jaki program do monitoringu chałupy ?

1. Data: 2005-09-02 07:03:31

Temat: jaki program do monitoringu chałupy ?
Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jaki program polecacie do monitoringu mieszkania
wymagane funkcje:
współpraca z kamerą/ami USB i/lub podłączoną do tunera TV
możliwość oglądania obrazu via internet (ale z jakimś ograniczeniem, nie na
publicznej stronie)
detektor ruchu wyzwalający nagrywanie obrazu (ew komunikat na SMS, mejl)

pozdrawiam
noob

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0535-2, 2005-08-31
Przetestowano na: 2005-09-02 09:03:32

2. Data: 2005-09-03 22:50:55

Temat: Re: jaki program do monitoringu chałupy ?
Od: "Rex" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

noob <n...@p...onet.pl> napisał(a):
> jaki program polecacie do monitoringu mieszkania

Powinieneś się raczej zastanowic nad rodzajem karty do komputera (programy
działają najczęściej tylko z kartami danego producenta). Aby dobrze wybrac
trzeba sobie odpowiedziec na kilka pytań:
- ile kamer?
- ile klatek na sekundę z jednej kamery?
- zapis ciągły/zdarzenia? (detektory są wbudowane w program)
- jak ważne są dla Ciebie dane archiwalne i ich bezpieczeństwo?
- czy masz wystarczająco dobry komputer aby sobie z tym wszystkim poradził i
nie wieszał się co godzinę?
- jak ma się zachowac system w przypadku braku zasilania?
- czy masz wystarczająco dużo czasu aby tym wszystkim się zajmowac w razie
awarii? (a zapewniam Cię, że system od czasu do czasu padnie)
itd...
Może taniej wyjdzie kupienie dedykowanego rejestratora z obsługą netu?

>współpraca z kamerą/ami USB
Jeśli masz na myśli kamerki podłączane bezpośrednio przez USB do kompa to....
nie tędy droga.

>i/lub podłączoną do tunera TV
Do tunera TV na karcie w komputerze? To na 100% nie tędy droga.

Na początek warto trochę poczytac:
www.dipol.com.pl/bibliot.htm

Pozdrawiam
Rex

3. Data: 2005-09-08 17:21:09

Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Sep 2005 22:50:55 +0000 (UTC), Rex napisał(a):

> [...]
> nie tędy droga.

> Do tunera TV na karcie w komputerze? To na 100% nie tędy droga.

no tak, tego sie obawiałem (tzn strzelania z armaty do muchy)
tak czy siak metodami empirycznymi
wybór padł na webcamXP, mam podłączoną 1 kamerkę w jednym pokoju drugą w
drugim, i wszystko gra, (tzn mam na oku opiekunkę mojego dziecka - taki był
cel - w zasadzie powinienem o tym napomknąć)
sam w pracy mogę to oglądać, a w drugim pokoju nagrywa sie jak opiekunka
tam wejdzie (nie może tam wchodzić)
sprzęt to najprostsze 2 kamerki USB (które wcześniej używałem do
wideokonferencji), 5 GB miejsca na PC (średni PC, średnie łącze do netu i
stałe IP) (nawet po przedłużeniu o 10 m kabla do kamerki nie zauważyłem nie
akceptowalnej straty na jakości obrazu)

tak więc za darmo i działa
pozdrawiam kolegę

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0536-2, 2005-09-07
Przetestowano na: 2005-09-08 19:21:10

malować czy cyklinowac?
Regulator temperatury
gdzie kupie srodki do dezynf wanny z hydro w Krakowie?
Siemens siwamat plus 7201 - instrukcja
informacje o kredytach mieszkaniowych