierw zatrzymał się w gospodzie "Na Przystanku", kazał sobie podać
ćwiarteczkę wermutu i nieznacznie zaczął przepytywać gospodarza, co też

35. Data: 2015-04-01 19:08:47

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-31 22:34, obywatel @ uprzejmie donosi:

> Platki owsiane (tak jak kukurydziane) niestety tez moga zawierac gluten,
> choc ani owies ani kukurydza w naturze go nie maja. "Nabieraja" glutenu
> na tasmach lub w maszynach produkcyjnych, ktore nie sa czyszczone przed
> zmiana "asortymentu".
> Jezeli chodzi o arachidy, to podobno sa to orzechy wlasciwie
> bezwartosciowe. Sam tluszcz, zadnych wartosci. Podobno. Bo pomidory tez
> mialy zla slawe jako rakotworcze, po czym sie okazalo, ze dzieki
> likopenowi (ktore zawieraja) wlasnie przeciwdzialaja powstawianiu
> [...]

Nie będę się tłukła, ale jakieś źródła podają:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/orzec
hy-ziemne-arachidowe-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze
-fistaszkow_40699.html

koniunkturalnie pomidorowa

36. Data: 2015-04-01 19:19:45

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-01 16:19, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> ma świadomość, że na maszynie od mamałygi robiono coś, co ma związek
> z pszenicą? Spodziewam się, że w tym przypadku psyche chodzi innymi

Dlatego zawsze uważam, że lepiej nie wiedzieć.
Smakuje. Nie truje.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

37. Data: 2015-04-01 21:31:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałem wyłącznie o wskazówkach praktycznych -- czy organizm reaguje
> na *śladowe* ilości glutenu. Wydaje mi się, że nie, ale ja się na tym
> nie znam, więc mogę się mylić.

Tego nie wiem, trzeba by zapytać lekarza prowadzącego. Z tego co można
wyczytać choćby w wikipedii, to skuteczną metodą leczenia jest jedynie
restrykcyjna dieta eliminacyjna. Oczywiście nie należy mylić celiakii z
modną ostatnią dietą bezglutenową.

> Chodzi o to, że brak obojętności może powodować zwiększenie objętości,
> czy o cos innego?

Też.

Ewa

38. Data: 2015-04-01 21:41:59

Temat: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> typowe
> uczulenie, tylko jakiś inny rodzaj braku tolerancji na wybrane białko.

Tak, celiakia niestety oznacza wrazliwosc na chocby sladowe ilosci glutenu.
W przypadku osob dotknietych ta choroba, kazda ilosc glutenu przyczynia sie
do zniszczenia kosmkow jelitowych odpowiedzialnych za trawienie, a to
uposledza prawidlowe wchlanianie wartosci odzywczych.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

39. Data: 2015-04-01 23:20:41

Temat: Re: Odp: jaki blender do orzechow ?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2015 21:41:59 +0200, @ napisał(a):

> Tak, celiakia niestety oznacza wrazliwosc na chocby sladowe ilosci glutenu.
> W przypadku osob dotknietych ta choroba, kazda ilosc glutenu (...)

Może ludzie niepotrzebnie się katują tą bezglutenową dietą 3-]

http://www.geekweek.pl/aktualnosci/20637/nadwrazliwo
sc-na-gluten-to-mit/4

"Cierpiący z powodu choroby autoimmunologicznej zwanej celiakią nie mogą
spożywać glutenu - to potwierdzony naukowo fakt, jednak ostatnio wyrosła
moda, aby ludzie zdrowi również stosowali dietę bezglutenową. Teraz okazuje
się, że nadwrażliwość na gluten nie związana z celiakią (Non-Coeliac Gluten
Sensitivity, NCGS) może istnieć, ale tylko w naszych głowach.

Celiakia to niezbyt przyjemna choroba - ludzie cierpiący z jej powodu mogą
wykazywać szereg najróżniejszych symptomów, począwszy od depresji lub
nadpobudliwości, bólu w brzuchu i wzdęć przez biegunki i zatwardzenia, po
bóle głowy, stawów i uczucie ciągłego zmęczenia, a wszystko to w odpowiedzi
na zawarty głównie w zbożowych produktach gluten - mieszaninę białek
wywołującą niepożądaną odpowiedź odpornościową organizmu.

Lista ta jest tak długa, że ludziom zdrowym, nie cierpiącym z powodu
celiakii łatwo było znaleźć u siebie któryś z tych symptomów i zdiagnozować
chorobę - a przynajmniej coś na co w 2011 roku ukuty został terminy
nadwrażliwości na gluten nie związanej z celiakią (NCGS).

I nie chodzi tu wcale o kilka osób - w samych Stanach Zjednoczonych żyje aż
17 milionów ludzi, którzy uważają, że cierpią właśnie z powodu NCGS i to
właśnie dzięki nim (i dużo mniejszej grupie chorujących na celiakię - w USA
liczy ona około 1.7 miliona osób) przemysł spożywczy zarabia na produktach
bezglutenowych 10.5 miliarda dolarów (do 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do
16 miliardów $).

Tu przechodzimy do osoby profesora Petera Gibsona z australijskiego Monash
University - to właśnie jego badania z 2011 roku pomogły potwierdzić
istnienie NCGS. Problem ten jednak nie dawał mu spokoju i postanowił on
powtórzyć badania stosując dużo ostrzejsze kryteria (wszystkie posiłki były
podawane badanym przez naukowców, wyeliminowano z diety inną, mogącą
wywoływać problemy żywność i zbierano próbki kału oraz moczu badanych), a
ich wynik jest bardzo zaskakujący - okazuje się bowiem, że wszystko to
siedziało w głowie badanych, a gluten nie wywoływał u nich absolutnie
żadnych negatywnych skutków. Wszystko było po prostu efektem nocebo
(negatywny odpowiednik placebo).

Ludzie, którzy podczas badań tych nie otrzymywali w ogóle glutenu, ale
mówiono im, że go dostają zaczęli wykazywać niemal wszystkie symptomy
celiakii, jeśli natomiast ludziom, którzy twierdzą, że cierpią z powodu
NCGS podawano w tajemnicy gluten nie wywoływało to żadnych symptomów.

Po raz kolejny (efekt nocebo występuje na przykład w okolicy farm
wiatrowych gdzie ludzie wmawiają sobie, że wiatraki wywołują u nich różne
choroby) zatem dostajemy potwierdzenie tego, że mózg króluje nad materią i
przy odpowiedniej wierze możemy albo pogorszyć swój stan albo w drugą
stronę - znacznie go poprawić. W przypadku glutenu dopisać można -
zwłaszcza jeśli wiarą tą z pomocą silnego ramienia marketingowego próbuje
sterować bogata gałąź przemysłu spożywczego.

Źródła: Current Allergy and Asthma Reports, Gastroenterology"
--

Ikselka
pewni siebie.

40. Data: 2015-04-02 18:13:10

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyczytać choćby w wikipedii, to skuteczną metodą leczenia jest jedynie
> restrykcyjna dieta eliminacyjna. Oczywiście nie należy mylić celiakii z

Co by to nie było, nie umiera się na to od razu, gwałtownie i w
cierpieniach.
Zwłaszcza po śladowym użyciu.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)
Re: Czosne co zrobić